0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

کدگذار ویدئویی چیست؟

کدگذار ویدئویی چیست؟
چکیده مطلب :

کدگذارهای ویدئویی کمک می کنند تا بتوان سیستم های امنیتی آنالوگ را به راهکارهای مبتنی بر IP تبدیل کرد. کدگذارهای تصویری به خروجی سیستم نظارت تصویری آنالوگ همچون دوربین مداربسته آنالوگ متصل می شوند و می توان به تمامی مزیت های تکنولوژی دیجیتال بدون هزینه ی بالا در سیستم های آنالوگ دست یافت.

کدگذار ویدئویی کمک می کنند تا بتوان سیستم های امنیتی آنالوگ را به راهکارهای مبتنی بر IP تبدیل کرد. کدگذارهای تصویری به خروجی سیستم نظارت تصویری آنالوگ همچون دوربین مداربسته آنالوگ متصل می شوند و می توان به تمامی مزیت های تکنولوژی دیجیتال بدون هزینه ی بالا در سیستم های آنالوگ دست یافت.

یک کدگذار ویدئویی سیگنال های تصاویر آنالوگ را به ارقام تبدیل می کند و تصاویر دیجیتالی را به طور مستقیم روی شبکه ای مانند LAN و یا اینترنت می فرستد و به طور اساسی سیستم تصویری آنالوگ را به سیستم تصویری تحت شبکه تبدیل می کند. همچنین کاربران می توانند از طریق استفاده از یک نرم افزار مدیریتی نظارت تصویری و یا مرورگر وب، تصاویر زنده ی ویدئویی را روی شبکه ی کامپیوتری ببینند.

کدگذار به کاربران با حق دسترسی اجازه می دهد که از موقعیت های مختلف و به طور همزمان تصاویر ارسالی از یک دوربین مداربسته آنالوگ را، همانند دوربین های مداربسته تحت شبکه، مشاهده کنند. یک کدگذار ویدئویی می تواند به دوربین های مداربسته مختلفی مانند یک دوربین مداربسته مینیاتوری یا یک دوربین مداربسته میکروسکوپی متصل شود.

دوربین هایی در بازار وجود دارند که به دوربین های مداربسته دو منظوره معروف شده اند که این دوربین های مداربسته در واقع دوربین های مداربسته آنالوگی هستند که کدگذار داخلی دارند و در نتیجه درگاه خروجی شبکه نیز در آنها تعبیه شده است.

کیفیت آنها آنالوگ است و امکان استفاده از آنها به صورت دوربین مداربسته آنالوگ و یا دوربین مداربسته تحت شبکه وجود دارد. این دوربین های مداربسته تنها زمانی به کار گرفته می شوند که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ باشد، اما اتصال یک یا چند دوربین مداربسته به صورت مستقیم به شبکه نیز مورد نیاز است.

دوربین مداربسته دو منظوره

کدگشای ویدئویی با استفاده از آخرین دستاوردهای فشرده سازی H.264 در صنعت سیستم های مداربسته، امکان کنترل زنده ی محل کار از طریق اینترنت و بازبینی تصاویر ضبط شده از راه دور را فراهم می سازد. حافظه ی SD تعبیه شده بر روی این تجهیز، چنانچه ویدئوسرور در داخل صندوق قفل دار نصب شده باشد، امنیت را دو چندان می کند.

تصاویر را می توان هم زمان در کارت SD و یک سرور در محل و یا هر نقطه ی دیگری از طریق پروتکل FTP ضبط کرد. امکان وصل کردن سنسورهای دود و دما و همچنین هشدارهای صوتی از طریق درگاه های ورودی و خروجی و کنترل دوربین های مداربسته PTZ از طریق درگاه RS485 در این سیستم وجود دارد.

به طور معمول، ویدئوسرورها یک تا چهار ورودی برای اتصال به دوربین های مداربسته آنالوگ دارند. همچنین یک درگاه شبکه اترنت، Web Server، یک مدار مجتمع فشرده ساز و یک سیستم عامل دورن هر سرور وجود دارد. سیگنال های ورودی آنالوگ، به ویدئوی دیجیتال تبدیل می شوند و روی یک شبکه ی کامپیوتری ارسال می شوند، که دسترسی و شماهده ی آسان تر را ممکن می سازد.از طریق به کارگیری درگاه های سریالی یک کدگذار، همچون یک سیستم نظارت تصویری تحت شبکه، می توان از راه دور چرخش یا بزرگنمایی دوربین های مداربسته را کنترل کرد.

یکپارچگی سیستم و استفاده از شبکه ی اینترنت به کمک قابلیت های چشمگیری از جمله تشخیص حرکت، جریان های Motion JPEG و MPEG-4 هم زمان و همچنین SNMP بهینه سازی شده اند. ابزارهای قدرتمند مدیریت رویدادها شامل بارگذاری تصاویر، اعلام هشدار و کنترل ورودی/ خروجی است.

کنترل چرخش افقی/ عمودی و بزرگنمایی نیز از طریق درگاه های ردیفی انجام می شود و در نتیجه اداره کردن دوربین های مداربسته چرخشی و بزرگنمایی از طریق شبکه امکان پذیر خواهد بود. یک فیلتر نیز به منظور حذف اثرات درهم پیچیده ی دوربین های مداربسته PAL/ NTSC در این سرورها در نظر گرفته شده است.

مجموعه ای گسترده از قابلیت های امنیتی از جمله سطوح دسترسی مختلف برای کاربران، رمزگذاری HTTPS، امکان غیر فعال کردن شبکه های بی استفاده مانند FTP و فیلتر آدرس IP، مدیریت ایمن و ساختارسازی مطمئن تصاویر را تضمین می کنند.به علاوه سرورهای دارای ضمانت کیفیت خدمات نیز هستند که امنیت پهنای باند مناسب برای ارسال تصاویر و کنترل فرمان ها از طریق شبکه را تامین می کنند.

یک ویدئو کدگذار سیگنال های ویدئویی آنالوگ را دیجیتالی می کند و تصاویر دیجیتالی را مستقیما بر روی شبکه ی IP، مانند یک شبکه ی محلی، شبکه ی داخلی و یا اینترنت ارسال می کند. در واقع ویدئو کدگذارها سیستم آنالوگ را به یک سیستم شبکه ویدئویی تبدیل می کنند و کاربران را قادر به مشاهده ی تصاویر زنده با استفاده از یک نرم افزار مدیریتی نصب شده بر روی کامپیوتر محلی و یا از راه دور بر روی شبکه و با استفاده از یک مرورگر وب می سازند.

علاوه بر این کاربران مجاز در مناطق گوناگون می توانند با افزودن دوربین های مداربسته آنالوگ به سیستم، به تصاویری با کیفیت دوربین های مداربسته دیجیتال دسترسی یابند. در واقع سیستم نظارت تصویری تحت شبکه توانایی محافظت از افراد، اموال و یا نظارت بر تاسیسات را از راه دور و از هر نقطه ای را ایجاد می کند.

  • ویدئوسرورهای تک کاناله
  • ویدئوسرورهای چهار تا شش کاناله
  • ویدئوسرورهای 16 کاناله

آموزشگاه فن آموزان برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله آموزش نصب دوربین مدار بسته می باشد . برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید .

دوره های پرطرفدار:


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *