0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

معرفی نرم افزارهای دوربین مداربسته

معرفی نرم افزارهای دوربین مداربسته
چکیده مطلب :

نرم افزار MoBoTIX در نظارت تصویری تحت شبکه با این که برای مشاهده تک تک دوربین های مداربسته تحت شبکه نیازی به استفاده از نرمافزار نیست، اما برای دیدن تصاویر در کنار یکدیگر و در داخل یک پنجره استفاده از نرم افزار ضروری است. اغلب مارک های قدرتمند موجود در بازار نرم افزارهایی برای این منظور تولید کرده اند.

تلاش برای ترکیب سیستم مدیریت تصاویر یک تولید کننده با سایر سیستم های مدیریت تصاویر ، DVR یا NVR های یک تولید کننده دیگر نتایج نا امید کننده ای خواهد داشت. در حالی که ترکیب دوربین های مداربسته تولید کنندگان متفاوت با یک سیستم مدیریت تصاویر بسیار ساده است. اکثر کاربران علاقه مند به دیدن تصاویر تمام دوربین های مداربسته در یک نرم افزار واحد هستند.

جستجو بین نرم افزارهای تولید کنندگان مختلف برای دیدن دوربین های مداربسته متفاوت معمولاً مورد علاقه کاربران نیست ، چرا که کاربر مجبور است به یاد داشته باشد که کدام دوربین برای کدام کاربرد است. این مسئله می تواند باعث تاخیر در پاسخ به تهدیدها یا به طور کلی سردرگمی و ناکارآمدی در پروسه مانیتورینگ شود که این یک انگیزه قوی و همچنین یک اهرم فشار برای کاربر نهایی است تا ساختارهای ضبط تصویر را استاندارد سازی و هماهنگ کند.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

ترکیب تصاویر ضبط شده بسیار مشکل تر از ترکیب تصاویر زنده دریافتی از دوربین های مداربسته در حال کار است. انجام این کار نیازمند به کارگیری چندین کارکرد اضافه ، علاوه بر درخواست برای تصاویر ارسالی است:

  • کنار آمدن با چگونگی ذخیره تصاویر در سیستم خارجی ( که می تواند بسیار متغیر باشد )
  • اطمینان از امکان پخش با سرعت بالا
  • برگشت به عقب
  • پخش فریم به فریم
  • پخش با سرعت دو برابر، چهار برابر و غیره
  • دریافت هرگونه علامت هشداردهنده حرکت
  • جستجو برای علائم خطر و شناسایی حرکت در یک منطقه
  • کنار آمدن تجهیزات ضبط با متغیر بودن سرعت پاسخ دهی و بازیابی درخواست ها

امکانات و کاربردهای کامل ضبط که به خوبی کار کنند ممکن است علاوه بر نیاز به کار زیاد ، به مسائلی برخورد کند که بدون تغییرات در تجهیزات ضبط یکپارچه سازی شده به طور بالقوه غیرقابل حل هستند .

نیاز به صنعت امنیتی ، با وجود تمام گستردگی و اهمیت فراوان ، را می توان به چهار هدف اساسی زیر تقسیم کرد:

  • پیشگیری از حوادث
  • تسهیل در امر بازرسی به صورت جامع تر و سریع تر
  • کاهش هزینه ها با یکپارچه کردن سیستم ها
  • افزایش راندمان کاری نیروی انسانی

دو دهه گذشته عرصه بزرگی در پیدایش تعداد بی شماری از نوآوری ها در زمینه صنعت امنیتی و حفاظتی بوده است که نتیجه آن گوناگونی در راه حل های حفاظتی و امنیتی بوده که شامل سیستم های NVR , DVR و همچنین سیستم های تحلیل تصاویر ویدئویی است. با وجود این که تمامی این راه حل ها نیازهای این صنعت را به نحوی مرتفع کردند، اما همگی در عرضه یک راه حل جامع به چالش می افتند.

در هر دو سیستم آنالوگ و شبکه مشکلاتی وجود دارد که با به کارگیری نرم افزارهای مدیریت تصاویر ویدئویی تا حدودی برطرف می شود.

آموزشگاه فن آموزان دوره های مهارتی ویژه بازار کار از جمله دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته ، آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش برق ساختمان و آموزش برق صنعتی را با اعطای مدرک معتبر فنی حرفه ای در کارگاههای مجهز بصورت عملی برگزار می کند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

در ادامه به معرفی برخی از نرم افزارهای مدیریت تصاویر ویدئویی می پردازیم:

  1. نرم افزار MoBoTIX در نظارت تصویری تحت شبکه

نرم افزار MoBoTIX در نظارت تصویری تحت شبکه با این که برای مشاهده تک تک دوربین های مداربسته تحت شبکه نیازی به استفاده از نرم افزار نیست، اما برای دیدن تصاویر در کنار یکدیگر و در داخل یک پنجره استفاده از نرم افزار ضروری است. اغلب مارک های قدرتمند موجود در بازار نرم افزارهایی برای این منظور تولید کرده اند.

نرم افزار دوربین مداربسته : MoBoTIX

ولی آنها را رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار نمی دهند و در کنار هزینه خرید دوربین های مداربسته ، هزینه مجزایی برای نرم افزار می گیرند. قیمت نرم افزار بسته به تعداد دوربین هایی که می تواند پشتیبانی کند، متغیر است و با افزایش تعداد دوربین های مداربسته افزایش می یابد.

شرکت MOBOTX آلمان در این میان یک استثنا محسوب می شود. بدون خرید هیچ گونه محصولی از این شرکت، میتوان به طور مستقیم از سایت اینترنتی این شرکت ، نرم افزار حرفه ای آن را دانلود و استفاده کرد. جالب تر آن که این نرم افزار را به صورت خودکار شرکت MOBOTX به روزرسانی می کند و نسخه های جدید به نرم افزار فعلی افزوده می شوند.

همچنین می توان به این فهرست ویژگی های دیگری را نیز افزود. یعنی به جز این که این نرم افزار رایگان است، به روزرسان رایگان دارد و محدودیتی در تعداد دوربین های مداربسته به کار گرفته شده ندارد، از ویژگی های ارزشمند دیگری نیز بهره می برد .

ویژگی های منحصر به فرد MOBOTIX

  • در سایر نرم افزارهای مدیریت تصاویر سیستم های حفاظتی، برای استفاده بهینه از نرم افزار باید از یک سخت افزار قوی نیز سود برد. اما MOBOTIX برای ارائه تصویر با رزولوشن بالا از یک کامپیوتر معمولی استفاده می کند.
  • نرم افزار مدیریت تصاویر MOBOTTX مارک های دیگر را نیز پشتیبانی می کند. یعنی می توان دوربین های مداربسته تحت شبکه مارک های دیگر را نیز در داخل همین نرم افزار و در کنار تصاویر دیگر مشاهده کرد .
  • منوهای این نرم افزار قابل مدیریت است و امکان حذف کردن بخشی از منوها برای ساده تر کردن نرم افزار و یا قفل کردن برخی دسترسی ها امکان پذیر است .
  • اغلب مارک های معتبر بازار جهت پیدا کردن دوربین های مداربسته داخل شبکه از یک نرم افزار مجزا استفاده می کنند ، اما MOBOTIX این امکان را می دهد که از داخل نرم افزار اصلی کلی دوربین های مداربسته موجود در شبکه را فهرست کرد و حتی تصاویر آنها را به صورت کوچک مشاهده کرد تا از محل نصب دوربین هنگام نام گذاری آنها اطمینان حاصل شود. شرکت MOBOTX برای استفاده از دوربین ها، دو نرم افزار را به بازار ارائه کرده است: یکی نسخه سبک تر آن که کار با آن بسیار ساده است، اما امکانات زیادی ندارد و MXEASY نامیده می شود و دیگری نسخه MXCC که خیلی حرفه ای تر است و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر می گذارد.

نسخه MXEASy بیشتر برای اپراتورهای ساده یا نگهبان ها مناسب است، هر دو این نرم افزارها در سه نسخه مجزا برای سیستم عامل های مکینتاش ، ویندوز و لینوکس ارائه شده اند. برای دانلود این نرم افزارها می توان به بخش Support سایت MOBOTIX مراجعه کرد.

تشریح قسمت های مختلف نرم افزار MOBOTX

این نرم افزار از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که به تشریح آن خواهیم پرداخت ابتدا این نرم افزار دوربین مدار بسته را نصب کنید سپس مراحل زیر را انجام دهید .

  • نوار عنوان

در قسمت بالای پنجره اصلی یک نوار رنگی وجود دارد که نام نرم افزار و نام پروژه مربوطه را نشان می دهد و جهت جابه جایی پنجره کافی است که بر روی قسمتی از نوار عنوان ( بجز قسمت های کنترلی ) عمل کشیدن  را به سمت دلخواه انجام دهیم. در نوار عنوان، نام پنجره، سه دکمه در سمت راست جهت بستن، حداکثر مقدار نمایش پنجره یا به حالت قبلی برگرداندن آن، دکمه فرستادن پنجره به صورت دکمه ای روی نوار وظيفه  و آیکون نرم افزار MOBOTX در سمت چپ وجود دارد.

  • نوارمنو

در پایین نوار عنوان یک منو افقی وجود دارد که با کلیک روی هر یک از عناوین این نوار، منو مرتبط با آن باز می شود. هر یک از این منوها شامل گزینه های مختلفی است که با کلیک روی آنها بلافاصله اجرا می شوند. با کلیک روی گزینه هایی که سه نقطه در مقابل آنها قرار گرفته است یک کادر محاوره ای باز می شود و امکان انجام تنظیم های بیشتر برای چگونگی اجرای آن را فراهم می کند که در این قسمت برخی از این کادرهای محاورهای مهم تشریح می گردد. اگر جلو بعضی از این گزینه ها علامت مثلث سیاه رنگ وجود داشته باشد از وجود منو دیگر خبر می دهد.

تذکر:  بعضی از گزینه ها کمرنگ و غیر فعال است و اگر عمل خاصی انجام بگیرد آنها پر رنگ می شوند و امکان اجرای آن ها بوجود می آید. برای فعال کردن این نوار می توان از ALT یا F10 و یا موس استفاده کرد.

  • افزودن چیدمان جدید

دو نوع چیدمان در این نرم افزار می توان ایجاد کرد:  نوع اول دارای پس زمینه پلان طبقات یا سایت و …. است:

نوع دوم بدون هیچ گونه پس زمینه ای تنها پنجره های نمایش را نشان می دهد. هر دو این چیدمان ها از طریق گزینه Layout در نوار منو و کلیک روی گزینه New و ظاهر شدن کادر محاوره ای New Layout قابل افزودن به پروژه مربوطه هستند .

  • افزودن منابع تصویری

منابع تصویری که می توانند دوربین و انواع تصاویر ضبط شده باشند، از طریق گزینه Video Source در نوار منو و کلیک روی گزینه Add و ظاهر شدن کادر محاوره ای Add Video sources قابل افزودن به جانمایی مربوطه هستند.

پس از نصب و راه اندازی این نرم افزار ، این کادر ظاهر می شوند و به طور خودکار شروع به یافتن منابع متصل به سیستم می کند.

دکمه های پراهمیت نرم افزار همچون نمایش زنده با یک دوربین و یا چاپ در این قسمت قرار دارد.

صفحه نمایش  تمامی دوربین های مداربسته مربوط به چیدمان انتخاب شده به همراه پلان ساختمان در این صفحه نمایش داده می شود.

  • لیست هشدارها

در این قسمت لیستی از تصاویر دوربین های مداربسته در وضعیت های هشدار به ترتیب زمانی نمایش داده می شود. با دوبار کلیک کردن بر روی هر یک از تصاویر می توان اقدام به مشاهده یا ضبط و اخذ پشتیبان از صحنه هشدار کرد .

  • پنجره هدایتگر

از اجزای زیر تشکیل یافته است:

چیدمان ها:  یکی از امکانات جالب این نرم افزار لایه بندی و دسته بندی دوربین هاست و به این ترتیب میتوان با کلیک بر روی نام هر لایه دوربین های مداربسته زیر گروه آن را مشاهده کرد. در هر چیدمانی تمامی دوربین های مداربسته نصب شده در آن نمایش داده می شوند.

منابع تصویر: تمامی دوربین های مداربسته موجود در سیستم در این قسمت نمایش داده می شوند. یکی از امکانات جالب این نرم افزار زمانی اهمیت می یابد که کاربر میخواهد تصویر تعداد زیادی دوربین را از راه دور و از یک بستر ارتباطی با پهنای باند پایین مشاهده کند. در این حالت می توان تمام دوربین های مداربسته را به صورت کوچک در این قسمت نشان داد و با کلیک بر روی هر تصویر، تصویر بزرگ شده و با کیفیت آن دوربین را دید.

جستجو بر طبق حادثه:  بر طبق حوادث و دوره های زمانی ( به عنوان مثال ، تمامی دوربین هایی که در شب گذشته در محوطه پارکینگ دارای هشدارهای حرکات مشکوک بوده اند ) .

<ulclass=”just”></ulclass=”just”>

ذخیره محلی: ذخیره تصاویر مربوط به حرکات اشخاص مشکوک و یا ورود به مناطق ممنوعه

  • پنجره نمایش تصاویر

نمایش عکس ها یا تصاویر ضبط شده و همچنین پخش تصاویر تمامی دوربین های مداربسته در یک زمان مشخص ، و یا در بازه ای دیرتر یا زودتر

  • پنجره کنترل چرخش و بزرگنمایی

جهت دوربین های مداربسته دارای قابلیت PTZ ، با استفاده از ابزار موجود در این پنجره می توان اقدام به چرخش دوربین در راستای افقی یا عمودی کرد .

پنجره مربوط به دکمه های نرم افزاری دوربین تمامی توابع عملکردی خاص تعریف شده برای هر دوربین در این قسمت قرار داده شده است .

MOBOTX از چند ابزار دیگر برای کمک به طراح دوربین های مداربسته مگاپیکسلی بهره می برد. یکی از آنها ابزار محاسبه ظرفیت هارد دیسک مورد نیاز جهت ذخیره تصاویر است. با توجه به آن که تصاویر سه مگاپیکسلی حجم زیادی از پهنای باند و و هارد دیسک را به خود اختصاص می دهد، این ابزار کمک می کند تا بر اساس تعداد دوربین ها، کیفیت مورد نظر ضبط تصاویر از VGA تا OXGA و نحوه ضبط دائمی یا براساس تشخیص حرکت در تصویر و در نهایت براساس تعداد فریم ها یا سرعت پخش تصویر توسط دوربین مقدار هارد دیسک مورد نیاز محاسبه شود.

ابزاری وجود دارد که به طراح کمک می کند تا ابعاد هر جسمی را در تصویر محاسبه کند. اهمیت این ابزار از این جهت است که به عنوان مثال ، اگر بخواهیم جهت دریافت تعداد پیکسل مناسب از صورت یک فرد جهت اطمینان از شناسایی چهره شخص داشته باشیم، این نرم افزار با گرفتن داده های فاصله دوربین از جسم ، نوع لنز و ابعاد جسم مورد نظر ، تعداد پیکسل های اختصاص داده شده به آن را در تصویر ضبط شده نشان دهد.

  1. نرم افزار مدیریت تصاویر Milestone

شرکت Milestone دانمارک که یکی از بزرگترین تولید کنندگان نرم افزارهای مدیریت سیستم های نظارت تصویری دوربین مداربسته است، نرم افزارهای متعددی در این راستا ارائه کرده که برای انواع نیازها کاربرد دارند. این نرم افزارها کاربری بسیار ساده و راحتی داشته و هر شخصی با حداقل دانش علمی ، توانایی استفاده از آن را دارد در این مقاله آموزش نرم افزار دوربین مداربسته Milestone به صورت کلی معرفی خواهد شد.

 مایلستون چیست

نرم افزارهای Milestone در حال حاضر بیش از ۹۰۰ مدل دوربین از ۸۰ تولید کننده معتبر در دنیا را پشتیبانی می نماید. این شرکت در رده های بالای تولید کنندگان نرم افزارهای مدیریت ونظارت تصویری قرار گرفته اند و البته قیمت مناسب تولیدات این شرکت نیز مزید بر علت بوده است. یکی از مزایای قابل توجه این نرم افزار معماری باز آن است که باعث انعطاف پذیری آن با نرم افزارهای جانبی استاندارد موجود در بازار جهت استفاده بهینه از قابلیت هوشمندی سیستم های تحت شبکه شده است.

یکی دیگر از مزایای این نرم افزار طراحی و مهندسی خاصی آن است که علاوه بر اشغال حداقل بار ممکن بر روی سیستم های سرور، و هزینه های گزاف این تجهیزات را تیز متعادل کرده است. این نرم افزار از طریق شبکه های اینترنت قابلیت کنترل سیستم را با حداکثر کیفیت موجود دارد و حتی با وسایلی همچون گوشی همراه و … از سراسر دنیا می توان نسبت به مدیریت و کنترل آن اقدام کرد .

Milestone برای کنترل و مدیریت جامع نرم افزارهای خود نیز راهکارهای موثری را که برای مدیران مجموعه های وسیع و پراکنده در نقاط مختلف بسیار کاربردی است در جهت پشتیبانی هرچه بیشتر محصولات خود ارائه کرده است. علاوه بر مزایای فوق، قابلیت های هوشمند نرم افزارهای Milestone نیز شایان ذکر هستند که از جمله می توان به قابلیت جستجوی هوشمند در جزییات تصاویر ذخیره شده اشاره کرد. نرم افزارهای استانداردی هم که تا کنون به بازار ارائه شده اند همچون نرم افزار تشخیص پلاک خودرو و تشخیص چهره و شمارش افراد و … نیز با Milestone هم خوانی دارند.

نرم افزارهایی که این شرکت ارائه کرده، به قرار ذیل است:

  • XProtect Corporate
  • XProtect Expert
  • XProtect Enterprise
  • xProtect Professional
  • XProtect Express
  • XProtect NVR
  • XProtect Essential
  • XProtect Go

نرم افزار MilestonexProtectsmart client

نرم افزار Smart Client یک کنسول اپراتوری برای مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده است. این نرم افزار با کاربری بسیار آسان به کاربران امکان می دهد چیدمان دوربین های مداربسته را بر اساس خواسته و نیاز خود بر روی صفحه نمایش داشته باشند.

در به کارگیری این نرم افزار ابزارهای قدرتمندی برای مشاهده تصاویر ضبط شده به کمک خواهند آمد، امکانات پیشرفته جستجوی تصاویر بر اساس زمان ، توالی یا تغییرات منطقه ای در این نرم افزار، امکان پیدا کردن تصاویر ضبط شده دلخواه را در کم ترین زمان مهیا می کند. همچنین این نرم افزار قابلیت نمایش همزمان تصاویر ضبط شده و زنده را دارد. در این نرم افزار حداکثر تا صد تصویر در یک صفحه نمایش قابل مشاهده است.

امکان انتخاب ماتریس های متنوع و نمایش تصاویر در قالب های ۴:۳ و یا ۱۶:۹ برای تصاویر Full HD از دیگر ویژگی های این نرم افزار است. همچنین می توان در ماتریس ایجاد شده علاوه بر نمایش تصاویر دوربین ها، عکس، لینک های HTML و یا نقشه سایت را قرار داد و یا یکی از خانه های ماتریس را به تعدادی دوربین اختصاص داد که به صورت گردشی و با تنظیمات زمان مشخص نمایش داده می شوند.

در حقیقت در استفاده از نرم افزارهای Milestone، پس از اضافه کردن دوربین های مداربسته به نرم افزار و انجام تنظیمات اولیه، کاربران تنها با نرم افزار Smart Client سروکار خواهند داشت.

خصوصیات و مزایای نرم افزار Milestone

  • راه حل های مدیریت شده، موثر و کم هزینه برای راه اندازی پروژه های بزرگ و ترکیبی از دوربین های مداربسته تحت شبکه و آنالوگ
  • نسخه Corporate این نرم افزار محدودیتی در تعداد دوربین های مداربسته تحت شبکه و آنالوگ متصل به DVR Encoder ها، سرورها، کاربران و اتاق مانیتور ندارد.
  1. نرم افزار XProtect Corporate و قابلیت های بارز آن چیست؟

نرم افزاری قدرتمند برای مدیریت دوربین های مداربسته تحت شبکه در مقیاس های بسیار بزرگ است که از تعداد نامحدود دوربین ، کاربر و سایت پشتیبانی می کند و می تواند برای درخواست های متعدد کاربران به صورت کاملاً هوشمند پاسخهایی بی درنگ آماده کند. یک نرم افزار آسان برای کاربری است که با لایه های مختلف مدیریتی و اتفاقات بسیار سروکار دارد. در این نرم افزار می توان سرورهای مستقل Corporate را در قالب یک سایت یکپارچه و به صورت زیرمجموعه با رعایت سلسله مراتب در اختیار داشت.

نرم افزار XProtect Corporate

پشتیبانی از XProtect Smart wall کاربر را قادر می سازد تنظیمات دلخواه خود را بدون نیاز به تغییرات متعدد سخت افزاری برای برخورداری از صفحه های نمایش متعدد و انعطاف پذیر به راحتی به سیستم اعمال کند.

این نرم افزار برای سیستم های در مقیاس بزرگ، یک محیط کاملاً امن و دور از ریسک فراهم می کند. پشتیبانی از ذخیره سازی های جایگزین و امکان وجود سرورهای پشتیبان در نرم افزار این اطمینان را می دهد که هیچ وقفه ای در دریافت و ضبط تصاویر و صداها نخواهد داشت و همیشه به خوبی کار کند.

قابلیت های بارز این نرم افزار:

  • مدیریت متمرکز و یکپارچه سرورها ، تجهیزات و کاربران
  • انعطاف پذیری بسیار برای تنظیمات موردنظر
  • مدیریت تمامی سرورها در یک نقطه
  • پشتیبانی وسیع از نرم افزار SOL Serverپ
  • قابلیت خطایابی اتوماتیک سرور
  • استفاده بهینه تر از CPU و سخت افزارها
  1. نرم افزار MXEasy در مدیریت ویدئویی هوشمند

کلید اصلی تولید نرم افزار MXEasy ایجاد یک نرم افزار ساده و کارپسند و قابل فهم و در عین حال کار برای عموم است. به طوری که بتواند نیازهای اصلی یک مدیرت امنیتی را برآورده نماید و در عین حال ایرادات و خطاهای احتمالی در کار با یک سیستم پیچیده را نیز نداشته باشد. با این نرم افزار حداکثر تصاویر ۱۶ دوربین قابل مشاهده می باشد. این نرم افزار بدون این که کاربر را با اصطلاحات پیچیده و عمیق شبکه درگیر کند تصویر را در اختیار او می گذارد و کاربر قادر است کنترل های اصلی مورد نیاز را از طریق این برنامه در اختیار داشته باشد.

به طور کلی استفاده از این نرم افزار برای کاربرهای کوچک تا متوسط به دلیل سادگی منوها توصیه می شود. با استفاده از این نرم افزار می توان موارد زیر را انجام داد:

  • زوم دیجیتال بر روی تصویر زنده و حرکت به چپ و راست یا بالا و پایین بر روی تصویر بزرگ شده
  • مشاهده فیلم ضبط شده دوربین ها
  • استخراج یک بخش از فیلم برای ارائه به دیگران

برای هر کارکرد از یک سمبل تصویری گویا استفاده شده و با قرار گرفتن روی هر دکمه توضیحات مربوط به آن در اختیار کاربر قرار می گیرد. در ضمن رابط نرم افزار ( یعنی بخشی که توسط کاربر دیده می شود ) برای استفاده در حال حرکت و روی تبلت بهینه شده است. در صورتی که هر مشکلی رخ دهد به سادگی با استفاده از پشتیبان خودکار که از سیستم گرفته شده است می توان نرم افزار را به حالت قبلی باز گرداند.

اصول کارکرد سیستم مدیریت ویدئویی هوشمند

سیستم مدیریت ویدئویی هوشمند، سیستمی بر مبنای واقعه و به صورت بصری را ارائه می دهد که در مقابل سیستم های بر مبنای متن مزایای قابل توجهی دارد. این سیستم به شکل قابل توجهی نمایش زنده را بهبود می بخشد به نحوی که نگهبان ها و یا هر کسی که قصد استفاده از تصاویر را دارد، به جای این که به صفحه های نمایشی متعددی خیره شود یا حتی به لیست بلندی از وقایع توجه کند، به راحتی میتواند صفحه ای را اسکن کند و آگاهی خوبی نسبت به مسائلی که در محیط تحت پوشش او اتفاق می افتد به شکلی دقیق و سریع کسب کند .

پخش تصاویر بر مبنای وقایع بدین معناست که اگر نگهبان در حال نگاه کردن باشد یا نباشد، تمامی وقایع به صورت خودکار گرفته می شوند و هیچ تصویری از دست نمی روند. این نکته ابتدایی تحلیل خودکار ( تبدیل تصاویر خام به وقایع و نمایش آنها در یک مجموعه بصری ) این امکان را به نگهبانان می دهد تا بیشتر بر روی سنجش های پیچیده تر و مهم تر متمرکز شوند. واسط بصری را تحلیلگرهای متعددی که به صورت همزمان و با هم کار می کنند محصور، و با تشکیل ساختار اطلاعات آن را بر روی مجموعه ای نمایش می دهند.

این فن آوری یک تحلیلگر یکپارچه را که شامل امکانات متعددی است، فراهم می کند ( متضاد با بسته های تحلیل گری تک امکاناتی ) و سازمان ها قادر خواهند بود سیستم های تشخیص چهره، ردیابی حرکت، کنترل دسترسی و ردیابی اشیا را به طور کلی در یک سیستم اداره کنند و حتی در مواقعی که فن آوری جدیدی موجود باشد به راحتی آن را همچون ارتقا یک کامپییوتر شخصی استاندارد ارتقا دهند. سیستم یکپارچه تحلیل گر قادر است به صورت خودکار تمامی رفتارها را شناسایی کند و به سبب این که این تحلیلگرها می توانند تعداد زیادی دوربین را به صورت یکپارچه درآورند، قادرند اطلاعات را بین سیستم های مختلف به اشتراک بگذارند .

توپولوژی سیستم نظارت تصویری

شکل بالا توپولوژی سیستم نظارت تصویری بر روی شبکه می باشد. به عنوان مثال ، اگر سیستم فوق بر روی صورت یک شخصی در محوطه یک بانک زوم کند، بعد از خارج شدن از بانک و ورود مجدد وی به بانکی دیگر (در یک منطقه یا شهر دیگر و در صورتی که سیستم های فوق با یکدیگر ارتباط برقرار کرده باشند ) به آسانی قابل پیگیری و ردیابی است. قابلیت انعطاف این سیستم، اجازه می دهد که نه تنها داده از جایی وارد شود ، بلکه به سهولت داده ها به جای دلخواه دیگری صادر شوند .

اگر بر فرض یک نگهبان شماره پلاک خودرو مشکوکی را در اختیار بگیرد، او می تواند به سرعت تصویر گرفته شده را به ایستگاه پلیس از طریق پست الکترونیکی ارسال، و در سیستم آنها جاگذاری کند. این فن آوری هر تکه از تصویر را با برچسب اطلاعات خاص خود دسته بندی و طبقه بندی می کند و این داده ها شکل جستجو پذیری به خود می گیرند و عیناً مانند صفحات وب و به راحتی از طریق موتورهای جستجو می توانند یافت شوند. علاوه بر این، فیلترهای جستجو می توانند به شکلی تعریف شوند که بازه گسترده تری از نتایج را به همراه داشته باشند.

ساعت های زیادی را که با امکانات جستجوی این سیستم صرفه جویی می شوند، می توان صرف مرتب کردن داده ها انجام تحلیل های ترکیبی و پیچیده و حتی بازبینی دوربین های مداربسته به شکل موثرتر کرد. این فن آوری داده های بیشماری را به صورت یک سیستم مدیریت داده های قابل جستجو تبدیل می کند. این بدان معناست که اپراتور می تواند یک جستجوی خاصی را بین دوربین های مداربسته مختلف حتی دوربین هایی که از لحاظ جغرافیایی در مناطقی مختلفی نصب شده اند به عمل آورد و نتایج در کمتر از چند ثانیه حاصل می شود.

همچنین یک امکان منحصر به فرد برای مدیران امنیتی به شمار می آید، به طوری که سیاست های کلان مجموعه در بحث امنیتی می توانند به صورت مرکزی همراه با لیست های هشدار منتشر شوند، بدین معنا که اگر حتی یکی از اعضای گروه از یک سیاست یا هشدار خاص آگاه نباشد سیستم آگاهی لازم را دارد ، بنابراین از خطای بالقوه انسانی نیز در ابعاد زیادی کاسته می شود.

ذخیره اطلاعات بدین سان، کمک به سزایی در کاستن پهنای باند مورد نیاز برای یکپارچگی اطلاعات است. این نرم افزار را شرکت هایی با فن آوری های مدرن طراحی کرده اند که بتوانند نیازهای سازمان های امنیتی و فن آوری اطلاعات را در بر گیرند. تحلیل گرها می توانند در تصاویر با کیفیت بر روی دوربین های مداربسته بدون نیاز به فرستادن تمامی داده ها به یک سرور مرکزی برای تحلیل به کار گرفته شوند. این مزیت نیازهای حجم ذخیره و انتقال داده ها را کاهش می دهد. به غیر از کاهش هزینه های کلی برای سازمان ها ، این فن آوری می تواند سریع تر، ساده تر و با هزینه کمتر با ارتقای نرم افزاری به روز شود. بر خلاف سیستم های NVR , DVR و سایر سیستم ها قابلیت حفظ این سیستم برای سال های متمادی با استفاده از آخرین فن آوری ها وجود دارد .

این فن آوری تنها راه حل موجود برای سوق دادن نیازهای صنعت حفاظتی در قالب یک سیستم فراگیر است. حتی سیستم های ترکیبی ( به همراه تحلیل گرهای متعدد ) نمی توانند اهداف اکثر سازمان های حفاظتی را پوشش دهند.

برخی دیگر از سایر دوره های پرطرفدار که در آموزشگاه فنی حرفه ای فن آموزان ارائه می شود شامل آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش طراحی برد ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش سیم پیچی موتور و … می باشد. تمامی دوره ها در کارگاههای مجهز و با امکان تجدید رایگان دوره برگزار می شود.

امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *