0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

گستره پویا و با دامنه دینامیک تصویر در دوربین مداربسته

چکیده مطلب :

نسبت بین حداکثر و حداقل شدت نور قابل اندازه گیری سیاه و سفید را گستره پویا و یا دامنه دینامیک مینامند. در دنیای واقعی، سیاه یا سفید واقعی هیچگاه یافتنی نیستند و تنها درجات مختلف شدت نور منبع و انعکاسی سوژه وجود دارند. به همین سبب مفهوم گستره پویا پیچیده تر می شود

نسبت بین حداکثر و حداقل شدت نور قابل اندازه گیری سیاه و سفید را گستره پویا و یا دامنه دینامیک مینامند. در دنیای واقعی، سیاه یا سفید واقعی هیچگاه یافتنی نیستند و تنها درجات مختلف شدت نور منبع و انعکاسی سوژه وجود دارند.

به همین سبب مفهوم گستره پویا پیچیده تر می شود. چشم انسان گستره پویای مخصوص خود را دارد و به همین دلیل تفسیر اطلاعات تصویر بر گرفته از دوربین مداربسته ممکن است بر چگونگی تولید دوباره تصویر تأثیرگذار باشد.

مفهوم گستره پویا می تواند به همین خاطر در مقایسههای نسبی بین صحنه واقعی، دوربین مداربسته و تصویر بر روی صفحه نمایشگر یا پرینتر مفید باشد.

گرچه مفهوم گستره پویا در صحنه های دنیای واقعی، به سادگی نسبت بین تاریکترین و روشن ترین مناطق عکس است (نسبت تضاد)، ولی معنای آن زمانی که ابزارهای اندازه گیری مانند دوربین مداربسته یا اسکنر دخیل باشند، پیچیده تر میشود.

تور در هر پیکسل در یک گودال یا چاله به نام فوتوسایت اندازه گیری میشود و اندازه هر فوتوسایت و این که چطور محتوای آن اندازه گیری میشود، تعیین کننده گستره پویای یک دوربین مداربسته دیجیتال است.

نکته: در برخی از دوربین های مداربسته، گزینه ای برای تنظیمات ایزو پایین تر وجود دارد که نویز کمتری تولید می کند، ولی گستره پویا را نیز کاهش می دهد.

دوره های پرطرفدار:


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *