0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

بررسی و حل مشکلات مربوط به گوشی LG G8 (ال جی جی 8)

بررسی و حل مشکلات مربوط به گوشی LG G8 (ال جی جی 8)

تعمیرات LG G8

برای یک گوشی پرچم دار که دارای RAM 6 گیگابایتی است عملکرد درست نباید یک دغدغه باشد. LG G8 به گونه ­ای طراحی شده است که در هنگام فعالیت بهترین عملکرد را داشته باشد.

این گوشی دارای سیستم عامل اندروید 9 (Pie) و چیپست کوالکام SDM855 اسنپدراگون 855 (7 نانومتری) می­باشد. به این ترتیب، از نظر فنی این گوشی همه­ ی کارایی های لازم را که سبب می ­شوند گوشی بدون دردسر کار کند را دارا است.

اما با این حال افراد متعددی گزارشاتی مبنی بر وجود مشکل در عملکرد LG G8 ارائه کرده ­اند. در ادامه روش ­هایی را مرور می­کنیم که می­تواند به شما در حل این مشکلات کمک کند.

گوشی خود را مجدداً راه اندازی کنید

حتی برای یک گوشی قدرتمند مانند LG G8، خاموش و روشن کردن می­تواند برای مشکلات ساده­ ای که با آن­ها مواجه می­شوید یک راه حل تلقی شود.

هنگامی که RAM گوشی با بارگیری حجم زیادی از برنامه­ ها مواجه می­شود دچار مشکل می­شود. زمانی که شما برنامه ­ها را باز می­کنید و می­بندید داده­ هایی ایجاد می­شوند که بخش هایی از RAM شما را درگیر می­کنند.

با گذشت زمان حتی یک RAM 6 گیگا بایتی هم می­تواند دچار مشکل شود، به خصوص اگر مدتی است که گوشی را خاموش و روشن نکرده­ اید.

برای حل مشکل و بهبود عملکرد سیستم سعی کنید هر چند وقت یک بار وشی را مجدداً راه اندازی کنید. این کار به پاک شدن فضای اضافی RAM کمک می­کند.

برای راه اندازی مجدد گوشی کافی است که دکمه ­ی پاور را طولانی فشار دهید و گزینه­ ی ری استارت را انتخاب کنید.

از برنامه­ ی پاک سازی LG استفاده کنید

خوشبختانه گوشی LG G8 دارای یک ابزار پاک سازی داخلی است. این برنامه به شما کمک می­کند تا داده ­های به درد نخوری را که ممکن است باعث کند شدن عملکرد گوشی شما شده باشند پاک کنید.

برای این که به این ابزار پاک سازی دسترسی پیدا کنید باید وارد قسمت تنظیمات شوید، گزینه­ ی General را انتخاب کنید، و سپس Smart cleaning را انتخاب کنید.

مشکلات مربوط به گوشی ال جی جی 8

فرآیندهای پس زمینه را متوقف کنید

اگر پس از پاک کردن داده­ ها و فایل های اضافی گوشی شما همچنان عملکرد خوبی ندارد بهتر است برخی از فرآیندهای پس زمینه را متوقف کنید. این فرآیندهای پس زمینه برنامه ­های اضافی را شامل می­شوند که حتی زمانی که شما از آن ­ها استفاده نمی­کنید دائماً در حال اجرا هستند.

این مسئله سبب استفاده­ ی بیش از اندازه از RAM و در نتیجه ایجاد ضعف در عملکرد گوشی می­شود. غیرفعال کردن برنامه­ های پس زمینه مقداری از فضای RAM را آزاد کرده و از بروز مشکلات جلوگیری می­کند.

برنامه­ های خود را به روز رسانی کنید

به روز رسانی کردن برنامه ­های سیستم هم یکی از روش ­های بهبود بخشیدن به عملکرد گوشی است. ممکن است عملکرد نامناسب گوشی به خاطر قدیمی بودن برخی از برنامه­ ها باشد.

جدیدترین نسخه ­ی برنامه­ ها را دانلود و نصب کنید تا بدین صورت سیستم گوشی شما به صورت خودکار عملکرد بهتری ارائه دهد.

برنامه ­های غیرفعال را لغو نصب کنید

زمانی که از برنامه ­ها برای مدتی طولانی استفاده نشود، غیرفعال می­شوند. این فقط بدان معناست که شما به ندرت از این برنامه ­ها استفاده می­کنید نه این که آن ­ها فضای گوشی شما را اشغال نمی­کنند.

این گونه برنامه ­ها را لغو نصب کنید و فقط برنامه ­های مفید را در گوشی خود نگه دارید. این کار باعث سرعت بخشیدن به عملکرد گوشی شما خواهد شد.

حافظه­ ی پنهان برنامه ­ها را پاک سازی کنید

گاهی اوقات ممکن است گوشی شما به خاطر این که برنامه ­ها مقدار زیادی داده را جمع آوری کرده ­اند کند شود. این مسئله سبب می­شود هنگامی که می­خواهید برنامه­ ها را باز کنید به آهستگی واکنش نشان دهند.

این کار می­تواند در رابطه با برنامه ­هایی که داده ­های خود را از منابع آنلاین دریافت می­کنند بسیار سودمند باشد. برنامه ­های مرورگر مانند گوگل کروم یا فایر فاکس، در این زمینه مثال­های خوبی هستند.

برای پاک کردن حافظه ­ی پنهان برنامه باید وارد تنظیمات شده و Apps & Notifications را انتخاب کنید، سپس روی App info کلیک کرده و برنامه­ ای را که می­خواهید داده­ های مربوط به آن را پاک کنید انتخاب کنید. سپس مسیر Storage > Clear Cache را دنبال کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید

اگر گوشی شما هنوز هم مشکل دارد، به عنوان آخرین راه حل بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. پس از پاک شدن همه­ ی داده­ ها از گوشی شما، آن چه که سبب کند شدن عملکرد آن شده بود از بین خواهد رفت. این فرآیند سبب پاک شدن همه­ ی اطلاعات گوشی می­شود بنابراین قبل از انجام آن مطمئن شوید که از اطلاعات مهم گوشی خود در داخل یک هارد اکسترنال یا فضای ابری بکاپ تهیه کرده ­اید. برای ریست کردن گوشی خود مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Backup & Reset > Factory data reset

این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد و شما در طول این مدت قادر به استفاده از گوشی خود نخواهید بود.

دوره آموزش تعمیرات موبایل شامل آموزش نرم افزار و آموزش سخت افزار تمامی موبایل های قدیمی و جدید به صورت کاملا عملی ویژه بازار کار در آموزشگاه فن آموزان برگزار می شود.

5/5 - (2 امتیاز)
نویسنده مطلب
نیما ستوده
نیما ستوده

نیما ستوده هستم. با سابقه دوازده سال فعالیت در زمینه تعمیرات گوشی های برندهای مختلف (از جمله سامسونگ ، آیفون ، شیائومی) با سیستم عامل های اندروید و ios در بازار تعمیر گوشی. در این سایت مطالب مرتبط با تعمیرات موبایل را به اشتراک می گذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *