رنگ به عنوان ماهیتی از نور در دوربین مداربسته

چکیده مطلب :

اشیای رنگی نور را به طور انتخابی انعکاس می دهند. آن ها طول موج رنگی را که با آن دیده می شوند منعکس و مابقی را جذب می کنند. به طور کلی مشاهدۀ یک جسم به یک رنگ خاص به طول موج نور بازتابی از آن جسم مرتبط است. به عنوان مثال، چمن تمامی طول موج های موجود در طیف نورهای مرئی به استثنای نور سبز را جذب می کند

اشیای رنگی نور را به طور انتخابی انعکاس می دهند. آن ها طول موج رنگی را که با آن دیده می شوند منعکس و مابقی را جذب می کنند. به طور کلی مشاهدۀ یک جسم به یک رنگ خاص به طول موج نور بازتابی از آن جسم مرتبط است. به عنوان مثال، چمن تمامی طول موج های موجود در طیف نورهای مرئی به استثنای نور سبز را جذب می کند و به همین دلیل چمن به رنگ سبز دیده می شود. همین موضوع در مورد سایر اجسام نیز صادق است. اگر همین برگ در نور قرمز مشاهده شود، سیاه به نظر می رسد، زیرا روشنایی فاقد نور سبز است. در انتخاب لباس احتمالاً مجبور خواهید بود برای تشخیص و انتخاب صحیح رنگ مورد نظرتان، لباس را خارج از ویترین و در نور سفید بیرون مشاهده کنید.

رنگ های مرئی دارای طول موج های مختلفی هستند. رنگ ها از کوتاه ترین تا بلند ترین طول موج به ترتیب عبارتند از: بنفش، آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز، نور سفید ترکیبی از رنگ های محدودۀ مرئی طیف نوری بوده و رنگ سیاه نیز فاقد هر گونه طیف نوری است.

به عنوان مثال، طول موج نور مرئی آبی تقریبا برابر با 475 نانومتر است. به دلیل طول موج کوتاه تر نور آبی در طیف نورهای مرئی، نور آبی را مولکول های موجود در اتمسفر زمین بهتر پراکنده می کنند و به همین دلیل نیز آسمان آبی نظر می رسد.

گسترۀ نوری رنگ ها

گسترۀ نوری رنگ ها

نور در طول موج های مرئی (طول موجی از حدود 380 (بنفش) تا حدود 740 (قرمز) نانومتر) در مغز انسان به شکل رنگ تفسیر می شود. چشم انسان پس از تبدیل انرژی نور به پیام های عصبی، آن ها برای تفسیر به سوی مغز می فرستد و مغز نیز این پیام های عصبی را به رنگ های مختلف تفسیر می کند.

چشم انسان طول موج های خارج از محدودۀ طیف مرئی را نمی تواند ببیند، همچنین حساسیت چشم انسان نسبت به همه رنگ ها یکسان نیست. چشم رنگ هایی را که در نزدیکی وسط طیف مرئی قرار دارند، بهتر می-بیند و حساسیت آن نسبت به رنگ های موجود در دو انتهای طیف مرئی یعنی رنگ های بنفش و قرمز حداقل است.

دوره های پرطرفدار :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *