آرایه ی پشتیبان دیسک های مستقل

چکیده مطلب :

RAID به معنای آرایه ی پشتیبان دیسک های مستقل است. این مفهوم را بار اول در سال 1987، تیمی سه نفره در دانشگاه کلیفرنیا به نام آرایه ی دیسک های پشتیبان ارزان مطرح کردند. در سال های بعد سازندگان سخت افزار آن را به صورت امروزی در آوردند تا توقع قیمت ارزان را از فن آوری RAID برطرف کنند.

RAID به معنای آرایه ی پشتیبان دیسک های مستقل است. این مفهوم را بار اول در سال 1987، تیمی سه نفره در دانشگاه کلیفرنیا به نام آرایه ی دیسک های پشتیبان ارزان مطرح کردند. در سال های بعد سازندگان سخت افزار آن را به صورت امروزی در آوردند تا توقع قیمت ارزان را از فن آوری RAID برطرف کنند. امروزه کاربرد RAID گسترش بیشتری نسبت به معنای آن یافته و فن آوری خاصی را تحت پوشش قرار می دهد که قابلیت تقسیم و نسخه برداری اطلاعات را بین چندین دیسک دارد.

آرایه ی پپشتیبان دیسک های مستقل

آرایه ی پپشتیبان دیسک های مستقل

امروزه RAID در همه جا یافت می شود. از یک نرم افزار سیستم عامل تا کنترل کننده ی مستقل که داده ها را با قابلیت بالایی در شبکه ذخیره می کند. همچنین RAID را می توان در لپ تاپ ها، کامپیوترهای رومیزی و سرورها با هارد دیسک های متعدد مشاهده کرد.

آموزش های مرتبط :


 

امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *