0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

تابلوهای LED چیست؟ معرفی ویژگی های تابلوی ال ای دی

تابلوهای LED چیست؟ معرفی ویژگی های تابلوی ال ای دی

تابلوهای LED

                             تابلو

تابلوی LED  در حقیقت یک نمایشگر دیجیتال است که برای تبلیغات بیشترین کاربرد را دارد. این نوع تابلو ها طراحی شدند تا جایگزین تابلوهای فلورسنت متعارف و نئونی شوند. این تابلوها بهترین گزینه ی نورپردازی در محیط های داخلی هستند.

امروزه استفاده از فناوری LED گسترش یافته است اما تابلو های LED نوعی فناوری جدید برای تبلیغات هستند و به خاطر ظاهر پر زرق و برق و داشتن طراحی و ویژگی های خلاقانه در حال گسترش هستند.

تابلو های LED را می توان به دو دسته ی کلی ثابت و روان تقسیم کرد. در تابلو های ثابت نوشته ها قابلیت حرکت ندارند و تصویر ثابت است اما در تابلو های روان همان گونه که از نام آن ها پیداست، تبلیغات و نوشته ها قابلیت حرکت دارند.

طراحی

تابلوهای LED به گونه ای طراحی شده اند که شرایط نوردهی بهتری را فراهم می کنند. تابلو های LED معمولاً دارای یک قاب آلومینیومی سبک وزن هستند که دارای سه لایه است.

قاب یکی از مهمترین قسمت های تابلو ی LED است زیرا چهارچوب نوردهی را تعیین می کند. تراشه های LED، صفحه ی هدایت کننده ی نور و  یک دیفیوزر (پخش کننده ی نور) سه لایه ی تشکیل دهنده ی قاب هستند.

معمولاً دیفیوزر درست در جلوی صفحه ی هادی نور قرار دارد و وظیفه ی آن این است که نور را به صورت یکدست در صفحه ی تابلو توزیع کند. یک منعکس کننده هم درست در پشت صفحه ی هادی نور قرار دارد.

یکی دیگر از قسمت های مهم تابلو LED تکیه گاه محکم آن است که بر ظاهر کلی تابلو نوردهی تأثیر می گذارد. برای ایمنی بیشتر تابلو های LED مجهز به یک سیستم هیت سینک نیز می باشند.

کیفیت نور

صفحه ی هدایت کننده ی LED از ابزارهای نوری است که به گونه ای طراحی شده است که هنگام اتصال به منبع برق به صورت یکدست شروع کند به نوردهی و انتشار روشنایی. صفحه ی هادی نور و دیفیوزر هماهنگ با هم کار می کنند تا نور را به صورت گسترده و متوازن توزیع و منتشر کنند.

فناوری نوردهی استفاده شده در تابلوهای LED سبب می شود که آن ها بدون چشمک زدن و وجود تداخلات رادیویی به صورت فوری روشن شوند.

مواد سازنده و رنگ

بهترین ماده برای چهارچوب این تابلو ها آلومینیوم است که از آن برای کاور پشتی نیز استفاده می شود. خود LEDها معمولاً از آلومینیوم، آرسنید و گالیوم ساخته می شوند.

مقداری ناخالصی نیز به آن ها اضافه می شود تا الکترون های آزاد ایجاد شوند و رسانایی مواد نیمه رسانا را افزایش دهند.

این ناخالصی ها می توانند تعیین کننده ی رنگ نور نیز باشند، به همین دلیل است که بدون وجود فیلتر می توان به رنگ دلخواه دست پیدا کرد. لامپ های LED قادر به تولید نور سفید نیز می باشند.

میزان صرفه جویی در مصرف انرژی

لامپ های LED در مقایسه با سایر وسایل نوردهی مانند لامپ های رشته ای و حتی لامپ های کامپکت فلورسنت به میزان چشمگیری انرژی کمتری مصرف می کنند.

میزان مصرف انرژی یک لامپ LED حدود 6 وات تخمین زده شده است در حالی که می توانند به اندازه ی لامپ هایی که حداقل دو برابر این میزان برق مصرف می کنند نوردهی باکیفیت داشته باشند.

دوره آموزش ساخت تابلوهای LED به صورت تخصصی و کاملا عملی ویژه بازار کار در آموزشگاه فن آموزان برگزار می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *