0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

نحوه ی تعمیر لوازم خانگی بزرگ

نحوه ی تعمیر لوازم خانگی بزرگ

لوازم های خانگی برای کار کردن ساخته شده اند. آنها ، سال های متوالی ، معمولا بدون مشکلات عمده سخت کار می کنند. استفاده از ضمانت نامه های آنها آسان به نظر می رسد. در نتیجه وقتی دستگاهی خراب می شود، شما ممکن است خسارت ببینید – زیرا نمی دانید چگونه کار می کند، چرا کار نمی کند، و قطعا نمی دانید چگونه آن را تعمیر کنید.

چه کاری می توانید انجام دهید؟ شما می توانید به تعمیر کاری هزینه پرداخت کنید تا آن را تعمیر کند، یا خودتان آن را تعمیر کنید و پول را حفظ کنید. این مقاله شما را با تمام اطلاعات لازم برای اینکه بتوانید لوازم اصلی را از هم جدا کنید و سپس آنها را طوری در جای خود قرار دهید که کار کنند، آشنا می کند. اما قبل از اینکه با یک پیچ گوشتی به جان یخچال خود بیوفتید، این اطلاعات درباره ی لوازم اصلی را مطالعه کنید.

اکثر لوازم های خانگی با سیستم الکتریکی خانه شما کار می کنند: آنها از سیم جریان برق مدار AC خانه استفاده می کنند. لوازم خانگی کوچک بر روی مدار 110-120 ولت کار می کنند و بر روی دوشاخه های سیم های آنها دو تیغه وجود دارد.

لوازم بزرگتر یا اصلی مانند تهویه مطبوع، خشک کن ها و اجاق ها معمولا نیاز به سیم کشی 220 تا 240 ولت دارند و نمی توانند در مدار های 110-120 ولت کار کنند. لوازم خانگی های بزرگ با یک سیم زمینی سیم کشی می شوند. دو شاخه های آنها دارای دو تیغه و یک شاخه هستند. این نوع از دستگاه ها – یا با باز کردن برای اتصال دو تیغه و شاخه – یا اتصال با دوشاخه آداپتور خاص باید به یک خروجی زمین متصل می شوند.

بر روی صفحه ی فلزی یا در محفظه ی تمامی لوازم ها برچسبی وجود دارد – که نیازهای برقی دستگاه را بر طبق وات و ولت و بعضی اوقات آمپر نشان می دهد.

نحوه ی تعمیر لوازم خانگی بزرگ

لوازم خانگی کوچک معمولا ماشین آلات نسبتا ساده ای هستند. آنها ممکن است از یک المنت حرارت ساده، یک فن، مجموعه ای از تیغه ها یا غلتک زننده چرخشی متصل به یک محور محرک تشکیل شده باشد؛ یا آنها ممکن است دو یا سه اتصال مکانیکی ساده داشته باشند. تعمیرات این وسایل به طور معمول ساده است. لوازم خانگی بزرگ پیچیده تر هستند – یک دستگاه بزرگ مانند ماشین لباسشویی ممکن است یک موتور، تایمر و یک پمپ، و همچنین دریچه های مختلف، سوئیچ ها وسیم پیچ استوانه ای داشته باشد. در این نوع دستگاه ها، مشکلات معمولا در دستگاه های کنترل یا اجزای مکانیکی/ قدرتی رخ می دهد. خرابی یک دستگاه کنترل ممکن است بر یک عملکرد و یا عملکرد کل دستگاه تاثیر بگذارد؛ خرابی یک دستگاه مکانیکی / قدرتی معمولا تنها بر عملکرد وابسته به آن دستگاه تاثیر می گذارد. هنگامی که یک دستگاه بزرگ خراب می شود، چگونگی تشخیص مشکل به اندازه ی فهمیدن چگونگی رفع آن اهمیت دارد.

از آنجا که دستگاه های بزرگ بسیار پیچیده هستند، معمولا دانستن اینکه کدام بخش درست کار نمی کند کار آسانی نیست. (بسیاری از دستگاه های جدیدتر شامل تشخیص الکترونیکی می باشند که می توانند با استفاده از کتابچه راهنمای دستگاه مورد نظر تفسیر شوند.) اولین گام تشخیص این است که آیا مشکل در دستگاه کنترل است یا دستگاه مکانیکی. برای مثال، در یک دستگاه خشک کن، دستگاه های کنترل ، گرما را کنترل می کنند و اجزای مکانیکی ، مخزن را می چرخانند. کدام سیستم تاثیر گذار است؟ اگر مخزن بچرخد، اما خشک کن گرم نکند ، مشکل در سیستم کنترل است. اگر خشک کن گرم کند، اما مخزن نچرخد، مشکل مکانیکی است. این نوع تجزیه و تحلیل می تواند برای مشخص کردن نوع خرابی- سیستم کنترل یا سیستم مکانیکی – در همه لوازم بزرگ استفاده شود. برای این که یک تعمیرکار حرفه ای شوید می توانید در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی شرکت کنید.

برای پیدا کردن محل دقیق مشکل، شما باید تمام قسمت های سیستم موثر را برای پیدا کردن بخش خراب بررسی کنید. این کار آنطور که به نظر می آید دشوار نیست ، زیرا اجزای دستگاه با یک توالی منطقی کار می کنند. با شروع از ساده ترین امکانات، می توانید اجزای بهم پیوسته را آزمایش کنید تا علت خرابی را پیدا کنید.

تعمیرات لوازم خانگی بزرگ

سه قاعده بسیار مهم وجود دارد که باید در زمانی که می خواهید دستگاهی را تعمیر کنید از آنها پیروی کنید. هرگز سعی نکنید با صرف نظر از این قوانین،در زمان و پول خود صرفه جویی کنید.نه تنها هیچ چیزی را درست نمی کنید بلکه ممکن است به خودتان نیز آسیب برسانید و یا دستگاه را خراب کنید.
• همیشه قبل از اینکه دستگاه را آزمایش کنید ، مشکل را تشخیص دهید یا تعمیراتی را انجام دهید،اتصال نیروی برق و / یا منبع گاز به دستگاه را قطع کنید. اگر پس از تعمیر اتصال را برقرار کردید تا نحوه ی کار آن را ببینید، به دستگاه دست نزنید؛ فقط برق را متصل کرده و نتیجه را ببینید. اگر تنظیماتی مورد نیاز بود، قبل از اینکه آنها را انجام دهید، دستگاه را دوباره خاموش کنید.
• اگر بخشی از دستگاه از طریق انواع پیچ ها و دیگر گیره های نگه دارنده متصل شده اند، احتمالا می توانید تعمیرات لازم را انجام دهید. اگر قطعات با استفاده از پرچ یا جوش نگه داشته می شوند، سعی نکنید خودتان دستگاه را تعمیر کنید. با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

نحوه ی تعمیر لوازم خانگی بزرگ

• در اغلب موارد، قطعات خراب دستگاه را می توان سریع و ارزان تعویض کرد و نیازی به تعمیر آن توسط شما یا تعمیرکارحرفه ای نیست. قسمت های شکسته شده یا خراب را با قطعات جدید ساخته شده مخصوص دستگاه خودتان تعویض کنید. اگر نمیتوانید جایگزینی دقیق برای قسمت شکسته شده پیدا کنید،از وسیله ی مشابه استفاده کنید. در این مورد، به دستورالعمل سازنده برای نصب مراجعه کنید.

قطعات لوازم خانگی در مراکز خدمات لوازم خانگی، نمایندگی های لوازم خانگی و فروشگاه های قطعات لوازم خانگی موجود است. همیشه نیاز نیست برای خرید قطعات و خدمات مورد نیاز به مرکز لوازم برقی مخصوص نام تجاری دستگاه خود بروید، بنابراین شما می توانید در خرید و خدمات مورد نیاز خود حق انتخاب داشته باشید. اگر نتوانستید از مرکز ارائه دهنده ی قطعات ، قطعه ی مورد نظر را پیدا کنید، بخشی که نیاز دارید را به طور مستقیم به سازنده ، سفارش دهید. نام و آدرس سازنده دستگاه معمولا بر روی دستگاه چاپ می شود. تمام اطلاعات مدل و قطعات دستگاه را به سازنده بدهید. در صورت امکان، در اینترنت برای قطعات جایگزین جستجو کنید. قبل از انجام تعمیر هر دستگاه، مطمئن شوید که دستگاه برق دریافت می کند. کمبود برق شایع ترین علت خرابی دستگاه است.

نحوه ی تعمیر لوازم خانگی بزرگ

قبل از شروع فرایند آزمون و تشخیص، این مراحل اولیه را انجام دهید:

• اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی و محکم به پریز وصل شده و سیم، دو شاخه و خروجی به درستی کار می کنند. برای تعیین اینکه یک خروجی درست کار می کند، آن را با ولتاژ سنج آزمایش کنید.
• بررسی کنید و مطمئن شوید که فیوزها و یا قطع کننده های مدار که مدار را کنترل می کنند سوخته یا قطع نشده باشند. ممکن است بیش از یک پنل ورودی برق برای خانه شما وجود داشته باشد، به ویژه برای لوازم 220-240 ولت مانند اجاق ها و تهویه مطبوع. فیوزهای سوخته یا قطع کننده های مدار قطع شده در هر دو پانل اصلی و پانل جداگانه را بررسی کنید.
• مطمئن شوید که فیوزها و / یا قطع کننده های مدار در داخل خود دستگاه، سوخته تا قطع نشده باشند. دکمه ی بازنشانی را برای ذخیره دوباره ی برق در لوازم خانگی هایی مانند لباسشویی، خشک کن و اجاق فشار دهید. بعضی از اجاق ها دارای فیوز های جداگانه به شکل دوشاخه در قسمت فر هستند. اطمینان حاصل کنید که این فیوزها نسوخته باشند.
• اگر دستگاه از گاز یا آب استفاده می کند، بررسی کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی انرژی دریافت می کند.
• راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید. بسیاری از کتابچه های راهنمای سازندگان شامل نمودارهای عیب یابی مشکل / ارائه راه حل هستند. اگر کتابچه راهنمای کاربر ندارید، احتمالا می توانید یکی از آنها را بخرید.حتی اگر دستگاه قدیمی یا غیرمتداولی داشته باشید.

اکنون که مقدماتی را در این باره ارائه کردیم، وقت آن است که شروع کنیم. به بخش بعدی بروید تا یاد بگیرید چگونه یک دستگاه بزرگ و جزئیات سیستم های پایه را پیاده کنید.

در صورتیکه به بحث تعمیرات علاقمندید می توانید در دوره های آموزش تعمیرات پکیج دیواری و آموزش تعمیرات کولر گازی شرکت نمایید.

امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سهراب بهرامی
سهراب بهرامی

سهراب بهرامی هستم. به مدت یازده سال با شرکت ها و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی برندهای مختلف همکاری داشته ام. در این سایت مطالب مرتبط با تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله یخچال ، ظرفشویی ، لباسشویی ، مارکروفر و دیگر وسایل خرد و بزرگ را به اشتراک می گذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *