0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی شامل آموزش تعمیرات مکانیکی و تعمیرات برد این سیستم ها می باشد که به صورت عملی در کارگاه مجهز این آموزشگاه برگزار می گردد این دوره بسیار کاربردی و شغلی پردرآمد می باشد همچنین اساتید این دوره مهندسین مجرب و دارای سابقه کار عملی در صنعت هستند. کارآموزان پس از اتمام دوره آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی به راحتی و با اعتماد به نفس کامل می توانند وارد بازار کار شوند.

فیلم معرفی دوره آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

ویدئو

پادکست معرفی دوره آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

شرایط مورد نیاز جهت شرکت در دوره

حداقل سن : 14 سال

حداقل مدرک تحصیلی : سیکل

جنسیت : آقا / خانم

پیش نیاز : ندارد

پایان خدمت : نیاز ندارد

محل برگزاری : تهران و شعبات

شهریه: 9/400/000 تومان

مدت آموزش: ساعت

ویژگی‌های این دوره

نوع برگزاری : تئوری و عملی

پشتیبانی بعد از دوره : دارد

معرفی خوابگاه : دارد

کلاس رایگان مشاوره راه اندازی کسب و کار : دارد

توانایی هایی که در این دوره بدست می آورید

یادمیگیرید انواع پکیج های قدیمی و جدید را به صورت اصولی بازو بسته کنید و قطعات داخل دستگاه مربوط به مدار گرمایش، مدار مصرفی را بصورت کامل بشناسید

یادمیگیرید به صورت صحیح دستگاه های قدیمی و جدید را بازو بسته کنید و قطعات داخل آنها را یک به یک بشناسید و با سیکل کاری دستگاه به صورت کامل آشنا شوید.

یادمیگیرید انواع پکیج را بازو بسته و عیب یابی کنید و تعمیرات مربوط به مشکلاتی همچون گرم نکردن آب مصرفی، گرم نکردن گرمایش شوفاژ، جوش آوردن دستگاه، نشتی آب و گاز پکیج دیواری، ایجاد صدای زیاد هنگام کارکرد، کارنکردن یا راه اندازی نشدن پکیج دیواری و… را انجام دهید.

کولرهای گازی معمولی که به دو نوع تکفاز و سه فاز دسته بندی می شوند را بصورت کامل می شناسید و یاد میگیرید این دستگاه ها عیب یابی کنید و مشکلاتی از قبیل سرد یا گرم نکردن دستگاه، ایجاد صدای زیاد، نشتی گاز و چکه کردن آب از پنل داخلی، جریان کشی بالای برق، روشن نشدن دستگاه و سایر مشکلات را به صورت اصولی برطرف کنید .

کولر گازی اینورتر و سیستم منحصر به این دستگاه ها را می شناسید و می توانید مشکلاتی از قبیل عدم سرمایش و گرمایش، نبود خنکی کافی، صدای اضافی یا زیاد هنگام کارکرد، روشن نشدن دستگاه، نشتی گاز و … را عیب یابی و تعمیر کنید.

یادمیگیرید خرابی قطعات را به غیر از روشهای تجربی به صورت صحیح با استاندارد علمی در مدار و خارج از آن عیب یابی کنید و منشاء مشکل را پیدا کنید.

یادمیگیرید چگونه پکیج هایی که به مدت طولانی کار کرده اند را سرویس و نگهداری کنید و بتوانید مدارهای گرمایش و سیکل مصرفی را از روشهایی همچون اسید شویی و گرم شویی شستشو دهید.

با شارژ گاز کولر های معمولی و اینورتر که با استفاده از دستگاه وکیوم، مانومتر و گازهای R22 و R410 انجام می شود به صورت عملی کارکرده و به میزان شارژ گاز طبق استاندارد برای هر دستگاه آشنا می شوید.

می توانید انواع آبگرمکن های دیواری را به صورت اصولی بازو بسته کنید و مهارت عیب یابی و تعمیرات این دستگاه ها را بصورت کامل می آموزید و یادمیگیرید مشکلاتی از جمله گرم نکردن آب مصرفی، کمی فشارآب گرم، راه اندازی نشدن آبگرمکن، نشتی آب و گاز دستگاه و سایر مشکلات را عیب یابی و تعمیرات کنید.

با اصول تعمیرات برد این دستگاه ها آَنا می شوید و در پایان دوره تعمیرات برد می توانید به صورت تخصصی بردهای سیستم های سرمایشی و گرمایشی را تعمیر کنید.

یادمیگیرید انواع مشعل های گازی را بازو بست، عیب یابی و تعمیر کنید.

جوشکاری اصولی و ایمن توسط هوا و گاز را آموزش می بیبنید و می توانید در جاهایی که لوله های مسی نشتی دارد یا نیاز به اضافه شدن دارد را با آن جوشکاری کنید همچنین یکی از ایرادات شایع که مربوط به شیر برقی است و نیاز به جوشکاری و تعویض دارد را برطرف کنید.

سرفصلهای دوره آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

logo gold

آموزش و آشنایی کامل با انواع سیستم های سرمایش و گرمایش

آموزش تعمیرات مکانیکی کولر گازی ایستاده

آموزش تعمیرات مکانیکی کولر گازی اسپلیت

آموزش تعمیرات پنل های کولر گازی

آموزش تعمیرات کندانسور کولر گازی

آموزش عیب یابی در کولر گازی

آموزش تعمیرات کولر آبی

آموزش تعمیرات مکانیکی پکیج دیواری تک مبدل

آموزش تعمیرات مکانیکی پکیج دیواری دو مبدل

آموزش عیب یابی در انواع پکیج دیواری

آموزش تعمیرات آبگرمکن دیواری

نمایش بیشتر
logo gold

آموزش عیب یابی در آبگرمکن دیواری

آموزش تعمیرات مشعل

آموزش و آشنایی با انواع بردهای پکیج و کولر گازی

آموزش الکترونیک مورد نیاز در تعمیرات برد این لوازم

آموزش تعیمرات برد پکیج دیواری تک مبدل

آموزش تعمیرات برد پکیج های دیواری دو مبدل

آموزش تعمیرات برد کولر گازی اسپلیت دو تکه

آموزش تعمیرات برد کولرهای گازی ایستاده

آموزش عیب یابی و تشخیص خطای انواع برد های این لوازم

آموزش اصول صحیح تعمیرات برد

آموزش رفع خطای بردهای پکیج و کولر گازی

و…

نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان دوره آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی
ویدئو
ویدئو
ویدئو

هزینه آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

دوره آنلاین
دوره تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی 4/100/000 تومان
ثبت نام
دوره حضوری با 30% تخفیف
دوره تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی 13/500/000 تومان 9/400/000 تومان
ثبت نام
دوره خصوصی
دوره تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی 14/000/000 تومان
ثبت نام

برای یک شروع قدرتمند این ویدئو را حتما ببینید

ویدئو

نکاتی در مورد تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

  • تعمیرات اصولی و نیاز به نیروی متخصص : بازار تعمیرات سیستم سرمایشی و گرمایشی تفاوت زیادی با بازار سنتی قدیم تاسیسات دارد به طوری که مدعی بودن در آن نیاز به تخصص دارد یک تعمیر کار می بایست توانایی تشخیص منشاء عیب را داشته باشد و بتواند با دانش خود و با پایین ترین هزینه تعمیرات تخصصی این دستگاه ها را انجام دهد در فن آموزان یاد میگیرید یک تعمیرکار متخصص باشید.
  • تنوع بالای انواع دستگاه های سرمایشی و گرمایشی : بدلیل تنوع بالای این سیستم ها نیروی متخصصی که بتواند همه انواع دستگاه ها را تعمیر کند بسیار کم است بیشتر اوقات برای تعمیر یک دستگاه چندین تعمیرکار مراجعه می کنند که در نهایت کسی که متخصص است می تواند دستگاه را تعمیر کند به شما یاد میدهیم که انواع سیستم سرمایشی و گرمایشی را بشناسید و بتوانید عیب یابی و تعمیرات آنها را در اولین مراجعه انجام دهید.
  • خطرات ناشی از تعمیرات نادرست : در صورتی که تعمیرکار اطلاعات کافی از تعمیرات اصولی دستگاه را در اختیار نداشته باشد می تواند خسارات جباران ناپذیر مالی و جانی را به مشتریان خود وارد کند به شما یاد می دهیم چگونه دستگاه ها را به صورت ایمن بازو بسته کنید و تعمیرات صحیح و بدون خطری برای مشتریان خود انجام دهید.
  • خطرات ناشی از تعمیرات نادرست : در صورتی که تعمیرکار اطلاعات کافی از تعمیرات اصولی دستگاه را در اختیار نداشته باشد می تواند خسارات جباران ناپذیر مالی و جانی را به مشتریان خود وارد کند به شما یاد می دهیم چگونه دستگاه ها را به صورت ایمن بازو بسته کنید و تعمیرات صحیح و بدون خطری برای مشتریان خود انجام دهید.
  • ابزار و تجهیزات مورد نیاز: برای تعمیرصحیح یک دستگاه نیازی نیست که همه ابزارهای بازار را خریداری کنید. تا زمانی که استفاده صحیح از ابزار مناسب را یاد نگرفتید وقت و پولتان را هدر ندهید. در این دوره با تجهیزات مورد نیاز برای این حرفه آشنا می شوید و نحوه صحیح انتخاب و خرید این ابزار به شما آموزش داده می شود همچنین به شما یاد می دهیم که چطور قطعات خوب را از بد تشخیص دهید و چطور آنها را با قیمت عمده خریداری کنید.

سوالات متداول کلاس تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

این دوره شامل نصب و تعمیرات کولر گازی و پکیج دیواری می باشد. مدت زمان دوره نصب کولر 15 ساعت و تعمیرات کولر 30 ساعت می باشد و هر روز به مدت سه هفته برگزار می شود. همچنین مدت زمان دوره نصب پکیج 15 ساعت و تعمیرات پکیج 30 ساعت میباشد و هر روز به مدت سه هفته به صورت فشرده برگزار میشود.

این دوره پیش نیازی ندارد.

پس از پایان دوره مدرک آموزشگاه که زیرنظر سازمان فنی حرفه ای ، بصورت دوزبانه، در داخل کشور و در شرکت های خصوصی و دولتی دارای اعتبار هست تقدیم شما میشود. برای مدرک بین المللی، کارآموز را به سازمان فنی حرفه ای معرفی میکنیم و پس از قبولی در آزمون کتبی و عملی مدرک رسمی و بین المللی به کاراموز تعلق می گردد.

آموزش ها ویژه بازار کار هستند و کاراموز بعد از پایان دوره به راحتی میتواند وارد بازار شود. بله بعد از پایان دوره می توانید با استاد در ارتباط باشید.

اگر کاراموز هیچ گونه اطلاعاتی درمورد این دوره آموزشی نداشته باشد کاراموز می بایست دوره تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی را بگذراند.

بله زمان کلاس های خصوصی طبق زمان شما و استاد هماهنگ می شود

برای اطلاع از زمان دقیق کلاس با آموزشگاه تماس بگیرید.

بله در این فیلم ها و جزوات آموزشی در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه این آموزشگاه یکی از بزرگترین موسسه ها با بیشترین تعداد کارگاه در سطح کشور است دارای زمانبندی منعطف برگزاری کلاس در طول هفته، آخر هفته ها برای کارمندان و افراد شاغل، کلاس های فشرده وبژه کارآموزان شهرستان و کلاس های تخصصی و خصوصی ویژه می باشد.

این رشته مطمئنا یکی از بهترین شاخه های فنی می باشد و بدلیل تخصصی بودن آن دارای بازار کار خوبی است. هیچ محدودیت درآمدی برای فعالیت در این شاخه جود ندارد و با مشاوره بازار کار و آموزشی که در این آموزشگاه می بینید به شما کمک می کنیم یک شغل پردرآمد را شروع کنید.

با تحویل بیش از یک میلیون متخصص در طول فعالیت آموزشگاه فن آموزان تهران و کسب رضایت این کارآموزان امروز بزرگترین تضمین یادگیری برای شما سابقه ما است و به شما تضمین میدهیم بهترین تجهیزات و اساتید را برای آموزش در اختیارتان قرار دهیم و در مسیر آموزش تا اشتغال در کنار شما باشیم.

ویژگی های دوره
دسترسی به حمل و نقل عمومی دسترسی به حمل و نقل عمومی
تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری
بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه
آموزش در کارگاه‌های مجهز آموزش در کارگاه‌های مجهز
پشتیبانی نامحدود پس از دوره پشتیبانی نامحدود پس از دوره
ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای
برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان
اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی
نظرات کارآموزان دوره
”آموزش رو کاملا عملی سپری کردم و استاد دوره به تمامی سوالات با صبر و حوصله کامل جواب دادند.“
نظر کارآموز
”آموزشها تماما از پایه و بدون هیچ پیش نیازی هست و توصیه میکنم به کسانی که مایل به یادگیری این مهارت هستند حتما در آموزشگاه فن آموزان این دوره رو سپری کنند.“
نظر کارآموز
”اساتید دوره تمامی مباحث مطرح شده در سرفصل ها رو به بهترین شکل ممکن و بسیار کامل پوشش دادند.“
نظر کارآموز
آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی یکی از دوره هایی است که آموزشگاه فن آموزان با هدف اشتغال زایی در جامعه و تربیت نیروی متخصص برگزار نموده و افراد زیادی مشتاقند تا مهارت های فنی مورد نظر این رشته را فرا گرفته و این مهارت ها را در جهت کسب درآمد و ایجاد اشتغال به کار گیرند.

اما دلیل استقبال از این دوره در آموزشگاه فن آموزان سطح کیفی بالای کلاس ها می باشد که باعث می شود حتی افرادی که در این حرفه کاملا بی تجربه و بدون هیچ گونه اطلاعاتی می باشند بتوانند در پایان دوره مانند یک فرد حرفه ای به تعمیرات انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی قدیمی و جدید بپردازند.

تا انتهای مطلب با ما باشید تا به بررسی بیشتر این شغل و درآمد و بازار کار آن و چگونگی حرفه ای شدت در شغل نصب لوازم سرمایشی و گرمایشی بپردازیم.

نصاب و تعمیرکار سیستم های سرمایشی و گرمایشی

با تغییر هر فصل و تغییرات آب و هوایی به وجود آمده، نیاز است تا محیطی که در آن زندگی می کنیم را متناسب با دمای هوا تنظیم کرده و آن را با بدن خود سازگار نماییم. انجام این کار مربوط به عصر حاضر نبوده و بشر سال های طولانی است که تلاش می کند ابزارهایی را برای متعادل کردن دمای هوای محیط زندگی خود ابداع نماید.

انواع پنکه ها، کولرهای آبی و گازی، اسپلیت ها سیستم های سرمایشی مورد استفاده در فصل تابستان و بخاری های گازی و برقی، شوفاژ، پکیج، فن کوئل و … برای فصل زمستان در منازل مختلف به کار برده می شوند. برخی از این وسایل مانند پنکه و بخاری برقی به راحتی و بدون نیاز به نصب، قادر به کار کردن بوده و برخی دیگر نیازمند نصب اصولی می باشند.

برای نصب این وسایل، نصاب های سیستم های سرمایشی و گرمایشی آموزش های لازم را دیده اند و قادر به راه اندازی انواع این سیستم ها به صورت اصولی و با رعایت استانداردهای جهانی می باشند.

پس از مدتی کار کردن، تمامی این سیستم های سرمایشی و گرمایشی ممکن است با مشکلات و خرابی های مختلفی مواجه شده و نیاز به تعمیر پیدا کنند. پیچیدگی ساختار این سیستم ها به ویژه دستگاه هایی که مدرن تر می باشند مانند پکیج یا کولر گازی، باعث شده تا برطرف کردن معایب آنها تنها توسط افراد متخصص در این کار امکان پذیر باشد. دوره آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی آموزشگاه فن آموزان، این نیاز جامعه را تامین نموده و نیروهای متخصص در این کار را به بازار کار معرفی می نماید.

بازار کار تعمیرات سیستم های سرمایشی و گرمایشی

یکی از مشاغلی که در کشور ما و همچنین سایر کشورها از بازار کار مناسبی برخوردار می باشد، شغل تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی می باشد. تمام افراد در ساختمان های خود نوعی از این سیستم ها را به کار می برند و در اثر مرور زمان ممکن است دچار مشکلات مختلفی گردند. همین تقاضای زیادی که برای انجام خدمات و تعمیرات این وسایل در جامعه وجود دارد سبب رونق بازار کار این حرفه شده است.

در فصل های گرم سال افراد برای نصب و تعمیرات سیستم های سرمایشی مانند کولرهای گازی، پنکه و اسپیلت نیاز به متخصص این حرفه دارند و در فصول سرد نیز تعداد مراجعین به تعمیرکاران برای انجام تعمیرات پکیج و بخاری ها، شوفاژ، سیستم های گرمایش از کف و … افزایش می یابد.

با توجه به این که در آینده نیز استفاده از این وسایل ادامه داشته و حتی سیستم های گرمایشی و سرمایشی جدیدتر وارد بازار می گردد، آینده شغلی این حرفه کاملا مناسب بوده و روز به روز بهتر خواهد شد.

میزان درآمد تعمیرکاران سیستم های گرمایشی و سرمایشی

همانطور که گفته شد بازار کار شغل نصب و تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی بسیار خوب بوده و افراد شاغل در این حرفه از درآمد بالایی بهره مند می باشند. اما میزان درآمد این افراد چقدر در ماه می باشد؟ پاسخ به این سوال به صورت دقیق امکان پذیر نمی باشد و وابسته به عوامل مختلف تغییر می کند.

هر چقدر میزان مهارت این افراد در کار خود بیشتر باشد قطعا تعداد مراجعین بیشتری داشته و در نتیجه درآمد بیشتری نیز خواهند داشت. اما این مهارت با کسب تجربه در این کار و انجام مطالعه در رابطه با انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد. تنوع بالا در این سیستم ها و برندهای مختلفی که برای آنها وجود دارد نیاز به جست و جو و شناخت انواع این مدل ها داشته و برای انجام کار با کیفیت و جلب رضایت مشتری ضروری می باشد.

هر چقدر فرد دارای مهارت باشد و کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد اما تبلیغات درستی نداشته باشد، امکان افزایش مراجعه کنندگان به وی وجود نداشته و در نتیجه قادر به کسب درآمد بالا نیز نخواهد بود. در نتیجه نقش تبلیغات می تواند در این حرفه بسیار موثر واقع شود.

در شغل تعمیرات سیستم های سرمایشی و گرمایشی، به طور دائم با افراد مختلف در ارتباط می باشید. به همین دلیل نیاز است تا نحوه برخورد صحیح با مشتری را بلد بوده و با صبر و حوصله کافی به سوالاتی که در رابطه با دستگاه های خود دارند گوش کرده و پاسخ آنها را بدهید.

چالش ها و سختی های کار

درست است که این شغل بازار کار مناسبی داشته و درآمد بالایی را برای فرد به دنبال خواهد داشت، اما باید به سختی ها و مشکلاتی که در کار وجود دارد نیز توجه نمود. در این حرفه ممکن است نیاز به انجام کار برای چندین ساعت پشت سر هم باشد و گاهی ایستاده کار کردن به صورت متوالی ممکن است فرد را خسته و اذیت نماید.

علاوه بر آن با توجه به این که در تعمیرات سیستم های گرمایشی مانند پکیج و آبگرمکن شما با آب داغ سروکار دارید و در صورتی که نکات ایمنی رعایت نگردد امکان بروز خطراتی مانند سوختگی وجود خواهد داشت.

از جمله چالش هایی که در شغل تعمیرات سیستم های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد می توان به ایجاد تکنولوژی های جدید در این دستگاه ها اشاره کرد. به همین دلیل افراد شاغل در این حرفه باید اطلاعات خود را آپدیت کرده و در رابطه با ویژگی ها امکانات جدید اطلاعات کافی داشته باشند.

نحوه ورود به بازار کار تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی

دوره های آموزش لوازم سرمایشی و گرمایشی که در آموزشگاه فن آموزان برگزار می گردد، روشی بسیار موثر و کارآمد برای کسب مهارت های مرتبط با این حرفه می باشد.

در این دوره انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی به کارآموزان معرفی شده و در رابطه با اجزا و قطعات مختلف به کار رفته در آنها توضیحاتی به صورت کامل ارائه خواهد شد. سرفصل هایی که در این دوره آموزشی آموزش داده می شود بسیار جامع بوده و تمامی مباحث را در بر می گیرد.

عملی برگزار شدن کلاس ها باعث می شود تا افراد به صورت تجربی با این وسایل کار کرده و کاملا آماده ورود به بازار کار گردند. امکان شرکت در کلاس ها برای تمامی افراد وجود دارد و حتی افرادی که شاغل یا محصل می باشند نیز می توانند در کلاس هایی که در آخر هفته برگزار می گردد شرکت نمایند.

در پایان به کارآموزان مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا می شود که در ایران و کشورهای دیگر نیز از اعتبار کافی برخوردار بوده و با استفاده از آن می توان رزومه ای مناسب ساخت و به استخدام شرکت های مختلف درآمد.

آموزشگاه فنی حرفه ای فن آموزان برگزار کننده دوره های آموزشی ویژه اشتغال از جمله آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش plc ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو و … در تهران می باشد. برای مشاهده عناوین کامل دوره ها به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

مشاهده بیشتر
3.5/5 - (2 امتیاز)

یک پاسخ به “آموزش تعمیرات لوازم سرمایشی و گرمایشی”

  1. سلام علیکم? خدمت استادان گرامی .آموزش ها از چه دوره سنی شروع میشه . من امسال دانش آموز سال دهم هستم و رشتم سرمایشه ، میخواستم بدونم میتونم توی کلاس ها شرکت کنم . راستی شما تو کدوم شهر هستین؟

    لطفا جواب بدین خدانگهدار?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *