0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

نکات نصب ماشین لباسشویی

نکات مهمی در مورد نصب هر کدام از لوازم خانگی وجود دارد که اگر به نحوه صحیح از این نکات در نصب این وسیله ها استفاده نشود موجب خسار به محل نصب و یا خود لوازم خانگی خواهد شد از جمله این نکات می توان به مواردی که در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی اشاره می شود و موارد زیر در نصب لباسشویی ها اشاره نمود.نکات نصب ماشین لباسشویی

نکات مهم در نصب ماشین های لباسشویی

1- مکان استقرار ماشین می بایست نقطه ای از منزل در نظر گرفته شود که از عوامل مخرب مانند باران ، بخار آب و یا تابش مستقیم نور آفتاب در امان باشد. به عنوان مثال نصب ماشین لباسشویی در قسمتی از حمام و یا گوشه ای از حیاط منزل به هیچ وجه صحیح نیست.

۲- همواره به استقرار ماشین در حالت کاملاً تراز توجه کنید زیرا در صورت عدم استقرار تراز ماشین ، صدای آن در حالت کار ، بالاخص در زمان آبگیری از لباسها ، فوق العاده زیاد خواهد بود.

٣- دقت نمایید که مقدار لباس ریخته شده درون ماشین بیش از ظرفیت آن نباشد.

۴- از ماشین لباسشویی جهت شستشوی لباسها به طور مداوم استفاده نکنید بلکه بین شستشوی دو دسته از لباسها ، حداقل یکساعت به ماشین استراحت دهید.

۵- هرگز ولوم تایمر را در جهت عکس حرکت عقربه های ساعت نچرخانید زیرا این امر موجب شکسته شدن زایده های توپی تایمر و در نتیجه به هم ریختن برنامه های شستشو خواهد شد.

۶- در انتخاب پودر مخصوص ماشین بسیار حساس باشید زیرا در صورت تولید کف بیش از حد سقف آب جذب شده در ماشین تغییر خواهد نمود.

۷ – از پودرهایی استفاده کنید که در کاهش سختی آب مؤثر باشند. این پودرها از به وجود آمدن رسوبات ناشی از املاح آب بر روی بدنه درام ، چلیک و سایر قسمت ها بسیار اثرگذارند.

8 – همواره برنامه مورد نظر در تایمر را متناسب با جنس ، رنگ و.. لباس ها انتخاب کنید.

۹- قبل از قرار دادن لباسها درون ماشین ، از محتویات درون آنها مطلع باشید. وجود اشیایی چون سگه ، ساچمه ، میخ و…. در جیب لباسها می تواند به ماشین آسیب برساند.

۱۰ – جهت حصول نتیجه بهتر ، لباسها را جدا از یکدیگر درون ماشین قرار دهید. لباسها و پارچه های کوچک مانند جوراب ، دستکش ، روسری و… را درون کیسه مخصوص قرار داده و سپس درون مخزن شستشو بگذارید.

۱۱ – در فواصل زمانی معین نسبت به نظافت جاپودری و فیلتر پمپ تخلیه اقدام کنید.

۱۲ – یکبار در هر ماه ضروری است ماشین لباسشویی را بدون لباس روشن کنید. جهت حصول نتیجه بهتر می توانید در جاپودری یک قاشق جوش شیرین و یا سایر مواد پاک کننده رسوبات آهکی بریزید تا قطعات داخلی ماشین از وجود تکه های پودر خشک شده و همچنین املاح رسوب شده پاک شود.

۱۳ – شیلنگ فاضلاب را در ارتفاع مناسب نصب نمایید.

۱۴ – هر گونه چکه از ماشین را جدی تلقی کرده و پس از قطع برق و بستن شیر آب شهر به جستجو و رفع عیب بپردازید.

۱۵ – به محض تغییر صدای ماشین ، از ادامه کار آن جلوگیری کنید. تا عیب شناسایی و رفع نشده از لباسشویی استفاده نکنید.

۱۶- همواره قبل از روشن کردن لباسشویی ، از باز بودن شیر آب ، اتصال برق به ماشین ، ریخته شدن پودر شوینده در خانه های مورد نظر جاپوردی ، بسته شدن کامل درب و همچنین متناسب بودن برنامه انتخاب شده با جنس لباسها مطمئن شوید.

۱۷ – همواره پس از اتمام برنامه های شستشو ، با فشار تایمر به داخل ، ماشین را کاملا خاموش و پس از آن شیر آب را ببندید و دو شاخه برق لباسشویی را از پریز خارج کنید.

۱۸ – پس از تخلیه لباسهای درون ماشین ، توسط یک پارچه نرم ، آب موجود بر روی لاستیک دور درب را خشک نموده و از بستن درب خودداری کنید تا حرکت جریان هوا داخل ماشین از ایجاد بخار آبهای موجود جلوگیری کند.

19 – هرگز المنت (هیتر) را در شرایطی که آب درون ماشین نیست ، برقدار نکنید.

۲۰ – از بسته شدن اصولی سیم ارت به بدنه ماشین اطمینان حاصل کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *