0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

وضوح فضایی یا شبیه سازی وضوح فضایی چیست

شبیه سازی وضوح فضایی ، گرچه به نسبت ساده و واضح به نظر می رسد ، اما ابزار به نسبت پیچیده ای در اختیار دارد. در مقایسه با محاسبه مناطق تحت شناسایی یا تشخیص حضور افراد و یا قابلیت خواندن پلاک خودرو و با در نظر گرفتن محدوده های وضوح ، بازه ارتفاع و زاویه ، منطقه مجزایی به حساب نمی آید ، زاویه نوسان زاویه افقی دوربین هنگام محاسبه اندازه یک شخص در تصویر در نظر گرفته نمی شود. این نکات در دوره آموزشی دوربین مدار بسته بصورت کامل بیان می شوند

این ابزار تنها مناطق قابل مشاهده را به نواحی بر پایه تغییرات متوالی در اندازه معیارهای مشخص شده تقسیم بندی می کند. این عمل در برخی کاربردها کافی به نظر می رسد. اما اگر هدف محاسبات دقیق تری باشد، باید مناطق تحت شناسایی یا تشخیص حضور افراد و یا قابلیت خواندن پلاک خودرو محاسبه شوند.

32ej_capture1

مناطق قابل مشاهده

مناطق قابل مشاهده می تواند بر طبق معیارهای زیر به مناطق دقیق تری تقسیم بندی شوند:

  • وضوح فضایی (سه بعدی) بر حسب پیکسل بر متر یا پیکسل بر فوت
  • اندازه میدان دید عمودی بر حسب متر یا فوت
  • تعداد پیکسل های عمودی که با یک هدف و با ارتفاع مشخص بر حسب متر یا فوت تحت پوشش قرار می گیرد
  • قسمت ارتفاع فریم که با یک هدف و با ارتفاع مشخصبر حسب متر یا فوت تحت پوششی قرار می گیرد

این معیارها به وضوح فضایی یا اندازه میدان دید مرتبط هستند. با تعریفی ساده، این معیارها تنها به وضوح فضایی (پنجره وضوح فضایی، الگوی  وضوح فضایی ، معیار وضوح فضایی و غیره ) به جز حالات خاص ، اشاره می کنند.

در پنجره گرافیک (Graphics window ) ، تصاویر مناطق مختلف در فضای قابل مشاهده می توانند با رنگ و یا هاشورهای مختلف پوشش داده شوند. نوع معیارها ، مقادیر مرزی معیارها و چگونگی پر شدن ، رنگ آمیزی و ( یا ) هاشور زدن مناطق به وسیله الگوی وضوح فضایی تعیین می شود.

نرم افزار VideoCAD

نرم افزار VideoCAD قابلیت تعریف تعداد ۳۰ عدد الگوی وضوح عمودی را داراست. هر الگویی می تواند تا ده ناحیه را در بر داشته باشد. الگوهای مختلف را می توان به دوربین های مداربسته مختلف تخصیص داد. در پنجره وضوح فضایی (Spatial resolution box) می توان این الگوها را ویرایش کرد و به دوربین های مداربسته مختلف تخصیص داد

canvas8

در این پنجره الگوهای وضوح فضایی آمادهای با توجه به معیارهای زیر وجود دارند

الگوهای مجزا بر طبق هر معیار دیگری از وضوح فضایی یا اندازه میدان دید می توانند تنظیم شوند. همچنین در این پنجره نمونه هایی از تصاویر گروهی افراد وجود دارند که به طور خودکار برای هر ناحیه از وضوح فضایی می توانند نمایش داده شوند .

شبیه سازی فضایی جدای از سطوح کیفی مناطق تحت شناسایی یا تشخیص حضور افراد و یا قابلیت خواندن پلاک خودرو عمل می کند. این ابزار به طور مجزا می توانند به کار برده شوند. پارامتر مشترک تنها وضوح عمودی ( تعداد پیکسل ) تصویر است

آموزش های مرتبط :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *