تعمیر آب خوردگی ساعت مچی

تعمیر آب خوردگی ساعت مچی

تعمیر ساعت مچی

این مسئله­ ای است که برای همه­ ی ما اتفاق افتاده است. مهم نیست که چقدر مراقب ساعت مچی خود باشید،امکان دارد که به صورت اتفاقی ساعت مچی شما به وسیله­ ی آب آسیب ببیند.

دوره آموزش تعمیرات ساعت به صورت کاملا عملی زیر نظر اساتید برتر تر کارگاه های مجهز آموزشگاه فن آموزان برگزار می شود.

راه حل آب خوردگی ساعت

در بسیاری از مواقع زمانی که آب به داخل صفحه­ ی ساعت نفوذ می­کند ساعت مچی همچنان مثل همیشه کار می­کند. در بعضی مواقع ممکن است چسب­ های استفاده شده در ساعت کیفیت خود را از دست بدهند.

اگر ساعت به سرعت خشک نشود ممکن است قطعات و چرخ دنده­ های داخلی زنگ بزنند و دچار صدمات جبران ناپذیر بشوند. برای این که بتوانید به صورت مؤثری ساعت خود را تعمیر کنید از راهنمایی هایی که در ادامه آمده است پیروی کنید.

آیا بدنه ساعت مچی به سرعت خیس می­شود؟

برای مدل ­های قدیمی که متعلق به دهه ­های پیشین هستند نفوذ آب و رسیدن آن به بدنه­ ی اصلی (که شامل چرخ دنده­ ها و قطعات اصلی ساعت مچی می­باشد) امری طبیعی است.

بسیاری از این ساعت ­ها ضدآب هستند اما هیچ وسیله­ ای به طور دائمی ضدآب باقی نمی­ماند. به مرور زمان چهارچوب ساعت تغییر شکل می­دهد و واشرها فرسوده می­شوند به گونه ­ای که به آب اجازه ­ی ورود به داخل ساعت را می­دهند.

بهتر است که ساعت­ های عقربه ­ای ضدآب هر یک یا دو سال یک بار بررسی شوند تا ضدآب ماندنشان تأیید شود.

آیا بدنه ساعت مچی به سرعت خیس می­شود؟

از بین رفتن چسب ­­ها

بیشتر ساعت­ ها به گونه­ ای از چسب­ های ضدآب استفاده می­کنند که آب نتواند به داخل ساعت مچی نفوذ کند. تشخیص این که چسب ساعت شما آسیب دیده یا فرسوده شده است کار آسانی نیست.

اگر رطوبت به داخل ساعت راه پیدا کرده و ساعت مچی نمی­تواند مدت زیادی در داخل آب و رطوبت دوام بیاورد به این معناست که این چسب آسیب دیده است و با اقداماتی ساده قابل تعمیر است.

ممکن است واشرها نیاز به تعویض داشته باشند و لازم باشد چسب ­ها تمدید شوند. برای اطمینان یافتن از عدم وجود منفذ برای ورود رطوبت می­توان یک تست فشار انجام داد.

رطوبت ساعت را به حداقل برسانید

اگر ساعت مچی شما در معرض رطوبت قرار دارد و یا داخل آب افتاده است باید سریعاً آن را به یک محیط خشک انتقال دهید.

ابتدا با یک دستمال خشک بیرون ساعت را خشک کنید. شیشه ی ساعت به آسانی خراش برمی­دارد، بنابراین از نرم بودن دستمالی که استفاده می­کنید مطمئن شوید.

کاور پشت ساعت را جدا کنید

با دقت کاور پشت ساعت مچی را باز کنید. اغلب اوقات با استفاده از لبه­ ی یک پیچ گوشتی دو سوی کوچک می­توان کاور را جدا کرد.

به هیچ یک از چرخ دنده ­ها یا قطعات داخلی ساعت دست نزنید زیرا ممکن است صدمات جبران ناپذیری به آن ها وارد کنید.

ساعت را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود

ساعت را در داخل یک اتاق گرم بگذارید و اجازه دهید که حداقل 24 ساعت در آن جا بماند تا توسط جریان هوا خشک شود. پس از این مرحله، برای این که از خروج کامل رطوبت مطمئن شوید آن را در داخل یک کاسه برنج خشک قرار دهید.

معمولاً بعد از این که کاور پشتی را جاگذاری کنید ساعت به حالت نرمال خود بازمی­گردد. بهتر است برای تعمیر حرفه ­ای تر و تمدید چسب های پشتی و جلویی، ساعت مچی خود را نزد یک تعمیرکار متخصص ببرید.

از آن­ها بخواهید که یک تست فشار روی ساعت انجام دهند تا از عدم وجود منافذ در ساعت مطمئن شوید.

مراقبت استاندارد از ساعت مچی

مراقبت درست از وسایل، به خصوص وسایل ظریف مانند ساعت مچی، امری ضروری است. قبل از این که ساعت مچی شما از کار بیفتد یا رطوبت وارد آن شود بهتر است به طور منظم آن را بررسی کنید.

داخل ساعت پر شده است از چرخ دنده های ریز و قطعات حساس که باید با دقت نصب شوند تا بتوانند به درستی کار کنند. اگر از ساعت خود به خوبی مراقبت کنید و هر چند وقت یک بار سلامت آن را بررسی کنید می­توانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید.

این که شرایط فرسایش را تا حد امکان کاهش دهید بسیار مهم است. حتی اگر با چشم خود ترک ­های موجود در چسب و واشر صفحه را نبینید،

این ها می­توانند به آسانی ساعتتان را خراب کنند. آب، به خصوص آب شور می­تواند به شدت به ساعت شما صدمه وارد کند.

برخی دیگر از دوره های تخصصی که در آموزشگاه فن آموزان ارائه می شود شامل آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش سیم پیچی موتور و بیش از هشتاد دوره دیگر می باشد. تمامی دوره ها بصورت تخصصی و پیشرفته در کارگاههای مجهز برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره 02191321001 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *