عیب یابی و تعمیر دستگاه فکس

عیب یابی و تعمیر دستگاه فکس

هنگامی که فکس هایتان ارسال نمی شوند، شماره ی فکس، برقراری ارتباط و سایر تنظیمات را بررسی کنید.

نحوه تعمیرات فکس

یک فکس آزمایشی چاپ کنید

برای شروع عیب یابی در کنترل پنل پرینتر یا منوی تنظیمات گزینه ی “راه اندازی تست فکس” و یا “گزارش تست فکس” را انتخاب کنید و یک گزارش تست فکس چاپ کنید تا بفهمید مشکل از چاپگر، اتصال خط تلفن و یا تنظیمات دستگاه فکس است.

گزارش را بخوانید تا متوجه شوید در کدام قسمت ها مشکلی وجود دارد و از دستورالعمل های ارائه شده پیروی کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد راه حل بعدی را امتحان کنید .

شماره ای که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید را دوباره بررسی کنید

شماره را بررسی کنید تا مطمئن شوید اعداد را درست وارد کرده اید. شما باید کد محل را قبل از شماره ی هفت رقمی وارد کنید تا فکس به مقصد صحیح ارسال شود. بعضی از خطوط تلفن نیاز دارند که قبل از وارد کردن شماره، کد خاصی را شماره گیری کنید؛ اگر این چنین است مطمئن شوید که آن کد مخصوص را به دستی وارد کرده اید .

شماره را مجدداً وارد کنید و تنظیمات ارسال را انجام دهید

هنگامی که فکس ها ارسال نمی شوند طریقه ی تنظیمات فکس و وارد کردن شماره را که در ادامه آمده است دنبال کنید. تنظیمات فکس و تنظیم اولویت ها در کنترل پنل پرینتر در داخل منوی Fax یا Setup قرار دارد.

  • اگر از یک سیستم شماره گیر سریع استفاده می کنید و یا دکمه ی شماره گیری مجدد را می زنید، به جای این کار ها به صورت دستی شماره ی فکس را وارد کنید و ببینید که آیا مشکل حل می شود .

فکس مورد نظر را به شماره ی دیگری ارسال کنید

سعی کنید که فکس را به شماره ی دیگری ارسال کنید. اگر فکس ارسال شد متوجه می شوید که مشکل از گیرنده ای است که شما تلاش می کنید به آن دسترسی پیدا کنید.

با گیرنده تماس بگیرید و از او بپرسید که آیا در ماشین فکس و یا خط تلفن او مشکلی وجود دارد؟ اگر فکس حتی به شماره های دیگر هم ارسال نمی شود فرایند عیب یابی را ادامه دهید .

 پس از فشردن دکمه ی ارسال منتظر شنیدن صدای شماره گیری از دستگاه باشید

اگر چنین صدایی نشنیدید احتمالاً در سرویس تلفن شما مشکلی وجود دارد ( اتصال تلفن قطع شده است ) و یا سیم تلفنتان محکم و خوب به ماشین فکس متصل نشده است. اگر سیم به خوبی به دستگاه متصل است اما صدای شماره گیری را نمی شنوید، شما باید سیم تلفن را عوض کنید.

کابل تلفن حتماً باید دارای دو هدایت کننده باشد یعنی در سر سیم دو هدایتگر مسی وجود داشته باشند. اگر در سر سیم چهار هدایت کننده وجود دارد، شما کابل اشتباهی را انتخاب کرده اید. یک راه سریع برای امتحان کردن کابل و خط تلفن شما این است که کابل را به یک تلفن وصل کنید و ببینید که صدای شماره گیری را می شنوید یا خیر .

از یک نفر بخواهید به دستگاه فکس شما یک فکس ارسال کند

اگر فکس به دست شما نرسید احتمالاً مشکلی فنی برای دستگاه فکس شما پیش آمده است. لازم است که با نمایندگی دستگاه تماس بگیرید و یا آن را به مراکز خدماتی ببرید تا آن را عیب یابی و تعمیر کنند. اگر فکس به دستتان رسید متوجه می شوید که دستگاه دارای مشکل فنی نیست و مشکل در نحوه ی عملکرد شما برای ارسال فکس است .

به عنوان آخرین تلاش سیم برق را از پشت دستگاه فکس و از داخل پریز جدا کنید. پس از پنج دقیقه وباره دستگاه را به برق وصل کنید. پس از روشن شدن دستگاه چند دقیقه به آن اجازه دهید تا مجدداً تنظیم شده و شروع به کار کند و سپس مجدداً فکس را ارسال کنید. اگر دستگاه هنوز هم عملکرد صحیحی ندارد احتمالاً نیاز به تعمیر دارد .

دوره های  آموزش تعمیرات دستگاه فکس  به صورت عملی ویژه بازار کار در مجتمع آموزشی فن آموزان برگزار می گردد.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *