0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

4 مشکل رایج تلویزیون های LED و چگونگی تشخیص آن ها

4 مشکل رایج تلویزیون های LED و چگونگی تشخیص آن ها

در ادامه ی این مطلب به بررسی  4 مورد از مشکلات متداولی که برای کاربران تلویزیون های LED در سرتاسر جهان رخ می دهد می پردازیم .

سیاه شدن صفحه ی تلویزیون LED

                    سیاه شدن صفحه تلویزیون LED

در این مواقع، به احتمال زیاد بخش تأمین برق در داخل تلویزیون دچار مشکل شده است. بخش تأمین برق وظیفه دارد جریان را دریافت کرده و آن را به تمام قطعات تلویزیون LED ارسال کند.

منبع تأمین برق به دلیل افزایش ناگهانی در میزان برقی که ارسال می کند، منجر به بروز مشکلات می شود. معمولاً خازن هایی که روی مدارهای تأمین کننده ی برق قرار دارند از کار می افتند.

اگر شما تلویزیون را باز کنید می توانید سوختن خازن را از طریق وجود ترشحاتی در اطراف آن و یا متورم شدن آن تشخیص دهید. این مشکلات در تلویزیون های LED جدید شایع است و تعمیر آن ها نسبتاً ساده و سریع انجام می شود.

به شما پیشنهاد می شود که برای تعویض خازن از یک فرد متخصص کمک بگیرید زیرا این کار به مهارت های لحیم کاری نیاز دارد .

دوره های پرطرفدار آموزشگاه فن آموزان: آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ، آموزش plc

هنگام شروع به کار تلویزیون LED خط های افقی روی آن نقش می بندند

در این مواقع، مشکل از ضعیف بودن سیگنال کابل سِت آپ باکس است که به تلویزیون وصل شده است. ممکن است اگر ست آپ باکس را به یک تلویزیون قدیمی وصل کنید این خطوط مشاهده نشوند.

دلیل این امر آن است که تلویزیون های قدیمی برای کار کردن به سیگنال های ورودی کم قدرت نیاز داشتند. اما برای تلویزیون های LED جدید این امر صدق نمی کند. آن ها برای نشان دادن تصاویر به سیگنال های ورودی قوی احتیاج دارند.

بنابراین عوض کردن دستگاه ست آپ باکس و جایگزین کردن یک ست آپ باکس HD با آن می تواند این مشکل را برطرف کند .

تلویزیون LED خروج صدا ندارد

ابتدا اتصال تلویزیون به جریان برق متناوب را قطع کنید سپس دکمه ی روشن/خاموش روی تلویزیون را (نه دکمه ی روی کنترل) به مدت ده ثانیه فشار دهید. بعد از گذشت یک دقیقه دوباره تلویزیون را به برق وصل کرده و یک بار دکمه ی روشن/خاموش را فشار دهید.

همچنین می توانید یک اسپیکر به تلویزیون وصل کنید و صدا را امتحان کنید. اگر اسپیکرها کار کنند، مشخص می شود که بلندگوهای داخلی تلویزیون کار نمی کنند. اگر اسپیکر های خارجی هم صدا نداشته باشند به احتمال زیاد IC صدا که هدایت کننده ی بلندگوهای داخلی است خراب شده است.

در این تلویزیون ها این مسئله امری رایج است زیرا در آن ها از تقویت کننده های IC کم مصرف و ارزان استفاده می شود که در صورت گرم شدن می سوزد. در این موارد تعویض IC صدا می تواند مشکل را برطرف کند .

تلویزیون LED به WIFI متصل نمی شود

ابتدا تشخیص دهید که مشکل از تلویزیون است یا از روتِر. اگر تلویزیون در اتصال به دستگاه موبایل شما مشکلی نداشته باشد مشکل از روتر است. نرم افزار روتر را به روز رسانی کنید.

اگر این راه کارساز نبود روتر را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. این راه حل قطعاً مؤثر خواهد بود. همچنین می توانید از یک تقویت کننده ی WIFI استفاده کنید و ببینید آیا تلویزیون به WIFI وصل می شود. اگر مشکل از قدرت سیگنال نیست در نظر داشته باشید که برای تلویزیون LED خود از یک USB WIFI adapter استفاده کنید .

توجه : دوره آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری را به صورت عملی در کارگاه های مجهز آموزشگاه فن آموزان توسط اساتید مجرب به صورت صفر تا صد آموزش داده می شود.

برخی دیگر از سایر دوره های پرطرفدار موسسه فن آموزان شامل آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش برق ساختمان ، آموزش نصب دوربین مدار بسته و … می باشد. برای مشاهده لیست تمامی دوره ها به صفحه اصلی سایت مراجعه نماییدو و یا از قسمت جستجو دوره مورد نظر خود را سرچ کنید.

امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سهراب بهرامی
سهراب بهرامی

سهراب بهرامی هستم. به مدت یازده سال با شرکت ها و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی برندهای مختلف همکاری داشته ام. در این سایت مطالب مرتبط با تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله یخچال ، ظرفشویی ، لباسشویی ، مارکروفر و دیگر وسایل خرد و بزرگ را به اشتراک می گذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *