0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

دوربین مدار بسته دید در شب

دوربین مدار بسته دید در شب
چکیده مطلب :

این دوربینها برای شرایط سخت محیطی و ضد ضربه و همچنین ضد آب و رطوبت ساخته شده است. از اسم این دوربینها پیداست دوربینهای هستند برای دیدن تصویر در شب به طوری که شب با استفاده از چراغهایی در دور لنز دوربین می توانند تصویری واضح و گویا را به همراه داشت.

میلیون ها نفر در سراسر دنیا برای حفاظت از اموال خود، حفاظت فیزیکی از خانواده خود یا حمایت از مشاغل خود به دوربین های مدار بسته اعتماد می کنند. دوربین های مداربسته دید در شب تنها دوربین هایی هستند که می توانند سطح معینی از حفاظت را به صورت 24 ساعته تضمین نمایند که همین موضوع باعث محبوبیت بسیار زیاد آنها شده است. اما، مانند هر زمینه دیگر در صنعت فناوری، رقابت نه تنها به طور کلی به عملکرد بهتر، بلکه به گسترش ویژگی ها و فناوری ها منجر می شود. دوربین مدار بسته دید در شب یا دوربین مادون قرمز نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

بنابراین با توجه به رقابتی که در بازار این دوربین ها وجود دارد و تنوع بالای آنها، این که چگونه دوربین دید در شبی را انتخاب می کنید و چه پارامترهای دوربین امنیتی دید در شب برای ملک یا تجارت شما اهمیت دارد، از موضوعاتی است که در هنگام خرید دوربین مدار بسته دید در شب باید به آنها توجه نمود. در این مطلب به معرفی دوربین های مدار بسته دید در شب و ویژگی هایی که برای خرید این دوربین ها باید به آن توجه نمود پرداخته شده است.

پیشنهاد ویژه: آموزش نصب دوربین مدار بسته  و آموزش هوشمند سازی ساختمان ویژه بازار کار بصورت کاملا عملی در امکوزشگاه فن اموزان با 30% تخفیف. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191321001 تماس بگیرید.

دوربین مدار بسته دید در شب چیست

کمبود روشنایی در طول شب باعث می شود تا دوربین های مدار بسته نصب شده در فضای بیرونی ساختمان قادر به نمایش تصاویر به طور واضح نباشند. حتما می دانید که به دلیل کمبود نور در تاریکی شب، اکثر سرقت ها در این ساعات از شبانه روز اتفاق می افتد و به همین دلیل نیاز است تا به نحوی امنیت ساختمان در طول شب تامین گردد.

بسیاری از دوربین های مدار بسته دارای قابلیتی به نام دید در شب می باشند که باعث می شود از طریق امواج مادون قرمز امکان رویت اجسام حتی در نور کم وجود داشته باشد. این دوربین ها در هنگام شب، ال ای دی مادون قرمز خود را روشن کرده و سبب دیده شدن اشیا در نور کم می گردند. وجود دوربین مدار بسته دید در شب در اماکن مختلف تجاری و مسکونی ضروری می باشد و نیاز است تا در رابطه با آن اطلاعاتی را کسب نمود.

ویژگی های دوربین دید در شب مناسب

انواع مختلفی از دوربین های امنیتی در بازار وجود دارد که متناسب با طیف وسیعی از نیازها است. اگر به سیستمی برای جلوگیری از ورود مجرمان و اشرار که معمولاً شب ها اقدام به دزدی می کنند، نیاز دارید، یک دوربین دید در شب با وضوح بالا ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن می گردید. این دوربین ها می توانند فیلم هایی با کیفیت بالا حتی در شرایط تاریک محیط ضبط کنند.

 ویژگی های دوربین دید در شب مناسب

در این مقاله، ما چندین ویژگی اصلی یک دوربین امنیتی دید در شب خوب را توضیح داده ایم. این به شما کمک می کند تا تصمیم بهتری برای خرید بگیرید.

  1. رنگ یا B&W

اگر می خواهید دوربین را در نقطه ای نصب کنید که هم در روز و هم در شب روشن باشد، می توانید یک دوربین امنیتی رنگی انتخاب کنید. با این حال، برای راهروهای تاریک و مناطق بدون نور محیط، به دوربین های امنیتی دید در شب نیاز دارید. بسیاری از دوربین های امنیتی رنگی دارای فیلتر مادون قرمز هستند که دید در شب یکپارچه را فراهم می کند. با همان قیمت، وضوح یک دوربین امنیتی سیاه و سفید معمولاً بهتر از یک دوربین رنگی خواهد بود. بسیاری از دوربین های دید در شب با استفاده از نور مادون قرمز که توسط چشم انسان قابل مشاهده نیست، منطقه تاریک را دارای نور می کنند و بنابراین عکس ها یا فیلم ها را با وضوح بالا ضبط می نمایند.

  1. دوربین های بی سیم یا سیم دار

بسیاری از افراد اغلب در انتخاب سیستم های دوربین امنیتی بی سیم یا بی سیم دچار اشتباه می شوند. برای تصمیم گیری باید در مورد هر دو نوع دوربین چند نکته را درک کنید. ایده آل این است که برای مکان ها و نقاط گسترده، یک دوربین امنیتی HD سیم دار را انتخاب نمایید، به شرطی که بتوان آنها را از سیم متصل کرد. سیم ها و دوربین ممکن است به راحتی برای سارقین قابل مشاهده باشد، که ممکن است آنها را از سرقت منصرف نموده و یا اجازه دهد از میدان دید خود فرار کنند.

از طرف دیگر، سیستم های دوربین بی سیم به راحتی در نقاط صعب العبور قابل نصب می باشند. این دوربین ها سادگی به یک دید واضح بین گیرنده و فرستنده احتیاج دارند. بزرگترین مزیت نصب دوربین های امنیتی بی سیم مخفی بودن دوربین ها و سیم ها در مواقعی که تمایل ندارید کسی در رابطه با نصب دوربین های شما چیزی بداند، است.

  1. استفاده از دوربین در فضای باز یا داخلی

وقتی قصد خرید دوربین دید در شب با وضوح بالا را دارید، نقطه دقیق نصب دوربین را باید در نظر بگیرید. اگر می خواهید دوربین را بیرون، نزدیک محل عبور یا ورودی ساختمان نصب کنید باید دوربین را در محدوده ای از شرایط نوری قرار دهید تا بتواند تصاویر با وضوح بالا را در شب های تاریک بدون ماه ضبط کند. یک دوربین قوی باید از یک لنز قدرتمند که در برابر باران، برف، طوفان و تگرگ بهترین عملکرد را داشته باشد، برخوردار باشد. برای نصب دوربین در فضای بسته، می توانید از دوربین ساده تری استفاده کنید زیرا نیازی به شرایط سخت آب و هوایی نخواهد داشت.

  1. استفاده از یک یا چند دوربین

هنگامی که شما روی یک دوربین امنیتی سرمایه گذاری می کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بهتر است یکی از بهترین دوربین های دید در شب را در نزدیکی ورودی خانه خود نصب کرد یا چندین دوربین را در نقاط مختلف مانند ورودی، حصار حیاط خلوت، راهرو، اتاق پذیرایی و غیره؟ پاسخ به این سوال کاملا به نیازهای شخصی شما بستگی دارد. اکثر شرکت ها، سیستم های دوربین امنیتی با چندین دوربین ایجاد می کنند که می تواند برای نظارت محیطی، خارجی و داخلی استفاده شود و در واقع هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد.

عملکرد دوربین مدار بسته دید در شب

به منظور مشاهده در شب، بیشتر دوربین های مدار بسته از فناوری مادون قرمز (IR) استفاده می کنند. اگر به دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب نگاه کنید، متوجه می شوید که آنها توسط تعدادی LED کوچک احاطه شده اند. این LEDها در شب نور مادون قرمز منتشر می کنند که به دوربین اجازه می دهد حتی در تاریکی مطلق نیز ببیند.

نور مادون قرمز برای چشم انسان قابل مشاهده نیست، به همین دلیل سارقین نمی توانند فعال بودن دوربین مداربسته را ببینند؛ به این دلیل که نور مادون قرمز دارای طول موج طولانی تر و فرکانس کمتری نسبت به نور مرئی است. به طور کلی، این بدان معنی است که حتی اگر دوربین شما نور را ساطع می کند، می تواند یک تصویر واضح ایجاد نماید و قسمت بیرونی دارایی شما در تاریکی کامل باقی خواهد ماند.

عملکرد دوربین دید در شب

مادون قرمز بخشی از طیف الکترو مغناطیسی با طول موجی بین 760 تا 1000 نانومتر است. به طور معمول مادون قرمز را به سه قسمت نزدیک، میانی و دور تقسیم می کنند. امواج مادون قرمز مورد استفاده در سیستم نظارت تصویری با طول موج کمی بیش تر از طول موج نور مرئی، بین 700 تا 1100 نانومتر، با عنوان نور نزدیک به مادون قرمز (NIR) شناخته می شوند.

این امواج در نمودار بعد از رنگ قرمز در امواج مرئی که کم ترین شکست را نسبت به بقیۀ رنگ ها دارد، قرار می گیرد. به همین سبب به آن ها امواج مادون قرمز یا مادون قرمز می گویند.

دوربین می تواند نور مادون قرمز را که چشم انسان قادر به مشاهده آن نیست، ببیند و روش های مختلفی برای نمایش آن ها در صفحۀ مانیتور وجود دارد. به طور معمول تصاویر به صورت سیاه و سفید، همان طور که انسان اگر می توانست نور مادون قرمز را ببیند، پخش می شود. به کارگیری این تکنولوژی در مکان هایی با حالت نظارت مخفی و یا نبود مقدار ناچیز نور، مفید واقع می شود.

کاربرد دوربین مدار بسته دید در شب

استفاده از دوربین های مداربسته دید در شب تنها باید زمانی صورت گیرد که نیاز ضروری به دید در شب وجود دارد. برای مثال، نیازی به استفاده از دوربین مداربسته دید در شب برای کاربردهای نظارت نیروی انسانی نخواهد بود، چرا که در طول شیفت کاری معمولا محیط نورانی است.

اشتباه رایج دیگر در مورد دوربین های مداربسته دید در شب این است که گاهی به آنها دوربین مداربسته هایی با حساسیت بیشتر در نور کم اطلاق می شود، در حالی که دوربین های دید در شب معمولا تنها حساسیت بیشتر به نور مادون قرمز دارند و حداقل میزان نور مورد نیاز آنها برای ساختن تصویر با دوربین مداربسته های عادی تفاوتی ندارد.

اغلب تجهیزات ضبط ویدئو از اعمال واترمارک دیجیتال در پایان فرآیند ضبط پشتیبانی می کنند که این کار به شیوه های متفاوتی انجام می شود.

آیا تصویر دوربین دید در شب سیاه سفید است؟

بیشتر دوربین های مداربسته در طول شب به صورت سیاه و سفید کار می کنند و بسیاری از دوربین های امنیتی در ساعات تاریکی از یک فیلتر تک رنگ استفاده می کنند. ایین دوربین ها در طول روز به صورت رنگی کار می کنند، اما با پایین آمدن سطح نور به فیلتر تک رنگ تغییر می یابند.

علاوه بر آن، بسته به مدل دقیق دوربینی که انتخاب می کنید، بعضی از دوربین ها دارای فیلتر برش IR هستند؛ وقتی این دوربین ها نور روز را تشخیص می دهند، فیلتر را برای جلوگیری از نور مادون قرمز اعمال می کنند که باعث می شود رنگ ها دقیق باشند. سپس فیلتر به طور خودکار در شب برداشته می شود. دوربین های مادون قرمز نه تنها می توانند در شرایط تاریکی مطلق ببینند، بلکه می توانند از طریق دود، گرد و غبار و مه حرکت کنند و یک تصویر واضح را ثبت کنند. به علاوه، نصب آنها می تواند ارزان تر از تصور شما باشد.

کیفیت دوربین مدار بسته دید در شب

یکی از اصلی ترین راه هایی که می توانید تشخیص دهید دوربین مداربسته شما در تاریکی چقدر قادر به دیدن است، بررسی میزان لوکس آن می باشد. از نظر عامیانه، اصطلاح لوکس نشان دهنده میزان نوری است که دوربین برای ارائه یک عکس با کیفیت خوب نیاز دارد. هرچه مقدار لوکس دوربین کمتر باشد، میزان نور مورد نیاز دوربین نیز کمتر خواهد بود. دوربین های مادون قرمز دید در شب واقعی در تاریکی مطلق قادر به دیدن خواهند بود، به این معنی که شما اغلب یک عدد لوکس 0/0 را برای یک دوربین امنیتی مادون قرمز مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر بررسی میزان لوکس، باید بررسی کنید که دوربین مدار بسته دید در شب چند LED در خود تعبیه کرده است. هرچه دوربین دارای LED های بیشتری باشد، قادر به دیدن بیشترتصاویر و کیفیت بالاتر آنها خواهد بود. با این حال، به یاد داشته باشید که ممکن است شما لزوماً تمایل به نظارت طولانی مدت نداشته باشید، به خصوص اگر در حال کنترل منطقه نزدیک به خانه خود هستید؛ که در این صورت نیازی نیست دوربین شما از تعداد ال ای دی های زیادی برخوردار باشد.

دوربین های مداربسته مادون قرمز با لنز متغیر

در دوربین های مداربسته با فاصله ی کانونی ثابت که لنز ثابت دارند و زاویه ی دید آنها تغییر نمی کند، دیودهای نوری مادون قرمز که کارخانه ی تولید کننده ی دوربین مداربسته در آن قرار داده است، می تواند به راحتی مکانی را که لنز برای آن تنظیم شده است، روشن کند.

در مدل های دوربین مداربسته با فاصله ی کانونی متغیر، مثل چهار تا نه میلی متر که در واقع 30 تا 60 درجه زاویه ی دید دوربین مداربسته تعییر می کند، اگر نوردیود نوری به صورت زاویه ی باز تابیده شود، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مداربسته هستند و اجسام دورتر، به دلیل این که نور دیود به آنها نمی رسد، در تصویر نمایش داده نمی شوند و تاریک و سیاه دیده می شوند.

در بازار دیودهای نوری مادون قرمز مختلفی تولید شده اند که روشنایی مادون قرمز محیطی متفاوتی دارند، برخی از آنها فاصله ی خیلی دور را با زاویه کم می توانند روشن کنند و برخی دیگر فقط فاصله ی نزدیک را با زاویه ای باز روشن می کنند. درک این تفاوت با مشاهده عملکرد چراغ قوه هایی که زاویه و عمق نور آنها با چرخش بدنه تنظیم می شود، ساده تر است.

در دوربین های مداربسته مادون قرمز با لنز متغیر، در کنار لنز دوربین مداربسته چند عدد دیود با زاویه ی باریک برای روشن کردن فاصله های دور از دوربین مداربسته و دیودهایی نیز با زاویه ی پهن برای روشن کردن فاصله ی نزدیک به دوربین مداربسته در نظر گرفته شده است.

بنابراین اگر لنز دوربین مدار بسته، به صورت دستی و یا موتوردار باشد و زاویه دید دوربین مداربسته تغییر کند، تمام نقاط دور و نزدیک در شب، روشن دیده خواهد شد.

آموزشگاه فن آموزان برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله نصب و تعمیرات دوربین مداربسته  ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش plc ، آموزش تابلو برق صنعتی و … با مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه ای کشور در تهران می باشد . برای اطلاع از لیست کامل بیش از هشتاد دوره آموزشی به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *