تنظیمات Port forwarding در دوربین مدار بسته

چکیده مطلب :

بدیهی است که در این جا نمی توانیم به تنظیمات همه روترها برویم ، گرچه روش مشترکی برای تنظیم port forwarding در همه روترها وجود دارد و ما اشاره ای به آنها خواهیم داشت .

بدیهی است که در این جا نمی توانیم به تنظیمات همه روترها برویم ، گرچه روش مشترکی برای تنظیم port forwarding در همه روترها وجود دارد. فکر کنید جدول port forwarding روتر مثل دفترچه تلفن است. هنگام برقراری ارتباط ، روتر شماره درگاه ها را جستجو می کند تا زمانی که شماره درگاه مورد نظر را بیابد و اطلاعات را برای آن آدرس بفرستد .

در تنظیم عملیات Port forwarding باید درگاه ابتدا و انتها مشخص شود. هر دو درگاه ابتدا و انتها مشابه با هم وارد می شود. در دوربین هایی که فقط یک درگاه مشخص شده نیز به همین صورت عمل می شود. نوع ترافیک TCP یا UDP  باید مشخص گردد که معمولاً TCP انتخاب می شود .

گاهی اوقات باید قوانینی دو مرحله ای تنظیم شود. برای مثال، ابتدا باید سرویس را ایجاد کرد که فقط اسمی را برای درگاه اضافه کند. IP آدرس باید مشخص شود. برای درک بهتر این مطالب، تنظیمات در آموزش نصب دوربین مدار بسته بصورت کامل ارائه می شوند.

نکته:  توضیحات بالا مربوط به حالتی است که سرور متمرکزی برای دوربین های مداربسته در شبکه داخلی وجود ندارد و تصاویر هر یک از دوربین های مداربسته باید به طور مستقل منتقل شود. اگر از سرور و نرم افزار NVR برای ذخیره سازی تصاویر استفاده می شود، فقط کافی است تنظیمات مربوط به Port forwarding را برای سرور انجام داد. یعنی فقط باید یک قانون در Port forwarding برای IP و درگاه مربوط به سرور اضافه کرد .

نکته: تمامی توضیحاتی که برای تنظیمات و راه اندازی انتقال تصویر از طریق اینترنت در بالا ذکر شد، برای دوربین های مداربسته آنالوگ و تجهیزات DVR مستقل صادق است و می توان در سیستم های مداربسته آنالوگ نیز از همین روش استفاده کرد و با اعمال تنظیمات فوق در منوی شبکه دستگاه DVR، انتقال تصویر را راه اندازی کرد.


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *