0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

میزان تاخیر در دوربین مدار بسته تحت شبکه

چکیده مطلب :

تاخیر که نشان دهنده میزان تاخیر در پردازش داده در شبکه است، یکی دیگر از عناصر مهم در ارزیابی کارایی و سرعت یک شبکه است که دارای ارتباطی نزدیک با پهنای باند است. از لحاظ تئوری سقف پهنای باند ثابت است. پهنای باند واقعی متغیر است و می تواند عامل بروز تاخیر در یک شبکه شود

تاخیر که نشان دهنده میزان تاخیر در پردازش داده در شبکه است، یکی دیگر از عناصر مهم در ارزیابی کارایی و سرعت یک شبکه است که دارای ارتباطی نزدیک با پهنای باند است. از لحاظ تئوری سقف پهنای باند ثابت است. پهنای باند واقعی متغیر است و می تواند عامل بروز تاخیر در یک شبکه شود. وجود تاخیر زیاد در پردازش داده در شبکه و در یک محدوده زمانی کوتاه می تواند باعث بروز یک بحران در شبکه شود و پیامد آن پیشگیری از حرکت داده بر روی محیط انتقال و کاهش استفاده موثر از پهنای باند است.

تفاوت بین پهنای باند و تاخیر

دستیابی به اینترنت با استفاده از ماهواره به خوبی تفاوت بین پهنای باند و تاخیر را نشان می دهد. ارتباطات مبتنی بر ماهواره دارای پهنای باند و تاخیر بالایی هستند. به طور مثال، زمانی که کاربری یک صفحه وب درخواست می کند، مدت زمانی که طول می کشد تا صفحه در حافظه مستقر شود، با این که کوتاه به نظر می آید، ولی قابل لمس است. تاخیر فوق به دلیل تاخیر انتشار است. علاوه بر تاخیر انتشار، یک شبکه ممکن است با انواع دیگری از تاخیر مواجه شود. تاخیر انتقال (مرتبط با خصایص فیزیکی محیط انتقال) و تاخیر پردازش، دو نمونه متداول در این زمینه هستند.

اندازه گیری تاخیر در یک شبکه

از ابزارهای شبکه ای متعددی نظیر ping و traceroute می توان به منظور اندازه گیری میزان تاخیر در یک شبکه استفاده کرد. برنامه های فوق فاصله زمان بین ارسال یک بسته اطلاعاتی از مبدا به مقصد و برگشت آن را محاسبه می کنند. به زمان فوق round- trip، گفته می شود. Round- trip تنها روش موجود به منظور تشخیص و یا به دست آوردن میزان تاخیر در یک شبکه نیست و در این رابطه می توان از برنامه های متعددی استفاده کرد.

دوره های پرطرفدار:


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *