آموزش کابینت سازی

در دوره آموزش کابینت سازی آموزشگاه فن آموزان از اصول ابتدایی تا استاندارهای جهانی کابینت سازی را یاد می گیرید و می توانید به عنوان یک نصاب، برشکار و یا مونتاژ کار حرفه ای مدرک بین المللی گرفته و وارد بازار کار این شغل شوید. این دوره در کارگاه مجهز به ابزارهای تخصصی ساخت کابینت برگزار می شود و در طول دوره تمامی تجهیزات در اختیار کارآموزان قرار داده می شود تا بتوانند مباحث را بصورت صفر تا صد عملی اجرا کنند و انجام پروژه واقعی را تجربه کنند.

آموزش کابینت سازی شامل آموزش نصب ، برش و مونتاژ کابینت ام دی اف می باشد این دوره با رنگ شناسی و آموزش ام دی اف و تفاوت mdf های مختلف شروع می شود؛ انواع ابزار شناسی تخصصی، محاسبات کابینت ( طریقه خرد کردن کابینت، آموزش برش و مونتاژ کابینت زمینی و دیواری)، طریقه اندازه گیری و برآورد متراژ، اندازه گیری قناسی ها و لچکی ها، اندازه گیری ارتفاع زمینی و دیواری، نحوه آنالیز کار (منظور از آنالیز کار به اینصورت است که برای مثال بعد از اندازه گیری و متر کردن دیوار بدانید ماشین لباسشویی یخچال، گاز و … کجا قرار می گیرند)، طریقه درآوردن مثلث طلایی خانه، نقشه کشی دستی، آموزش جامع و کامل کشوها و درب کابینت، طریقه گونیا کردن، آموزش اندازه استاندارد و طریقه بریدن جای سینک، یخچال، گاز فر، ماکروفر، قهوه جوش، ماشین لباسشویی، گاز توکار، هود و سینک، طریقه نصب یراق آلات، نحوه پیچ کابینت به دیوار، دلایل نصب کابینت در ارتفاعات خاص و نحوه انجام آن، آموزش کامل مبحث فیتینگ، آموزش کار با نرم افزار chief Architect، نحوه محاسبه قیمت ها، طریقه صحبت کردن با مشتری و … می باشد که تمامی این مباحث به صورت تئوری و عملی در کلاس دوره آموزش ساخت کابینت به شرکت کنندگان آموزش داده میشود. سرفصل های کامل دوره آموزش کابینت سازی mdf در ادامه صفحه قابل مشاهده است.

هدف از برگزاری دوره کابینت سازی آموزشگاه فن آموزان تربیت نیروی کارآمد برای ورود به بازار کار این حرفه می باشد. با بکارگیری اساتید مجرب و کارگاه مجهز این نوید را به کارآموزان می دهیم تا پس از پایان دوره بتوانند وارد بازار کار شوند. طول مدت یادگیری این دوره 30 ساعت و بصورت صفر تا صد عملی می باشد و مباحث تئوری به منظور همراهی کارآموز برای گرفتن مدرک فنی و حرفه ای کابینت سازی و موفقیت در آموزن نهایی فنی حرفه ای است.

فیلم معرفی دوره آموزش کابینت سازی MDF

ویدئو

پادکست معرفی دوره آموزش کابینت سازی

شرایط مورد نیاز جهت شرکت در دوره

حداقل سن : 14 سال

حداقل مدرک تحصیلی : سیکل

جنسیت : آقا / خانم

پیش نیاز : ندارد

پایان خدمت : نیاز ندارد

محل برگزاری : تهران و شعبات

شهریه: 8/500/000 تومان

مدت آموزش: 30 ساعت

ویژگی‌های این دوره

نوع برگزاری : تئوری و عملی

پشتیبانی بعد از دوره : دارد

معرفی خوابگاه : دارد

کلاس رایگان مشاوره راه اندازی کسب و کار : دارد

توانایی هایی که در دوره کابینت سازی mdf بدست می آورید

در این دوره شرکت کنندگان شناخت تمامی مدل های ورق های 3 میلیمتر، 1.6 میلیمتر و صفحات کورین را آموزش می بینید تا با آشنایی و درک صحیح از جنس و ساختار آنها بتوانید در پروژه های کابینت سازی خود از آن ها استفاده کنید.

با اصول اندازه گیری و طراحی نقشه جهت محیط های مختلف آشپزخانه آشنا می شوید و یاد میگیرید با استفاده از ترسیم نقشه و اندازه های گیری صحیح ورق های ام دی اف را جهت برش کاری آماده کنید.

کاربردی ترین مدل های کابینت را به شما معرفی میکنیم تا طرح های روز بازار را بشناسید و در پروژهای خود از آنها استفاده کنید.

با ابزارهای برش، مونتاژ و نصب به صورت عملی کار میکنید و یادمیگیرید با استفاده از آنها کابینت های mdf را مونتاژ کنید.

در این دوره با نصب انواع نبشی، لولا، دستگیره، جک، ریل کشو و غیره جهت مونتاژ بر روی کابینت ها به صورت عملی کار خواهید کرد و طرز استفاده صحیح از این نوع یراق آلات را یادمگیرید.

در این دوره تمامی مراحل ساخت و مونتاژ کابینت را پس از طراحی برای شما شرح میدهیم و کارآموزان مراحل نصب و مونتاژ را تحت نظر استاد در کارگاه انجام می دهند.

سرفصل های دوره آموزش کابینت سازی ام دی اف

logo gold

شناخت انواع mdf های موجود در بازار

آموزش شناخت رنگ بندی و نوع پوشش صفحات mdf

آموزش ابزار شناسی تخصصی جهت کابینت سازی

آموزش شناخت انواع صفحات کورین

آموزش ابعاد اساندارد کارگاه و میزکار جهت مونتاژ

آموزش بکارگیری رسم فنی عمومی و تخصصی کابینت

آموزش بکارگیری مواد مصرفی اصلی و جانبی در کابینت سازی

آموزش جیک و فیکسر در مراحل ساخت و تولید

آموزش بکاریگیری تیغه های مخصوص برش کاری، پرداخت و ابزار زنی

آموزش مونتاژ کابینت mdf به صورت پروژه ای در کارگاه

آموزش انواع پیچ های مناسب برای اتصال ورق ها و ابزار خزینه

آموزش نحوه چسباندن pvc دستی

آموزش برشکاری کناره ها و فرم دهی به کابینت

آموزش نصب و ریگلاژ درب های کابینت

نمایش بیشتر
logo gold سرفصل های دوره آموزش کابینت سازی ام دی اف

آموزش نصب دستگیره و جک بر روی کابینت mdf

آموزش اندازه گیری محیط آشپزخانه جهت طراحی کابینت

آموزش طراحی و نقشه کشی کابینت ام دی اف

آموزش محاسبات برش ورق های mdf و کورین جهت ساخت کابینت

آموزش کار با دستگاه میخ کوب، منگنه کوب و پمپ باد

آموزش استحکامات، عایق بندی و آب بندی کابینت ام دی اف

آموزش نصب ریل، نبشی، لولای درب و …

آموزش مدل های روز کابینت mdf جهت معرفی به مشتریان

آموزش ساخت جزیره، میز غذا، کتیبه و سایر مدل ها در کابینت ام دی اف

آموزش اصولی و طریقه اندازه گیری درهای ممبران و پلی اورتان

نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان دوره آموزش کابینت سازی MDF
ویدئو
ویدئو
ویدئو

هزینه آموزش کابینت سازی

دوره آنلاین
دوره کابینت سازی 7/500/000 تومان
ثبت نام
دوره حضوری با 30% تخفیف
دوره کابینت سازی 11/050/000 تومان 8/500/000 تومان
ثبت نام
دوره خصوصی
دوره کابینت سازی 12/000/000 تومان
ثبت نام
تقویم کلاسی
تاریخ شروع روزها ساعت برگزاری
8 اردیبهشت ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 12
8 اردیبهشت ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 الی 18
16 اردیبهشت ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 12 الی 15
20 اردیبهشت ماه پنجشنبه ها ساعت 9 الی 14

برای یک شروع قدرتمند این ویدئو را حتما ببینید

ویدئو

ویدیو توضیحات تکمیلی استاد دوره

ویدئو

کارهایی که با شرکت در دوره آموزش کابینت سازی می توانید در آینده داشته باشند

به عنوان یک کارآموز دوره آموزش کابینت سازی مواردی که در زیر اشاره می شوند تنها تعدادی از مشاغلی هستند که می توانید به آن ها بپردازید که عبارتند از:

  • کارهای چوبی، کابینت و دکور را در تمامی منازل مسکونی، مراکز خرید، بانک ها، هتل ها، ساختمان های اداری و نمایشگاه ساخته و نصب کنید.
  • برش، شکل دادن (طرح زنی و…) و مونتاژ محصولات چوبی (مثل قالب‌ کاری ‌ها، پانل‌ ها، مبلمان و…) و همچنین ساخت وسایل فروشگاهی اعم از نمایشگاه، ویترین و… را انجام دهید.
  • مهارت های کار با تجهیزات، شامل کار با ماشین آلات مانند اره برقی، رنده، اتصالات و …
  • کار کابینت سازی تخصصی و مستمر است، که به صبر و مهارت دقیق نیاز دارد که می توانید برای خودتان نیز در آینده نه چندان دور کارگاه خود را راه اندازی کنید و کسب درآمد کنید. کار در فضای داخلی نسبت به سایر کارهای عمومی تر نجاری نیز احساس پایداری بیشتری را به ارمغان می آورد.

از نظر محل ساخت نیز، در حالی که اکثر کابینت ها را می توان در یک مغازه کابینت سازی تکمیل کرده و در خانه یا اداره و… جهت مونتاژ حمل کرد، گاهی اوقات یک کابینت ساز در محل کار می کند. به عنوان مثال، هنگام ساخت یک کابینت توکار، بیشتر کارهای برش و فرز سنگین و زیاد در کارگاه انجام می شود، اما کابینت در جایی که باید نصب شود، مونتاژ و نصب می شود.

نظر فارغ التحصیلان دوره کابینت سازی آموزشگاه فن آموزان
ویدئو
ویدئو
ویدئو
نظرات صوتی کارآموزان

سوالات متداول دوره کابینت سازی MDF

بله با گذراندن این دوره مهارت لازم و کافی را جهت مونتاژ و نصب کابینت به صورت عملی کسب می کنید و پس از پایان دوره می توانید وارد بازار کار شوید.

بله تمامی مراحل نصب و مونتاژ توسط کارآموزان به صورت عملی در کارگاه انجام می شود.

این شغل یکی از پردرآمد ترین رشته های فنی می باشد و با داشتن سرمایه اندک می توانید وارد آن شوید و درآمد تقریبی معادل 3 الی 5 برابر حقوق وزارت کار را از این رشته کسب کنید.

بله این دوره مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور را دارد و کارآموزان پس از پایان دوره جهت اخذ مدرک فنی و حرفه ای برای آزمون معرفی می شوند.

خیر برای شروع به کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود که کارگاه برش و مونتاژ را راه اندازی کنید در حقیقت کافیست شما سفارشات خود را خریداری کنید و کارگاه های زیادی وجود دارد تا شما ورق ها را جهت برش و pvc به آنها بدهید که در این صورت هزینه های شما بسیار کاهش پیدا می کند.

پس از پایان دوره کارآموزان می توانند با استاد دوره در ارتباط بوده و سوالات خود را برطرف کنند.

ویژگی های دوره
دسترسی به حمل و نقل عمومی دسترسی به حمل و نقل عمومی
تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری
بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه
آموزش در کارگاه‌های مجهز آموزش در کارگاه‌های مجهز
پشتیبانی نامحدود پس از دوره پشتیبانی نامحدود پس از دوره
ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای
برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان
اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی
نظرات کارآموزان دوره
”پس از اتمام دوره مدرک دریافت کردم و از طریق آموزشگاه تونستم مدرک معتبر بین المللی از سازمان فنی حرفه ای کشور هم بگیرم.“
نظر کارآموز
”کلاس کاملا عملی بود و تمام نکات لازم برای ورود به بازار کار توسط استاد تدریس شد“
نظر کارآموز
”در مدت کوتاه تونستم تمامی مباحث مربوط به این دوره رو یاد بگیرم و کسب و کار مستقل خودم رو راه اندازی کنم.“
نظر کارآموز
رشته کابینت سازی فنی و حرفه ای در آموزشگاه فن آموزان

کابینت سازی یکی از مشاغل و زیر شاخه های رشته صنایع چوب و مبلمان است که شامل طراحی و ساخت انواع کابینت، از جنس ها و طرح های مختلف برای مغازه، آشپزخانه، دستشویی، حمام، کتابخانه و … می شود. کابینت سازی یک کار دقیق است که به انواع ابزارهای برقی، ابزارهای دستی و تجهیزات اندازه گیری جهت انجام کار نیاز دارد بنابراین فرد کابینت ساز باید با همه ابزارهای مورد نیاز برای برش، مونتاژ و نصب کابینت را بشناسد و کار با آنها را بلد باشد تا بتواند در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره وری را داشته و کار نصب و یا ساخت کابینت را پیش ببرد.

دوره کابینت سازی مناسب چه کسانی هست؟

شرکت در دوره کابینت سازی را به افرادی پیشنهاد می کنیم که قصد دارند در یک حرفه فنی و با بازار کار عالی تجربه کسب کرده و به درآمد بالا برسند. اگر به دنبال حرفه ای هستید که بتوانید به عنوان شغل دوم خود در آن فعالیت کنید، دوره کابینت سازی مناسب شماست. تمام افراد بالای 14 سال که حداقل مدرک سیکل داشته باشند، می توانند با شرکت در دوره کابینت سازی به یک فرد حرفه ای و متخصص در این زمینه تبدیل شوند.

نحوه برگزاری کلاس کابینت سازی به چه صورت هست؟

کلاس کابینت سازی در دو صورت حضوری و مجازی قابل ثبت نام است. دوره حضوری در کارگاه های مجهز به ابزار و تجهیزات پیشرفته برگزار می گردد و اساتید با تجربه و کابینت سازان حرفه ای مفاهیم تئوری و عملی کابینت سازی را به شرکت کنندگان دوره آموزش می دهند. یکی دیگر از شیوه های برگزاری کلاس کابینت سازی به شکل آنلاین بوده که افراد، کابینت سازی را در قالب ویدئو های آموزشی یاد می گیرند. تیم فیلم برداری و تدوین حرفه ای، فیلم های آموزشی با کیفیتی را تهیه کرده اند که پس از ثبت نام در دوره، دسترسی نامحدود برای شما ایجاد می گردد. برای تسلط هر چه بیشتر کارآموزان دوره مجازی کابینت سازی، 5 جلسه رفع اشکال آنلاین و عضویت در گروه واتساپی با حضور استاد دوره در نظر گرفته شده است.

پیشنیازهای لازم برای شرکت در دوره آموزش کابینت سازی

برای شرکت در این دوره به هیچ مهارت و پیش نیازی لازم ندارید. ولی کاراموز اگر قبل از ورود به این کلاسها یک شناخت جزئی از کابینت داشته باشد یا در کارگاه یا در نصب کار کرده باشد مطالب برایش قابل درک تر می شود.

بازار کار رشته کابینت سازی فنی و حرفه ای

میتوانیم به جرات بگوییم شغل کابینت و دکوراسیون داخلی جزو پولساز ترین شغل ها چه در داخل ایران چه کشورهای حوزه خلیج فارس و چه در کشورهای اروپایی و امریکایی مثل کانادا و هلند هست که خیلی از همکاران ما در این کشور ها به فعالیت مشغولند. و می توانید برای مهاجرت از مدرک بین المللی کابینت سازی استفاده کنید.

شاید فقط انجام یک واحد کار کابینت به اندازه یک هفته کار مکانیکی برای کسی که اینکار را انجام می دهد پولساز باشد به شرطی که علاوه بر مهارت فنی، طریقه ارتباط گرفتن با مشتری را نیز بلد باشید.

شما دیر یا زود مدرک فنی حرفه ای بین المللی کابینت سازی را خواهید گرفت اما آنچه که در کنار مهارت فنی و مدرک برای موفقیت در اینکار نیاز دارید حسن نیت ، جلب اعتماد مشتری و متعهد بودن به کار است.

درآمد شغل کابینت سازی

بحث درآمدزایی کابینت خیلی گسترده هست و از اینجا شروع می شود که بحث ایران و بحث خارج از کشور هست. شاید خیلی از شما بدانید که درواقع در لیست امتیاز دهی چندین و چند ساله کشورهایی مثل کانادا و استرالیا شغل ام دی اف و کابینت سازی در سرتیتر شغلهایی است که نیاز دارند و خیلی از آنهایی که قصد مهاجرت دارند از طریق این شغل اقدام می کنند

در ایران هم درآمد شغل کابینت سازی به شکلی هست که از پیچیدگی خاصی برخوردار است؛ یعنی هر کسی با مقدار توانایی و علمی که در این رشته دارد می تواند درآمد داشته باشد. به عنوان مثال افرادی که مدیر عامل شرکت های بزرگ کابینت سازی باشند درآمدی میلیاردی دارند. اینا کلا دامدشون متفاوت است درامدهای میلیاردی بالا و شاید هزینه های خاصی هم نکرده اند.

در مقابل کابینت سازهایی هستند که با یک نمایشگاه یا مغازه کوچک که بستکی دارد در چه مکانی باشد و با دکور و کابینت هایی که داخل مغازه قرار می دهند می تانند پروژه بگیریند؛ همینطور کارگاه دارها در شغل ام دی اف سازی و نصاب های کابینت هر کدام می توانند درآمد متفاوتی داشته باشند.

در بحث نصب کابینت، فعالان این رشته با یک ابزار خیلی کم در حدود بیست تومن درآمد های 30 تا 50 میلیونی (نرخ سال 1400) دارند و این میزان با توجه به تبلیغات و شناساندن خودشان، تمیزی کارشان ، اینکه کجا کار کنند ، با چه شرکت ها و نمایشگاههایی می تواند و متفاوت باشد و این موارد تاثیرات مستقیمی روی درآمد نصاب کابینت دارد

همینطور کابینت سازهایی که در کارگاه ام دی اف به عنوان یک برشکار، مونتااژکار و … کار میگیرند درآمد بالاتری نسبت به نصاب کابینت دارند. همینطور مواردی مثل طراحی و … می تواند درآمد زایی کند. همینطور بحث سوله های بزرگتر رنگ ، دستگاههای وکیوم ، دستگاههای برش و … می تواند درآمد را تغییر دهد.

به طور کلی در بحث کابینت سازی چون صنف های مختلفی فعال هستند و یک گروه یا مجموعه این کار را انجام می دهند هر کدام به نوبه خود درآمد خودشان را دارند و جزو شغل های پردآمد در ایران می باشد.

سرمایه لازم برای شروع کار کابینت کاری

در مورد سرمایه لازم برای شروع کار کابینت سازی باید ببینید چه توقعی از کار دارید. کار کابینت یک شاخه ندارد و شاید بیش از 20 شاخه دارد. سه شاخه اصلی در شغل کابینت سازی شامل نصب ، کارگاه داری و برش کاری و مونتاژ هست که سرمایه مورد نیاز با توجه به اینکه در کدام از این شاخه ها می خواهید فعالیت کنید متفاوت است. اگر میخواهید کارگاه داری کنید شاید بین 200 تا 700 پول نیاز داشته باشید (نرخ سال 1400). برای یک کارگاه خوب و حرفه ای نزدیک 700 میلیون هزینه نیاز دارید اما برای کارگاه کوچکتر می توانید با هزینه کردن 200 یا 300 میلیون هم اینکار را شروع کنید. برای شروع کار یک اره، یک دستگاه پی بی سی، چند تا دریل، دو تا هواکش و یک اره فارسی بُر کافیست.

اما اگر میخواهید وارد بازار نصب کابینت شوید و خودتان مستقل کار کنید نه در وابسته به شرکت ها و کارگاههای دیگر، می توانید با تهیه یک سری ابزار ضروری حدودا 60 یا 70 و نهایتا 100 میلیون اینکار را شروع کنید.

ابزار مورد نیاز شغل کابینت سازی

اگر میخواهید به عنوان یک تازه کار وارد دنیای نصب کابینت شوید و یا داخل کارگاه کار کنید هیچ ابزاری نیاز ندارید. اگر میخواهید به عنوان یک استادکار وارد بازار کار نصب شوید شما برای جمع کردن یک ابزار خوب برای نصب حدودا 60 یا 70 میلیون و برای راه اندازی یک کارگاه نسبتا خوب حدودا 200 میلیون و بیشتر نیاز دارید.

چه بخواهید کار نصب انجام بدهید چه بخواهید کار کارگاهی انجام بدید یک سری ابزارها برای هر دو مورد هم مشترکند هم خیلی ضروری. مثلا چه در کارگاه چه در نصب، نیاز به دو یا سه نوع دریل دارید: دریل صنعتی ، قلاویز آهنی ، دریل سرپلاستیکی یا قلاویز پلاستیکی ، دریل شارژی؛ فارسی بُر برای برش قطعاتی که عمق سی سانتی دارند مثل تاج و زیر چراغ ؛ اره گرد بُر ، اره دیسکی چه در کارگاه چه در نصب برای برش صفحات لازم است؛ اره چکشی ، اره تی لیکی ، اره عمود بُر که این سه مورد یک اره حساب می شود و هم در کاگاه و هم در نصب لازم است؛ جعبه ابزار؛ پمپ باد که هم برای شروع به کار دستگاه پی بی سی نیاز هست هم برای پاک کردن گرد و خاک از سرو صورت خودتان و هم برای میخ زدن یا منگنه زدن؛ این ابزار ها چه برای نصب چه برای راه اندازی کارگاه ام دی اف کاری مورد نیاز است.

بعضی ابزار ها هستند که فقط و فقط مختص داخل کارگاه هستند مثل اره برش ، میز اره که اندازه حدودا 3 و نیم در 3 متر دارد و و چون قابل جابجایی نیست حتما باید داخل کارگاه باشد. همچنین دستگاه پی وی سی یا لبه چسبان که لبه کار را نوار می زند باید داخل کارگاه و یک جای ثابت باشد. به جز این دو دستگاه تمام دستگاههایی که برای نصب استفاده می شود در داخل کارگاه هم استفاده می شود.

آیا کابینت سازی فلزی هم آموزش داده می شود؟

کابینت فلز هم جزئی از شغل کابینت سازی هست و ممکن است مورد درخواست مشتری باشد. داخل یک کارگاه نمی شود هم کار ام دی اف و هم فلز را بصورت همزمان انجام داد چون ابزار های دو کارگاه متفاوت هستند مثلا در کارگاه فلز دستگاه جوش ، دستگاه جوش هوا ، قیچی برش موجود هست ولی در کارگاه ام دی اف اره برش و دستگاه پی وی سی موجود هست که که هیچ سنخیتی با لوازم کارگاه فلز کاری ندارند.

در هر دو صورت درب ها بصورت ام دی اف اجرا می شود و فقط بدنه کار هست که بصورت فلز انجام می شود. ممکن است قسمت زیر سینک را برای اینکه ضد آب باشد مشتری بخواهد که ضد آب باشد که در اینصورت یا جنس پی وی سی استفاده می شود که کار خود کابینت ساز است یا از فلز استفاده می شود.

اگر مشتری کار فلزی درخواست کند طریقه اندازه گیری و بقیه کارها مثل کار ام دی اف هست فقط طریقه ساخت این دو مورد متفاوت است که اگر خود کابینت ساز کارگاه فلز نداشته باشد سفارش ساخته بدنه فلزی کابینت را به همکارانی که در کارگاه فلز مشغولند می سپارد و قسمتهای درب کابینت در کارگاه mdf ساخته می شود.

در هر صورت معایب و محاسن کار فلز باید به مشتری گفته شود. معایب کار فلز اینست که بخاطر گران بودن ورق فلزی هزینه بالاتری نسبت به ام دی اف دارد. دو مدل ورق فلزی داریم 6 دهم و 7 دهم. 6 دهم را رنگ پیستوله به کار می پاشند و کار با ناخن کشیدن و یا مواردی مثل طناب وانت احتمال پاک شدن دارد؛ ولی ورق 7 دهم که سنگینتر هست با رنگ کوره رنگ می شود و تحت هیچ شرایطی کنده نمی شود و کار محکمتری هست مگر اینکه بخواهید با تیغ یا با چاقو آن را خط بندازید. باید به مشتری گفته شود که داخل کابینت فلز نمی توانیم از اکسسوری استفاده کنیم و مثلا جای برنج ، جای روغن ، سطل اشغال یا سوپرمارکتی های قدی استفاده کنیم. این یراق الات و این سوپری ها و حتی جک های پیشرفته مثل جک اونتوس جک اتوبوسی داخل کابینت فلز قابل اجرا نیست و فقط در بدنه ام دی اف قابل اجراست. بدنه فلز معمولا برای جاهای شرجی مثل منطقه شمال کشور استفاده می شود.

نحوه دسترسی به آموزشگاه

آموزشگاه فن آموزان در قلب شهر تهران با دسترسی عالی قرار دارد. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و خصوصی باعث شده است افراد بتوانند از اقصی نقاط کلان شهر تهران به موقعیت مکانی آموزشگاه دسترسی داشته باشند. شما برای رسیدن به آموزشگاه می توانید از خط 3 قطار شهری استفاده نموده و پس از پیاده شدن در ایستگاه تئاتر شهر، از خروجی 1 مترو خارج شده و حدود 7 دقیقه را به سمت خیابان جمهوری و تقاطع ولیعصر پیاده روی کنید. هم چنین می توانید از خط 7 بی آر تی پایانه تجریش – راه آن استفاده کده و در ایستگاه سه راه جمهوری پیاده شوید.

مزایای دوره کابینت سازی

دوره کابینت سازی مزایای متعددی دارد که به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای کار در این صنعت را کسب کنید. برخی از مزایای این دوره عبارتند از:

  • شناخت انواع MDF های موجود در بازار
  • افزایش اطلاعات کارآموز از طریق کلاس های تئوری
  • تجربه عملی در کارگاه مجهز
  • اخذ مدرک معتبر فنی و حرفه ای
  • امکان ورود به بازار کار
  • آموزش صفر تا صد
  • بهره گیری از اساتید و متخصصین با تجربه
  • در نظر گرفتن خوابگاه برای کارآموزان شهرستانی
  • موقعیت عالی و قابل دسترس آموزشگاه
  • دوره حضوری و مجازی
  • دوره رایگان راه اندازی کسب و کار
  • پشتیبانی نامحدود
  • شهریه مناسب دوره
  • تجدید رایگان دوره

ارائه مدرک فنی و حرفه ای کابینت سازی

در صورتی که می خواهید پس از اتمام دوره به سرعت جذب بازار کار کابینت سازی شوید و به درآمد عالی برسید، باید یک مدرک معتبر برای ارائه به کارفرما داشته باشید. معتبر ترین مدرکی که در داخل کشور برای کابینت سازی قابل اخذ است، مدرک فنی و حرفه ای می باشد. با در دست داشتن این مدرک می توانید به راحتی در موقعیت های شغلی دولتی و خصوصی مربوط به کابینت سازی استخدام شده و کار خود را شروع کنید. هم چنین اگر علاقه مند به راه اندازی کسب و کار شخصی و تاسیس مرکز کابینت سازی خود هستید، می توانید وام های بانکی را بر پایه مدرک خود اخذ نمایید. این مدرک تنها مدرک کابینت سازی است که دارای اعتبار بین المللی بوده و در خارج از کشور نیز معتبر است. شما می توانید با دریافت این مدرک روند مهاجرت کاری خود را با سرعت بیشتری پیگیری کنید.

یکی از مزایای شرکت در دوره کابینت سازی آموزشگاه فن آموزان، ارائه مدرک فنی و حرفه ای می باشد. پس از پایان یافتن طول دوره آموزشی لازم است درخواست خود را مبنی بر دریافت مدرک فنی و حرفه ای مطرح کرده تا کارشناسان آموزشگاه مراحل معرفی شما به سازمان فنی و حرفه ای را انجام دهند. لازم است در گام اول در آزمون کتبی کابینت سازی فنی و حرفه ای شرکت کنید. حداقل نمره قبولی در این آزمون، کسب نمره 50 از 100 می باشد. در صورت پشت سر گذاشتن این مرحله لازم است در آزمون عملی حضور پیدا کرده و با کسب حداقل 70 درصد نمره، مراحل صدور مدرک فنی و حرفه ای را از سایت رسمی سازمان پیگیری نمایید.

آموزش صفر تا صد کابینت سازی

کابینت سازی یکی از مهارت ها و حرفه های تخصصی می باشد که لازم است از مقدماتی ترین مباحث به افراد آموزش داده شود تا بتوانند سرفصل های پیچیده و تخصصی را درک نموده و در این حوزه به تخصص بالا برسند. اگر هیچ پیش زمینه ای در مورد کابینت سازی MDF ندارید و تا به حال با ابزار های چوب بری و ساخت کابینت کار نکرده اید، اصلا نگران نباشید. چرا که در این دوره، آموزش صفر تا صد کابینت سازی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. سرفصل های آموزشی از مقدماتی شروع شده و مرحله به مرحله پیشرفت می کند تا شرکت کنندگان دوره بتوانند به راحتی در بازار کار فعالیت کرده و درآمد عالی کسب کنند.

سرفصل های آموزش کابینت سازی

سرفصل ها و مباحث آموزش کابینت سازی به نحوی طبقه بندی شده اند که کارآموزان مطالب آموزشی را از پایه تا پیشرفته یاد گرفته و بتوانند پس از دوره به صورت شخصی وارد بازار کار شده و به درآمد عالی برسند. شما در این دوره مباحث مقدماتی آشنایی با بازار و تجهیزات مخصوص کابینت سازی را فرا گرفته و با کاربرد هر یک از آن ها آشنا خواهید شد. در ادامه به معرفی انواع MDF های موجود در بازار پرداخته می شود. سپس ضمن تسلط بر اندازه گیری، طراحی و رسم فنی پروژه های کابینت سازی، به مونتاژ و نصب کابینت ها به شیوه کاملا عملی پرداخته می شود. در خلال این مباحث، سرفصل های تکمیلی زیر تدریس می گردد. برای مشاهده کامل سرفصل های دوره کابینت سازی کلیک کنید.

  • آموزش نحوه چسباندن PVC دستی
  • آموزش نصب دستگیره و جک بر روی کابینت
  • معرفی روش نصب یراق آلات و تجهیزات جانبی کابینت
  • شناخت رنگ بندی و نوع پوشش صفحات MDF
  • برشکاری و فرم دهی به صفحات MDF
  • آموزش عایق بندی و آب بندی کابینت ام دی اف
  • یادگیری طراحی و نقشه کشی کابینت

هزینه آموزش کابینت سازی

یکی از ملاک های انتخاب دوره آموزش کابینت سازی در آموزشگاه های مختلف، توجه به میزان شهریه و هزینه آموزش می باشد. توجه داشته باشید که بالا بودن مبلغ شهریه دلیل محکمی بر کاربردی بودن آموزش نیست. ممکن است مبلغ بالایی را برای ثبت نام در دوره بپردازید، اما آموزش های حرفه ای دریافت نکرده و مستلزم شرکت دوباره در کلاس های آموزشی باشید. در مقابل ممکن است ثبت نام خود را در دوره ای با شهریه کمتر انجام دهید. اما کیفیت آموزش در حدی نباشد که شما بتوانید در بازار کار این رشته، فعالیت نموده و به درآمد برسید. در این حالت شما ضمن تلف شدن وقت و زمان خود، باید هزینه اضافی را برای شهریه دوباره پرداخت نمایید. هزینه آموزش کابینت سازی در آموزشگاه فن آموزان زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای تعیین شده است و 30 درصد تخفیف به مدت محدود در نظر گرفته شده است. به علاوه اگر بخواهید در دوره آنلاین کابینت سازی ثبت نام کنید، از تخفیف 40 درصدی برخوردار خواهید بود.

شهریه دوره عادی کابینت سازی به مبلغ 6/900/000 تومان است که با در نظر گرفتن تخفیف 30 درصدی به مبلغ 4/800/000 تومان تبدیل می شود. هم چنین شهریه دوره مجازی کابینت سازی برابر با 4/140/000 تومان است. در صورت تمایل به شرکت در دوره خصوصی کابینت سازی لازم است مبلغ 8/000/000 تومان را بپردازید.

آموزشگاه فن آموزان علاوه بر دوره آموزش کابینت سازی بیش از هشتاد دوره تخصصی ویژه بازار کار از جمله دوره های آموزش کافی شاپ ، آموزش باریستا ، آموزش کلید سازی ، آموزش لوله کشی ساختمان ، آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش برق ساختمان ، آموزش سیم پیچی موتور ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوزام خانگی و … را با مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه ای کشور و اعطای مدرک معتبر برگزار می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02191690040 تماس بگیرید.

تماس با فن آموزان

مشاهده بیشتر
5/5 - (1 امتیاز)

6 پاسخ به “آموزش کابینت سازی”

  1. سلام. بین دو دوره کلید سازی و کابینت ام دی اف کدوم رشته پولسازتره؟

    • سلام. وقت بخیر
      هر کدام از رشته ها بازار کار و درامد بسیار خوبی دارند. شما با توجه به علاقه خود در هرکدام از رشته ها شرکت کنید می توانید وارد بازار کار شوید. اما برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02191321001 تماس بگیرید.

  2. متأسفانه سایتتون مشکل داره سوال درمورد زمان و محل تشکیل کلاس های آموزش ساخت کابینت پرسیدم هی مینویسه جواب سوال اشتباهه جمع و تفریق بلدیم بخدا

  3. سلام
    این دوره چقد طول میکشه و چند ساعته؟
    تاریخ شروع و پایان دوره رو بفرمایید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *