0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

تنظیم IP استاتیک و تنظیمات DMZ در دوربین های مدار بسته

چکیده مطلب :

اگر آدرس IP پیش فرض دوربین مشخص نیست، معمولاً می توان از نرمافزار جستجوی سازندگان استفاده کرد که در این بخش به آن اشاره شده

اگر آدرس IP پیش فرض دوربین مشخص نیست، معمولاً می توان از نرم افزار جستجوی سازندگان استفاده کرد، اگر چه به صورت پیش فرضی بیشتر دوربین های IP از DHCP برای آدرس دهی خودشان در شبکه استفاده می کنند که راه اندازی سریع را فراهم می کند ، که آدرس IP دوربین در شبکه های مختلف تغییر می کند. هنگامی که port forwarding تنظیم می شود، هر گونه تغییرات در آدرس IP این قوانین را از بین می برد، و دسترسی از راه دور به دوربین از بین می رود و باید مجدداً تنظیمات را انجام داد.

برای جلوگیری از این مشکل ، احتیاج به تنظیم IP  استاتیک در دوربین است. برای این منظور پس از ورود به تنظیمات دوربین، در صفحه تنظیمات شبکه گزینه automatically Obtain an IP address  انتخاب می شود و آدرس IP مناسب وارد می شود.

بهتر است در ابتدا از همان آدرس IP دوربین استفاده شود. برای اطمینان، پس از ورود به سیستم دوربین، نوار آدرس در بالای صفحه مرورگر که چیزی شبیه 192. 168. 0. 253 است ، آدرس IP دوربین را نشان می دهد.

به غیر از آدرس IP ، نیاز subnet mask و درگاه پیش فرض است که این اطلاعات باید کسب شود. معمولاً درخواست وارد کردن DNS سرور اولیه و ثانویه می شود. در قسمت primary DNS server همان آدرسی gateway پیش فرض وارد می شود مگر این که سرویس دهنده اینترنت آدرس دیگری را داده باشد. می توان Second server را خالی رها کرد .

هنگامی که تمام اطلاعات وارد شد ، تغییرات ذخیره و دوربین دوباره راه اندازی می شود. آدرس IP به وسیله تایپ کردن در مرورگر وب، هنگامی که دوربین به صورت کامل روشن شد، دوباره بررسی می شود.

تنظیمات DMZ

پس از ورود به تنظیمات مودم ، گزینه ای به نام NAT یافت می شود. در زیرمجموعه این گزینه، پس از کلیک، چند گزینه دیده می شود که یکی از آنها DMZ است، بعد از کلیک بر روی این گزینه ، صفحه ای ظاهر می شود که یک کادر خالی برای وارد کردن IP دارد. مهم ترین مرحله ، این بخش است. در این مرحله، باید IP دستگاه DVR را که به طور پیش فرض 192.168.1.1 می باشد را در این کادر وارد کرده و پس از ذخیره سازی از تنظیمات مودم خارج شد .

وظیفه این بخش و یا DMZ این است که کلیه اطلاعات با IP تعریف شده در کادر DMZ را که برابر 192. 168. 1. 1 قرار داده شده است به شناسه معتبرتعیین شده که قبلاً از طریق سرویس دهنده اینترنت دریافت شده ارسال کند. یعنی هر شخصی از هر نقطه ای که مایل است، فقط با وارد کردن یک شناسه معتبر مستقیماً به IP تعریف شده در بخش DMZ که همان اطلاعات دستگاه DVR و تصاویر دوربین مداربسته است، ارجاع داده می شود. بدین صورت، تصاویر دوربین مداربسته در اینترنت انتقال داده می شود و از طریق آن از هر نقطه دلخواه تصاویر به صورت زنده مشاهده می شود. اگر علاقمند به مباحث دوربین مدار بسته هستید می توانید در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته  ثبت نام نمایید.

دوره های پرطرفدار:

5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *