نحوه عیب یابی و تعمیرات اسکنر HP – تعمیرات ماشین های اداری

نحوه عیب یابی و تعمیرات اسکنر HP – تعمیرات ماشین های اداری

اسکنر های آفیس جت HP این امکان را به کاربران خود می دهد که از چندین امکانات در یک دستگاه جمع و جور بهره مند شوند و همین باعث شده است که آن ها برای افرادی که دارای فضای کاری کوچک هستند بسیار محبوب باشند.

پرینترهای آفیس جت به عنوان پرینتر، دستگاه کپی، ماشین فکس، و اسکنر دیجیتالی کار می کنند. در هنگام استفاده از قابلیت اسکن و یا کپی دستگاه و یا در هنگام فعال شدن سیستم درست پس از این که آن را روشن می کنید ممکن است پیام خطای “خطای اسکنر! دستگاه را خاموش و روشن کنید” را روی صفحه نمایش پرینتر مشاهده کنید.

چگونه یک اسکنر HP را که خراب شده است تعمیر کنیم؟

شرکت hp برای رفع این مشکل مجموعه ی خاصی از مراحل را پیشنهاد داده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

مرحله ی 1

یک برگه که دارای تصاویر رنگی است را رو به شیشه اسکن کننده قرار دهید و درب اسکنر را ببندید. دکمه ” شروع کپی رنگی” را فشار دهید و سپس پس از این که دستگاه شروع به کار کرد به آرامی اندکی درب را بلند کنید تا ببینید که آیا چراغ اسکنر روشن است یا نه .

مرحله ی 2

اگر با باز کردن درب اسکنر متوجه شدید که لامپ زیر شیشه ی اسکن کننده روشن نمی شود باید دستگاه را نزد یک تعمیرکار ببرید. اگر در مرحله ی یک مشاهده کردید که چراغ روشن می شود باید دوشاخه ی دستگاه را از هر نوع آداپتور محافظ جدا کرده و آن را مستقیماً به یک پریز برق متصل کنید.

مرحله ی 3

اگر پس از انجام مرحله ی دوم باز هم با روشن کردن دستگاه همان خطا را مشاهده کردید باید پرینتر را به اتاق دیگری برده و دوشاخه ی آن را به یک پریز برق دیگر وصل کنید. اجازه دهید یک گردش نیرو در پرینتر صورت گیرد؛ به این شکل که در حالی که دستگاه پرینتر خاموش است آن را از برق بکشید، 30 ثانیه صبر کنید و سپس دوباره کابل برق را به پریز متصل کرده و دستگاه را روشن کنید .

مرحله ی 4

اگر با انجام مراحل بالا هنوز هم نمایش پیام خطا ادامه پیدا کند بهتر است پرینتر را تا حدودی ریست کنید. برای انجام این کار باید پرینتر را از برق بکشید و پس از این که دوباره پرینتر را به برق وصل کرده و دستگاه را روشن کردید، روی کنترل پنل دکمه ی “3” را به همراه دکمه ی “#” چند ثانیه نگه دارید .

مرحله ی 5

با ادامه یافتن مشکل می توانید یک ریست نیمه کامل بر روی دستگاه انجام دهید. به این صورت که ابتدا دستگاه را خاموش کرده و پرینتر را از برق بکشید، سپس چند ثانیه صبر کرده و پس از این که دوباره دوشاخه ی دستگاه را به برق وصل کردید و آن را روشن کردید، دکمه ی “#” را به همراه دکمه ی “6” روی کنترل پنل چند ثانیه نگه دارید .

مرحله ی 6

اگر علی رغم تلاش های شما و انجام تمام مراحل گفته شده هنوز هم پیام خطا روی صفحه نمایش پرینتر نمایان می شود باید دستگاه خود را به یک تعمیرگاه ببرید تا مشکل آن را برایتان رفع کنند .

دوره آموزش تعمیرات اسکنر و آموزش تعمیرات ماشین های اداری به صورت کاملا عملی در آموزشگاه فن آموزان توسط اساتید زبده در کارگاه های مجهز به صورت صفر تا صد برگزار می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *