نحوه محافظت از تلفن همراه

نحوه محافظت از تلفن همراه

امروزه تلفن های همراه اطلاعات مهمی را حمل می کنند و این در حالی است این دستگاه های هوشمند در معرض خطر هک شدن قرار دارند، بنابراین دانستن روش هایی برای جلوگیری از این اقدام درحفاظت از اطلاعات شخصی به شما کمک می کند.

محافظت از تلفن همراه

۱- لینک های ناشناس در ایمیل ها را باز نکنید.

از باز کردن لینک ها ناشناس در ایمیل ها خودداری کنید زیرا در اکثر مواقع مخربان با قرار دادن اطلاعات و کدهای مخرب می توانند به اطلاعات گوشی یا رایانه شما دست پیدا کنند و این تنها به دلیل باز کردن آن ایمیل است.

۲- بازی ها و برنامه هایتان را از منابع معتبر دریافت کنید.

اگر به باز یا برنامه ای احتیاج دارید بهتر است از منایع معتبر دریفات کنید تا از ورود کدهای مخرب به دستگاه خود جلوگیری کنید. برای مثال بازی انگری برد که یک بازی پرطرفدار می‌باشد، در طی چند ماه گذشته به یک کد مخرب مجهز شده که اگر این بازی بر روی دستگاه شما اجرا شود، مشکلاتی را برای دستگاه شما به همراه خواهد داشت.

۳- از اطلاعات موقعیتی و شخصی خود محافظت کنید.

اگر قصد عکاسی با تلفن همراه خود را دارید و نمی خواهید اطلاعاتتان از طریق اطلاعات مشخص شده روی عکس فاش نشود ، کافیست گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.

این کار به این دلیلی است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن همراه و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند.

این اطلاعات به راحتی برای افرادی که عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی را می بینند قابل مشاهده است.

۴- از روشن کردن وای فای در مکان های ناامن خودداری کنید.

بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید، چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می‌توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید بلوتوث یا وای فای خود را خاموش کنید، بهتر است از گزینه «عدم نمایش از دیگران» و یا «حالت امن» یا گزینه‌های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنید.

هنگام آب خوردگی تلفن همراه چه اقداماتی  برای محافظت از آن انجام دهیم.

ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﭘﯿﺶ‌ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﮐه تلفن همراهتان ﺩﺭ ﺁﺏ ﺑﯿاﻔﺘﺪ. ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ‌ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ‌ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﭼﻪ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺗﯽ برای محافظت از گوشی ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ.

روش های زیر ممکن است برای نجات تلفن همراه مفید باشند اما احتمال نفوذ آب و زنگ زدگی قطعات وجود دارد که این مشکل می تواند گسترش یابد و برای تلفن همراه شما مشکل ایجاد کند. پس بهتر است پس از اقدامات اولیه آن را به یک متخصص بسپارید تا اگر مشکلی پیش آمده باشد آن را رفع کند.

1- ﺳﺮﻳﻌﺎ تلفن همراه خود ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺤﻴﻂ ﻣﺮﻃﻮﺏ ﻭ ﺧﻴﺲ خارج کنید. ﻃﻮﻻ‌ﻧﻲ ﺷﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ موجب صدمه دیدن موبایل می شود.

2- از فشردن دکمه ها برای چک کردن سلامت موبایل دست نگه دارید زیرا موجب نفوذ  رطوبت بیشتر به داخل تلفن همراه می شود و احتمال بروز مشکلات را افزایش می دهد.

3- ﮔﻮﺷﻲ ﺭﺍ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻭ ﺑﺎﺗﺮﻱ ﮔﻮﺷﻲ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻣﺪﺍﺭﻫﺎﻱ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻧﮕﻪ‌ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻭ ﻭﺍﺭﺩ‌ﺷﺪﻥ ﺻﺪﻣﻪ ﺑﻪ ﻣﺪﺍﺭ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻛﻨﻴﺪ.

قبل از خشک شدن کامل گوشی از انداختن باتری داخل آن خودداری کنید. ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﺑﺎﺗﺮﻱ ﺯﻳﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﮔﻮﺷﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺧﺸﻚ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﺎﺭ ﻧﻜﺮﺩ فکر نکنید گوشی سوخته است ممکن است ایراد و سوختگی مربوط به باتری باشد.

4- سریعا سیمکارت را خارج کنید. زیرا سیمکارت به رطوبت حساس است و به محض قرار گرفتن در معرض رطوبت ممکن است بسوزد.

5- ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺟﺎﻧﺒﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ تلفن همراه جدا ﻛﻨﻴﺪ.

6- قسمت های در دسترستان را ﺑﺎ ﺣﻮﻟﻪ ﺧﺸﻚ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ احتیاط کنید هنگام انجام این کار آب به داخل موبایل نفوذ نکند تا به موبایل آسیبی نرسد.

7- ﺣﺘﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺧﺸﻚ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﺎﻣﻞ، ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺭﻭﺷﻦ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺴﺖ ﮔﻮﺷﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ و کمی صبر کنید تا رطوبت های احتمالی خشک شوند.

8- ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍﻩ‌ﺣﻞ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺸﮏ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﺎﻣﻞ، ﻓﺮﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﮔﻮﺷﻲ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻇﺮﻑ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺞ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﻧﺞ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ‌ﺧﻮﺩ ﺟﺬﺏ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻮﺷﻲ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﺧﺸﻚ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺷﻤﺎ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﮊﻝ ﺳﻴﻠﻴﻜﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻻ‌ﺕ ﺍﺯﺟﻤﻠﻪ ﻛﻴﻒ ﻭ ﻛﻔﺶ ﻭ ﻭﺳﺎﻳﻞ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻲ ﻳﺎﻓﺖ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ.

ﺍﮔﺮ ﮊﻝ ﺳﻴﻠﻴﻜﺎ ﻧﺪﺍﺷﺘﻴﺪ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﺮﻧﺞ ﻧﭙﺨﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﻮﺑﻲ ﻋﻤﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ. ﻓﻘﻂ ﻳﺎﺩﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﮊﻝ ﺳﻴﻠﻴﻜﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﺎﻳﻴﻨﻲ ﺩﺭ ﺟﺬﺏ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺮﻳﻌﺎ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ‌ﻛﺎﺭ ﺷﻮﻳﺪ ﻭ ﻭﻗﺖ ﺭﺍ ﻫﺪﺭ ﻧﺪﻫﻴﺪ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺩﺭ ﺧﺸﻚ‌ﻛﻦ (ﺑﺮﻧﺞ ﻳﺎ ﮊﻝ ﺳﻴﻠﻴﻜﺎ)، 24ﺗﺎ 72ﺳﺎﻋﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﻫﺎ ﻛﻨﻴﺪ.

در صورت خیس شدن موبایل با مایعی به غیر از اب بهترین کار مراجعه به یک تعمیرکار ماهر برای برطرف کردن مشکل آن است.

به طور کلی در این موارد بهترین کار سپردن دستگاه خود به تعمیرکار ماهر است، یا اگر قصد دارید خودتان برای مشکلات احتمالی تلفن همراه خود دست به کار شوید بهتر است با گذراندن دوره های مربوطه خودتان به یک متخصص تبدیل شوید.

آموزشگاه فن آموزان آماده ارائه کلیه خدمات آموزشی در زمینه های مختلف است و شما می توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل تمامی آموزش های لازم  برای تعمیر انواع گوشی های اندروید و IOS را فرابگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده مطلب
نیما ستوده
نیما ستوده

نیما ستوده هستم. با سابقه دوازده سال فعالیت در زمینه تعمیرات گوشی های برندهای مختلف (از جمله سامسونگ ، آیفون ، شیائومی) با سیستم عامل های اندروید و ios در بازار تعمیر گوشی. در این سایت مطالب مرتبط با تعمیرات موبایل را به اشتراک می گذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *