ویدئو بالون چیست؟

چکیده مطلب :

ویدئو بالون یک دستگاه الکترونیکی است که به عنوان یک دستگاه تقویت کننده در کابل کشی کواکسیال دوربین مداربسته آنالوگ کاربرد دارد. در حالت عادی سیگنال های اطلاعات تصویر توسط کابل کواکسیال به DVR ارسال می شود که به این سیستم ارسال سیگنال، سیستم نامتقارن گویند که دلیل این نامگذاری، عبور سیگنال تنها از مغزی کابل است.

ویدئو بالون یک دستگاه الکترونیکی است که به عنوان یک دستگاه تقویت کننده در کابل کشی کواکسیال دوربین مداربسته آنالوگ کاربرد دارد. در حالت عادی سیگنال های اطلاعات تصویر توسط کابل کواکسیال به DVR ارسال می شود که به این سیستم ارسال سیگنال، سیستم نامتقارن گویند که دلیل این نامگذاری، عبور سیگنال تنها از مغزی کابل است. در مقابل سیستم انتقال نامتقارن، سیستم انتقال سیگنال متقارن وجود دارد که هر دو سیم در آن دارای سیگنال می باشند. این سیگنال ها با هم دارای تقارن هستند و در صورت وارد شدن امواج نامتقارن به سیگنال (به صورت نویز)، در انتهای مسیر حذف می شوند.

ویدئو بالن ها انواع مختلفی دارند که در نوع ساده آن می توان از ویدئو بالن غیر فعال نام برد که هیچگونه تقویتی بر روی سیگنال ارسالی ندارد و تنها قادر است سیگنال نامتقارن را به متقارن تغییر دهند و نیازی به منبع تغذیه در محل تبدیل و نصب ندارد. این ویدئو بالن ها قابلیت انتقال سیگنال تا 330 متر در حالت رنگی و 600 متر در حالت سیاه و سفید را دارا هستند. نام دیگر ویدئو بالن غیر فعال Video Balun Autotransformer است.

نوع دیگر ویدئو بالن ها، ویدئو بالن فعال  است که در کنار تبدیل سیگنال های ارسالی به تقویت سیگنال نیز می پردازد. مزیت اصلی این ویدئو بالن ها امکان ارسال سیگنال های ارسالی تا مسافت های طولانی می باشد. در استفاده از این نوع ویدئو بالن ها، بسته به نوع کابل و نوع ویدئو بالن، امکان ارسال اطلاعات تصاویر تا فاصله ی 2000 متر در حالت رنگی و 2800 متر در حالت سیاه و سفید فراهم خواهد شد. ویدئو بالن های فعال نیاز به منبع تغذیه دارد و بنابراین دارای هزینه ی بالاتری نسبت به نوع غیر فعال آن است.

دوره های پرطرفدار:


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *