نحوه تعمیر مشکلات رایج گوشی سامسونگ Galaxy Note 9

نحوه تعمیر مشکلات رایج گوشی سامسونگ Galaxy Note 9

مشکلات متداول گوشی سامسونگ Galaxy Note 9

                   مشکلات متداول گوشی سامسونگ Galaxy Note 9

گوشی Galaxy Note 9 حتی با عرضه ی گوشی های Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 plus یکی از بهترین گوشی های سامسونگ باقی مانده است.

این طور به طرز شگفت انگیزی قدرتمند است، دارای یک دوربین بی نظیر است و حتی S Pen آن نیز اصلاح شده تر می باشد. اما این گوشی هم مانند هر دستگاه دیگری کامل نیست و مسائل و مشکلاتی نیز به همراه دارد.

در این جا ما به مشکلات متداولی که برای گوشی های Galaxy Note 9 پیش می آید و این که چگونه این مشکلات را حل کنیم تا دوباره گوشی عملکردی سالم داشته باشد پرداخته ایم.

 Galaxy Note 9 بیش از اندازه داغ می شود

پس از افتضاحی که گوشی های Galaxy Note 7 به بار آوردند، اکنون کاربران گوشی های Galaxy Note 9 بدون هیچ دلیل منطقی از داغ شدن گوشی های خود می ترسند. البته این بدان معنا نیست که این مشکل نباید جدی گرفته شود.

تعداد اندکی از کاربران Galaxy Note 9 ادعا کرده اند که گوشی هایشان بیش از حد داغ می شود. ایم مسئله مشکلات دیگری را نیز به دنبال دارد از جمله کم شدن عمر باتری. در بدترین حالت برخی از کاربران گزارش کرده اند که گوشی آنقدر داغ می شود که نمی توان آن را در دست نگه داشت.

راه حل : سریعاً به فروشگاهی که گوشی را از آن جا تهیه کرده اید مراجعه کنید. معمولاً زمانی که گوشی در حالت Fast charging است یا با آن بازی می کنید داغ می شود اما در زمان های دیگر نباید به این میزان گرم شود. این مشکل می تواند از باتری خراب سرچشمه گیرد و باتری های ناسالم هم می توانند خطرات جدی به دنبال داشته باشند.

هنگامی که دوربین زوم می شود Galaxy Note 9 صدایی تولید می کند

گلایه در رابطه با متوقف شدن یا با تأخیر کار کردن دوربین گوشی ها همواره وجود دارد اما اکنون این مشکلات با یک مشکل دیگر جایگزین شده اند. کاربران معتقدند که هنگامی که دوربین گوشی خود را زوم می کنند نوعی صدای وز وز از شنیده می شود که مربوط به لنز می باشد. با وجود اینکه بعضی می گویند فقط وجود این صدا آزار دهنده است گروهی دیگر ادعا می کنند چنین لنزهایی مشکلات فوکوس نیز دارند.

راه حل : متأسفانه این یک مشکل سخت افزاری است و به غیر از تحویل دادن گوشی به یک مرکز تعمیرات و تعویض لنز راه حل دیگری برای آن وجود ندارد.

در هنگام پخش ویدیو صدا کاهش پیدا می کند

بعضی از کاربران اظهار دارند که در هنگام پخش ویدیو و فیلم به مدت چند دقیقه صدا کاهش می یابد. این مشکل در هنگام استفاده از برنامه های ویدیو محور مانند یوتیوب و پخش کننده ی ویدیو سامسونگ نیز به مدت چند دقیقه در حین پخش ویدیو رخ می دهد.

قبلاً انجمن سامسونگ طی یک پست اعلام کرده بود که این مشکل با به روز رسانی کردن نسخه ی اندروید حل می شود اما این پست به تازگی پاک شده است و به نظر می رسد که به ارتقای اندروید به اندروید 9.0 Pie نیز نمی تواند مشکل را برطرف کند.

راه حل : با وجود این که این مشکل توسط شرکت سامسونگ به طور رسمی تصدیق نشده است اما یکی از کاربران منشأ مشکل را پیدا کرده است : بلندگوی Dolby Atmos. اگر با مشکل کاهش صدای گوشی مواجه هستید باید این مسیر را دنبال کنید :

Settings > Sounds and Vibration > Advanced sound settings > Sound quality and effects

سپس در این قسمت بلندگوی Dolby Atmos را غیرفعال کنید.

پیشنهاد ویژه: آموزش تعمیرات موبایل همراه با کارآموزی تعمیر گوشی موبایل در آموزشگاه فن آموزان برگزار می شود.

کم صدا بودن اعلان ها

شاید متوجه شده باشید که صدای زنگ و اعلان های گوشی Galaxy Note 9 در مقایسه با سایر گوشی ها به ویژه Galaxy Note 8 کمتر است

به نظر می رسد با وجود این که در هنگام پخش موزیک و ویدیو اسپیکر بالا و پایین هردو با هم کار می کنند اما در هنگام زنگ خوردن گوشی و یا نمایش اعلان ها فقط اسپیکر زیرین عمل می کند.

راه حل : به گفته ی یکی از کاربران این یک مشکل سخت افزاری است.

او ادعا می کند زمانی که هدفون به گوشی متصل است و اعلان ها نمایش داده می شوند هردو اسپیکر بالا و پایین کار می کنند اما زمانی که اتصال هدفون و گوشی قطع می شود فقط اسپیکر پایین کار می کند. بدیهی است زمانی که یک اسپیکر کار می کند صدا کمتر از زمانی است که دو اسپیکر با هم کار می کنند و بنابراین ریشه ی مشکل همین است.

با این وجود اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید اتصال هدفون به گوشی را امتحان کنید. شاید بتوانید از آن به عنوان اهرمی برای تعویض اسپیکر توسط نمایندگی سامسونگ استفاده کنید.

در هنگام تماس بلندگوی بالایی عملکرد خوبی ندارد

گوشی Galaxy Note 9 از بلندگوی پایین برای پخش صدا و از بلندگوی بالا برای پخش صدای استریو استفاده می کند. متأسفانه به نظر می رسد که بلندگوی بالای گوشی بعضی از افراد هنگامی که تماس روی اسپیکر قرار می گیرد عملکرد خوبی ندارد.

گاهی اوقات بلندگوی بالایی با جابه جا کردن گوشی درست عمل می کند اما گاهی اوقات هم قطع می شود. این یکی از مشکلات جالب است زیرا بعضی از کاربران می گویند که اسپیکر بالایی فقط برای موزیک و ویدیو کار می کند و در هنگام پخش صدای تماس به هیچ وجه فعال نمی شود.

به نظر می رسد حسگری که در بالای گوشی قرار دارد هنگامی که شئی به آن نزدیک می شود صدا را قطع و یا کم می کند. درحالی که این مسئله آزاردهنده به نظر می رسد

اما برخی دیگر از کاربران معتقدند که این یک ویژگی حفظ ایمنی است، زیرا اسپیکر بالای گوشی یک اسپیکر پیشرفته است و هنگامی که حسگر مجاورتی نزدیک شدن چیزی را تشخیص می دهد آن را به عنوان گوش در نظر می گیرد و برای جلوگیری از آسیب صدا به گوش، آن را کاهش می دهد.

راه حل : شرکت سامسونگ می گوید که پاک کردن حافظه ی پنهان یا Cache این مشکل را رفع می کند. همچنین می توانید به قسمت راهنمای عیب یابی اسپیکر در سایت سامسونگ مراجعه کنید. این کار ممکن است به شما کمک کند و یا تأثیری نداشته باشد اما ارزش امتحان کردن را دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده مطلب
نیما ستوده
نیما ستوده

نیما ستوده هستم. با سابقه دوازده سال فعالیت در زمینه تعمیرات گوشی های برندهای مختلف (از جمله سامسونگ ، آیفون ، شیائومی) با سیستم عامل های اندروید و ios در بازار تعمیر گوشی. در این سایت مطالب مرتبط با تعمیرات موبایل را به اشتراک می گذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *