انواع تخمین ها , تخمین تفصیلی,تخمین واحد,تخمین مترمربع

چکیده مطلب :

سه روش عمومی که تخمین در صنعت ساختمان به وسیله ی آنها انجام می شود به شرح ذیل است:
مترمربع: کم ترین دقت و گزینه ای که توصیه ی آخر است.
واحد: مناسب برای تخمین نکات استاندارد و مبتنی بر تجربیات گذشته
تفصیلی: بیش ترین دقت ولی زمان بر

سه روش عمومی که برای تخمین فضای مورد نیاز برای نصب هر دوربین مداربسته را میشخص می کنند را در زیر مطالعه میکنید همچنین تخمین در صنعت ساختمان به وسیله ی آنها انجام می شود به شرح ذیل است:
مترمربع: کم ترین دقت و گزینه ای که توصیه ی آخر است.
واحد: مناسب برای تخمین نکات استاندارد و مبتنی بر تجربیات گذشته
تفصیلی: بیش ترین دقت ولی زمان بر

تخمین مترمربع

این نوع تخمین، با به دست آوردن مترمربع کلی یک وسیله و ضرب آن در یک مقدار هزینه مشخص به ازای هر عامل مترمربع، به دست می آید. بدیهی است این نوع تخمین تقریباً تمامی عوامل منحصر به فردی را که روی سایر تخمین ها اثرگذار است، نادیده می گیرد و برای تخمین بودجه های دشوار استفاده می شود. با توجه به تنوع بسیار زیاد سیستم های امنیتی کاهش دادن کلیه ی عوامل تأثیرگذار به یک عامل منحصربه فرد کاری دشوار است، بنابراین توصیه می شود که از تخمین مترمربع در سیستم های امنیتی استفاده نشود.

تخمین واحد

این نوع تخمین بین تخمین مترمربع و تفصیلی قرار می گیرد. یک تخمین در هر واحد، از نیروی انسانی و عوامل مادی که در تعداد وسایل مورد نیاز ضرب می شود، استفاده می کند. برای مثال، اگر یک دوربین IP به طور معمول 500 هزار تومان قیمت داشته باشد و چهار ساعت زمان برای نصب آن صرف شود، 32 دوربین 16 میلیون تومان هزینه خواهند برد و 128 ساعت زمان برای نصب نیاز دارند. این نتایج تخمین واحد نسبت به تخمین مترمربع جزییات بیش تری را لحاظ می کند، اگرچه هنوز تعدادی از موضوعات خاص در این زمینه را نادیده می گیرد. یک دوربین داخلی که در سقف کاذب جا داده شده است، نیروی انسانی و هزینه ی متفاوتی نسبت به یک دوربین داخلی جاسازی شده در سقف ثابت دارد. این روش غالباً زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شرایط محیط استاندارد بوده و بدون هیچ کار اضافه تری تعدادی از ابزارها را به حساب آورده و ضرب می کند.

تخمین تفصیلی

دقیق ترین روش تخمین و در عین حال زمان بر ترین آنهاست. تخمین تفصیلی شرایط دقیق برای هر وسیله ی مستقل و مکان خاص آن را به حساب می آورد. در این روش، تمام دوربین های مداربسته و نیز سایر وسایل به حساب می آیند، فواصل کابل ها به دقت اندازه گیری می شوند و تمامی عوامل به طور مستقل در نظر گرفته می شوند. هر قسمتی از پروژه به ازای هر وسیله یا هر متر کابلی، یک هزینه ی منحصر به فردی دارد که برای رسیدن به عدد نهایی در محاسبات کلی یا اندازه گیری ها ضرب می شوند. این روش، روش ترجیحی در بیش تر موارد است، زیرا دقیق ترین تخمین هزینه را ارائه می دهد.

در حالی که هر سه این روش ها ممکن است در یک زمان مشخص مورد استفاده قرار بگیرند، توصیه می شود کسانی که در این زمینه کم تجربه اند، از روش تفصیلی استفاده کنند. بعد از گذشت زمان و کسب تجربه، با توجه به سرعت پروژه از روش تخمین واحد استفاده می شود.

آموزش های مرتبط :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *