0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

عیب یابی دوربین مدار بسته

عیب یابی دوربین مدار بسته
چکیده مطلب :

قطع توان یا قطعی و عدم نمایش تصویر در مانیتور معمولا به یکی از دلایل به وجود می آید که به طور مفصل در این بخش توضیح داده شده

 عیب یابی در دوربین مدار بسته نیازمند تجربه و اطلاعات مفیدی در زمینه های دوربین های Analog، HD و IP  می باشد. در این مقاله سعی شده تا عیب یابی و رفع برخی مشکلات دوربین ها مداربسته به کاربران انتقال داده شود.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

علت قطع دوربین مدار بسته

علت قطع توان یا قطعی تصویر و عدم نمایش تصویر دوربین مدار بسته معمولا به یکی از دلایل زیر به وجود می آید

  • منبع تغذیه بیش از حد گرم شده و یا عمر آن رو به اتمام است
  • منبع تغذیه یا کابل برق دوربین قطع شده است
  • فیش BNC پشت دوربین آنالوگ قطع شده است
  • فیش BNC پشت DVR از آن جدا شده است
  • مغزی یا شیلد سیم کواکسیال از داخل بریده شده است
  • سیم کواکسیال در بین مسیر دچار له شدگی و یا بریدگی و قطعی شده است
  • دوربین دچار مشکل و آسیب شده است
  • لنز با دیافراگم خودکار دوربین خراب شده است
  • درگاه 45RJ شبکه از پشت دوربین دیجیتال قطع شده است
  • کابل شبکه ای که به دوربین دیجیتال دچار قطعی یا اتصالی شده است
  • در دوربین های دیجیتال ممکن است سوییچ شبکه خاموش شده باشد
  • ممکن است خار درگاه شکسته باشد و درگاه RJ45 از سوئیچ خارج شده باشد.

رفع مشکل : می توان با کنترل موارد بالا به عیب یابی پرداخت و مسئله را حل کرد ، همچنین اگر بین راه از رابط BNC ، تقویت کننده تصویر یا سه راهی استفاده شده است ، باید تست شود. در DVR-NVR های پیشرفته، سیستم هشدار قطع تصویر صوتی وجود دارد که در صورت دور بودن از مانیتور و یا خاموش بودن ان، اگر تصویری قطع شود، دستگاه ذخیره ساز دوربین مداربسته، آلارمی را به صدا در می آورد تا کاربر متوجه قطع بودن تصویر شود.

تست اتصال شبکه در دوربین مداربسته ip

بعضی از تکنسین های شبکه معتقدند که روشن بودن چراغ (LED) روی کارت شبکه نشان دهنده برقرار بودن اتصال است. اما این مسئله در مورد تجهیزات مختلف از جمله شبکه های دوربین ، معانی متفاوتی دارد. در بعضی تجهیزات، چراغ های اتصال (Link LED) را نرم افزارهای مستقر در سیستم میزبان کنترل می کنند و وقتی روشن می شوند که لایه های بالایی شبکه مشغول فعالیت باشند.

تست اتصال شبکه در دوربین مداربسته ip

بعضی کارت های شبکه چراغ اتصال را وقتی روشن می کنند که ترافیکی روی شبکه در جریان باشد. در نتیجه روشن بودن LED ، دلیل محکمی بر سالم بودن یا سالم نبودن اتصال ارتباطی نیست. حتی بعضی از تجهیزات از LED ها برای نشان دادن یک طرفه یا دو رفه بودن ارتباط یا نشان دادن سرعت ارتباط ( 00 / 10 ) استفاده می کنند.

  • شناسایی ارتباطات 10Mb / 100 Mb / 1Gb روی سیم مسی و شبکه های فیبر نوری

برقراری اتصال از طریق انجام روندی به نام Auto-Negotiation انجام می شود که طی آن، هر دو طرف اتصال اطلاعاتی را با یکدیگر تبادل می کنند. این اطلاعات شامل سرعت ارتباط یا یک طرفه دو طرفه بودن آن می شود. در حین این تبادل، دو طرف ارتباط پس از مقایسه توانایی های یکدیگر، سعی می کنند ارتباط را با بالاترین سرعت ممکن برقرار کنند. اگر یکی از دو طرف ارتباط نتوانند به درستی خود را پیکربندی کنند یا درایوهای مورد نیاز نداشته باشند، این ارتباط نمی تواند ادامه پیدا کند. آنگاه یا روند فوق مجدداً تکرار می شود و یا ارتباط به کلی قطع خواهد شد.

وقتی ارتباط در یک شبکه دوربین مداربسته قطع شده است، link Runner سعی می کند ابتدا ارتباط خودش را با هر یک از دو طرف اتصال برقرار سازد. مثلاً خودش را به کارت شبکه یا سوییچ ( دو طرف یک ارتباط ) متصل می کند. سپس روند Auto – Negotiation را با استفاده از استاندارد 802.3 IEEE آغاز می کند.

این ارتباط در سطح سخت افزار خواهد بود و نرم افزار آن را کنترل نخواهد کرد. پس از انجام این کار، چراغ سبز رنگ n Link Runner روشن می شود و سرعت و نوع ارتباط ( یک طرفه / دو طرفه ) روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شود که عبارتند از:

  • در سطح گیگابایت امکان تبادل اطلاعات وجود دارد ؟
  • تناقض امنیتی بر طبق x 802.1 وجود دارد ؟
  • DHCP سرور پاسخ می دهد؟
  • ولتاژ POE روی زوج سیم صحیح است ؟
  • امکان اتصال با تجهیزات اصلی و اینترنت وجود دارد ؟
  • با چه شماره درگاه هایی امکان ارتباط وجود دارد؟

LinkRunner برای شناسایی ارتباطات 10 Mb / 100MB / 1Gb روی سیم مسی و شبکه های فیبر نوری (2000-AT) به کار گرفته می شود و بدون وقفه نوع اتصال وضعیت ارتباط و قدرت سیگنال دوربین ip را نشان می دهد. LinkRunner پس از تشخیص نزدیکترین سوئیچ یا NVR به خود، مدل، اسلات و درگاه های به کار گرفته شده آن را که WLAN آنها را تعیین کرده است ، نشان می دهد.

مشکلات شبکه در دوربین مدار بسته

وقتی می گوییم شبکه مشکل دارد، یعنی یک بخش از شبکه قطع شده است و میان دو دستگاه دوربین ارتباط برقرار نمی شود. این مشکل می تواند در روتر بیسیم یا مودم ADSL اینترنت یا هر دستگاه دیگر متصل به شبکه وجود داشته باشد. اگرچه بیشتر مشکلات شبکه به نوع ارتباط و آدرس IP و تنظیمات نادرست مربوط است، اما در ادامه مهم ترین مشکلاتی را که ممکن است در شبکه دوربین وجود داشته باشد، بررسی و راهکار ارائه می شود.

مشکلات شبکه در دوربین مدار بسته

جهت رفع مشکلات شبکه می توان یک روال و الگوی مشخصی را به طور سیستماتیک در پیش گرفت و مشکل را حل کرد و یا به طور تجربی و از طریق روشهای سعی و خطا اقدام کرد که هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که روش سیستماتیک شاید به نظر کمی زمان بر باشد ولی در بیشتر زمان ها اگر به درستی انجام شود سریع تر مشکل حل می شود و مهارت های بیش تر و بهتری برای عیب یابی و رفع مشکلات شبکه دوربین مداربسته کسب می شود . رایج ترین مشکلات شبکه در دوربین مداربسته به قرار ذیل است.

  • شبکه کابلی و شبکه بی سیم دوربین کار نمی کنند

هر زمان که متوجه شدید شبکه کار نمی کند، به سراغ کابل های اترنت بروید و اتصال آنها را بررسی کنید. گاهی وقت ها حرکت دادن روتر یا نوت بوک یا ضربه پای شما به بدنه کامپیوتر باعث می شود که کابل اترنت از سوکت جدا و شبکه قطع شود. مثال دیگر خارج شدن سوکت کابل تلفن از روتر یا پریز تلفن است که باعث قطع شدن اینترنت می شود.

اگر تمام کابل ها مشکل نداشتند، به سراغ شکستگی ، پیچ خوردن یا زخمی شدن کابل ها بروید. یکی دیگر از دلایل مهم قطعی شبکه ها، آسیب دیدن کابل های مربوط است. در مرحله بعدی، سعی کنید روتر یا مودم را از نو راه اندازی کنید یا چند دقیقه ای خاموش و دوباره روشن کنید.

مطمئن شوید اتصال هایی که برای شبکه ساخته اید روی ویندوز یا هر سیستم عامل دیگر هنوز برقرار هستند و کار می کنند و رمز عبورها و اطلاعات اتصال به اینترنت یا شبکه را اشتباه وارد نکرده اید. تنظیمات شبکه را دوباره بررسی کنید. گاهی وقتها نیز مشکل از سیستم عامل است و باید یک بار آن را از نو راه اندازی کنید.

بررسی آدرس IPها و این که شبکه شما با DHCP آدرس دهی می شود یا تنظیم آن دستی است، می تواند دلیل دیگر احتمالی برای قطعی شبکه باشد . خمیدگی یا شکستن کابل شبکه می تواند به قطع شدن شبکه منجر شود.

  • مشکل سیگنال در روترها

در حالی که روتر از زمین و دیوار فاصله دارد و در وسط اتاق نصب شده است، در برخی از مناطق سیگنال های شبکه بیسیم بسیار قوی هستند و در برخی مناطق دیگر بسیار ضعیف ظاهر می شوند.

سیگنال های یک روتر به شدت به عوامل محیطی وابسته هستند و از دستگاه ها یا شبکه های دیگر تأثیر می گیرند. برای نمونه، اگر روتر بی سیم روی یک کانال شلوغ تنظیم شده باشد ، با افت سرعت و ضعیف بودن سیگنال ها در برخی مناطق روبه رو می شود. اگر نیاز بود، تنظیمات روتر را عوض کنید.

نزدیک بودن روتر به دستگاه تلفن بی سیم، مایکروفر، دستگاه های گیرنده امواج مانند تلویزیون و رادیو و تجهیزاتی که از بلوتوث استفاده می کنند نیز روی سیگنال ها تأثیرگذار است. جنس ساختمان نیز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار است، زیرا ممکن است در دیوار ساختمان از موادی استفاده شده باشد که مانع عبور سیگنال ها شود.

نزدیکی به پنجره یا هر محیطی که محل عبور جریان های هواست نیز روی کاهش قدرت سیگنال ها تأثیرگذار است. اگر از قدرت سیگنال های روتر خود راضی نیستید ، به دنبال دلایل آن بگردید و سعی کنید با جابه جا کردن روتر یا دستگاه های دیگر علت ان را بیابید.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که محدوده پوشش دهی موثر برای روترهای بی سیم حتی در انواع دو بانده و با استفاده از باند فرکانسی پنج گیگاهرتز حداکثر ۵۰ متر مربع است و در محدوده ای فراتر از آن نباید انتظار آنتن دهی قوی و موثری داشته باشید.

  • قطه شدن شبکه

گاهی یکی از دوربین های متصل به شبکه به طور مرتب قطع و وصل می شود و اتصال ثابتی به شبکه و اینترنت ندارد. اگر تنظیمات و اتصالات شبکه درست باشند، ممکن است ویندوز یا کارت شبکه ایراد پیدا کرده باشد. یکی از راه حل های موجود می تواند نصب دستی کارت شبکه باشد.

روش دیگر، استفاده از ابزارهای ویندوز است. ویندوز یک ابزار عیب یابی به نام Troubleshoot Problems دارد که می تواند تنظیمات شبکه و کارت شبکه را از ابتدا انجام و عیب ها را بر طرف کند. این ابزار به طور کامل نمی تواند هر نوع مشکل شبکه را پیدا و برطرف کند، اما می توان به عنوان یک ابزار کمکی از آن استفاده کرد

هنگام قطع شبکه، با کلیک کردن روی آیکون شبکه، علامت قرمز رنگ آن، این ابزار شروع به اسکن سیستم برای یافتن مشکل و در صورت امکان رفع عیب می کند. در این صورت این ابزار گزارش خواهد داد که مشکل برطرف شده است، ولی اگر مشکلی یافت نشود ، پیغام می دهد که موردی یافت نشد.

راه حل بعدی تنظیم دوباره آدرس IP کامپیوتر و گرفتن آدرس جدید است، زیرا ممکن است دستگاه دیگری در شبکه به طور همزمان از آدرس IP این کامپیوتر استفاده کرده باشد و در نتیجه به طور مرتب تداخل آدرس ایجاد شود. از مسیر ، Start Menu > Applications-Accessories > Command Prompt ترمینال خط فرمان ویندوز را بیابید و با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Run as Administrator، دستورات در وضعیت مدیر سیستم اجرا می شوند.

دستور ipconfig/release برای مشاهده آدرس IP فعلی شبکه باید اجرا شود. اگر نتیجه هیچ آدرس IP را نشان نداد، به معنی یافتن مشکل است و این که کامپیوتر نمی تواند از شبکه آدرس بگیرد. با دستور ipconfig/renew می توان یک آدرس IP جدید از سرویس DHCP دریافت کرد و یا آدرس IP دلخواه و جدید را به صورت دستی وارد کرد. اگر مشکل از تداخل آدرس IP در شبکه باشد ، با این دستورات برطرف می شود

گاهی می توان با دستورات خط فرمان بسیار ساده و سریع مشکلات شبکه را برطرف کرد.

  • افت سرعت شبکه دروبین

تمام دوربین های مداربسته شبکه به طور ناگهانی با افت شدید سرعت شبکه مواجه شدند. چند احتمال برای این مشکل وجود دارد. در ابتدا باید به سراغ روتر رفت و دمای آن را بررسی کرد. داغ شدن روتر یا بالا رفتن دمای اتاق بر اثر گرما باعث می شود که سرعت ارتباطات شبکه افت کند.

اگر روتر بیش از حد داغ باشد و یا دمای هوا گرم تر از دمای عادی است، باید برای چند دقیقه روتر را خاموش کرد و مکان آن را تغییر داد. همچنین سعی شود، اطراف روتر دستگاه تولیدکننده گرما وجود نداشته باشد. یک اشتباه کاربران این است که یک دستگاه NAS، یک دستگاه مودم و روتر را کنار یکدیگر روی یک میز قرار می دهند و در نتیجه گرمای تولید شده در این مکان افزایش می یابد.

احتمال دوم، تداخل امواج و پایین آمدن قدرت سیگنال های رادیویی در شبکه است. وجود یک سرور پرینتر یا راه اندازی یک شبکه بی سیم جدید می تواند از جمله علل آن باشد.

روش سیستماتیک عیب یابی شبکه دوربین

اولین چیزی که باعث می شود تکنسین شبکه بتواند ایراد احتمالی را تشخیص دهد، بررسی این موضوع است که پیش از این شبکه در چه شرایطی به طور صحیح کار می کرده است. شناخت آن شرایط باعث تشخیص آسان تر عامل پدیدآورنده خطا می شود، اما متأسفانه بعضی از تجهیزات شبکه فاقد داده های فنی لازم برای رفع عیب یا مستنداتی برای آگاهی یافتن از شرایط کارکرد صحیح آنها هستند.

عیب یابی شبکه دوربین

اگر متخصصان نمونه های مختلفی از تجهیزات شبکه را دیده، نصب کرده و با شرایط کارکرد آنها آشنا باشند، موفق هستند، اما همان متخصصان هم ممکن است فراموش کنند که کدام یک از دستگاه ها، در کدام شرایط بهتر عمل می کردند یا کدام پیکربندی برای کدام محیط مناسب تر بوده است. تکنسینهای مختلف با به کارگیری پنج گام می توانند در زمان کوتاه تری خطاها را بیابند.

  • گام اول مستندسازی شبکه دوربین

مستندسازی شبکه دوربین و در دست داشتن آخرین نقشه های فیزیکی و منطقی شبکه، کمک شایانی به شناخت وضعیت فعلی شبکه می کند. با این نقشه ها می توان ادوات مختلف، پیکربندی ها، و آدرس ها را تحت نظارت داشت، ضمن آن که از این طریق کار عیب یابی آسان تر می شود.

  • گام دوم جمع آوری کلیه اطلاعات و تحلیل خطای پیش آمده

جمع آوری کلیه اطلاعات و تحلیل خطای پیش آمده فرض کنید که اشکال کار را می دانید، آیا می توانید آن را مستند کنید ؟ آیا قبل از بروز خطا ، هشداری از ایستگاه های کاری صادر نشده است؟ برای این که این مرحله را ساده تر کنید، می توانید از دستگاه LinkRunner استفاده کنید.

این ابزار که به سادگی قابل حمل است می تواند اشکالات اولیه در لایه فیزیکی را نشان دهد. این ابزار می تواند در خدمت تکنسین ها باشد تا در صورتی که اشکال شبکه، فراتر از اشکالات معمولی بود، از متخصصان مجرب تری استفاده شود. پس در گام دوم با استفاده از ابزار های کمکی به جمع آوری کلیه اطلاعات موجود می پردازیم و اشکالات لایه فیزیکی را بررسی می کنیم .

  • گام سوم دامنه مشکل ایجاد شده را محدود کنید

قدم بعدی محدود کردن دامنه مشکل ایجاد شده است. باید بررسی کنیم که مشکل مربوط به بخشی از شبکه است یا فقط به یک کاربر محدود است ؛ مثلاً اگر مشکل مربوط به یک کاربر است پس به کابل فیزیکی یا ایستگاه کاری محدود می شود. یعنی پس از جمع آوری اطلاعات ، باید آن را به مشکل پیش آمده محدود کنیم.

  • گام چهارم مشکل را رفع کنید

پس از محدود کردن دامنه مشکل، رفع آن آسان خواهد شد. در مورد ادوات سخت افزاری، معمولاً باید آنها را تعویض کرد. مثلاً تعویض Patch Cable یا تغییر درگاه سوییچ یا تعویض کارت شبکه کاربرد این گام وقتی تکمیل می شود که پس از رفع عیب، شبکه مجدداً تست شود تا از رفع کامل اشکال اطمینان حاصل کنیم.

  • گام پنجم کارهای انجام نشده را مستند کنید

حالا باید مجدداً گام اول را تکرار کنید. یعنی مشکل پیش آمده و نحوه رفع آن را مستندسازی کنید. این کار برای مراجعات بعدی بسیار مفید خواهد بود .

عیب یابی تجربی مشکلات شبکه دوربین

گاهی نیاز به روش سیستماتیک فوق نیست و باید با توجه به برخی تجربه های قبلی می توان مشکل را حل کرد که ممکن است برخی از این راه حل ها چندان دلیل منطقی نداشته باشند و کاملا تجربی و تصادفی کسب شده باشند. به عنوان نمونه، گاهی ممکن است مشکلات شبکه، ناشی از اشکلات سیستم عامل باشد.

اغلب تکنسین هایی که در واحدهای فنی مستقر هستند، هنگام انجام راهنمایی تلفنی، به کاربران می گویند که «یک بار کامپیوتر تان را بوت کنید » ، این راه حل در بعضی موارد مشکل را مرتفع می کند و دیگر نیاز به طی کردن گام های پنج گانه فوق نیست.

حسن این کار در این است که تکنسین بدون این که محل کارش را ترک کند، مشکل را برطرف کرده است. اما بعضی مشکلات با بوت کردن ساده از بین نمی روند. در این موقع، اگر کاربر کامپیوتر بتواند از خط فرمان (Command Prompt) سیستم عامل استفاده کند ، راهنمایی تلفنی را همچنان می توان ادامه داد. یعنی فرمان GONFIG می تواند وجود اتصال فیزیکی را بررسی کند.

مثلاً وقتی PC برای پروتکل DHCP پیکربندی شده است، اما آدرس پیش فرض ویندوز (۱۶۹,۲۵۴.XX) را بر می گرداند، مشخص می شود که کاربر نمی تواند با سرور DHCP ارتباط برقرار کند. یا وقتی یک کامپیوتر را به شبکه متصل می کنیم، باید آدرس همان شبکه را داشته باشد. اکنون کاربر می تواند دو دستور C: > ipconfig/release و C:   > ipconfig/renew را وارد کند.

یعنی می خواهد آدرس IP جدیدی داشته باشد. اگر سیستم پاسخ دهد که انجام عمل DHCP میسر نیست ، آن گاه این احتمال وجود دارد که کاربر از پیکربندی IP استاتیک استفاده کرده باشد. در این حالت جهت بررسی صحت گزارش، باید به مستندات شبکه مراجعه کرد.

در حالتی دیگر ، اگر کاربر یک آدرسی IP را اعلام کند، باید از طریق ping کردن، آن را بررسی کرد. اگر کامپیوتر کاربر، پاسخ مناسب می دهد ، یعنی آن که انجام فعالیت های متداول نظیر باز کردن صفحه وب انجام پذیر است و در غیر این صورت باید کامپیوتر را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

بررسی مشکل به صورت حضوری

پس از حضور در محل کاربر، کار جمع آوری اطلاعات شروع می شود. سوال اول این است که انجام کدام عمل باعث بروز مشکل شده است. گاهی اوقات پاسخ این سوال، چندان روشنگر نیست، زیرا کاربر می گوید که وی کار خاصی انجام نداده و همه کارهای صورت گرفته در حد کارهای معمولی روزانه بوده است یا آن که دقیقاً می داند چه اتفاقی افتاده ولی ترجیح می دهد درباره آن توضیحی ندهد ، یا مسئولیت انجام آن را بر عهده نگیرد.

در این مواقع باید کاربر را مطمئن سازید که توضیح درباره نحوه بروز مشکل به رفع سریع آن کمک خواهد کرد. به غیر از این ها از انجام تغییرات محلی نیز سوال کنید. مثلاً این که به تازگی دکوراسیون اتاق محل کار تغییر کرده و یا یک برنامه محافظ نمایشی جدید نصب شده است. بعد از آن که تا حد ممکن دانسته هایتان را افزایش دادید ، مواردی را که تلفنی به کاربر گفتید ، مجدداً خودتان آزمایش کنید.

اگر عمل ping به سرور شبکه به درستی انجام می شود یا ادوات شبکه به درستی پاسخ میدهند، نشان دهنده آن است که ایستگاه کاری در لایه ۳، به درستی به شبکه متصل است و در نتیجه به انجام تست در لایه های پایین تر نیازی نیست. پس باید توجه را به لایه های بالایی شبکه معطوف کرد. اگر این قسمت درست جواب ندهد، یعنی این که باید به سراغ لایه های پایین تر رفت.

حالا باید از یک لایه شروع کنید. اگر اتصال شبکه قطع باشد، دستور Ping این موضوع را به خوبی نشان می دهد. برای دیدن زمان پاسخ (response Time)، این دستور استفاده می شود: C:ping-t x x x x

نتیجه به دست آمده را می توان با استفاده از TERACERT و PATHPING برای بررسی مسیرها به سمت device مورد نظر تحلیل کرد .Trace route کردن به شما می گوید که چگونه در طول مسیر شبکه، بسته اطلاعات ممکن است از بین برود. یعنی رفع عیب لایه یک شبکه را می توان از همین راه آغاز کرد. دستور C:   > tracert x.x.x. یا C:   pating این کار را انجام می دهند .

اگر هنوز ایراد مشخص نشده است یا برای تعیین آن به اطلاعات یا به جزئیات بیشتری نیاز است، باید چند آزمایش دیگر را نیز انجام داد. پس از اطمینان از این که وارد نشدن کاربر به شبکه در اثر جابه جایی کابل یا جدا شدن کابل و اتصالات آن نیست، به این نتیجه می رسید که مشکل پیش آمده پیچیده تر از اشکلات معمولی شبکه هاست. در این جا داشتن ابزاری مانند LinkRunner می تواند به سرعت به کشف اشکالات کمک کند.

آموزشگاه فن آموزان مرکز تخصصی آموزشهای فنی حرفه ای در تهران می باشد که به ارائه بیش از هشتاد دوره پردرآمد ویژه اشتغال از جمله آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش plc ،  آموزش هوشمند سازی ساختمان ، آموزش تابلو برق صنعتی ، آموزش سیم پیچی موتور و … می پردازد. برای مشاهده تمامی دوره ها به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

2 پاسخ به “عیب یابی دوربین مدار بسته”

  1. سلام وقت بخیر ، من دو تا رادیو وایرلس یکی میکروتیک و یکی ubnt m5 نصب کردم فاصله هم 10 کیلومتر هست ، تصویر ازش میگیرم اما تصویر هر چند ثانیه قط میشه ، دلیلش چی هست ؟
    سوال دومم اینه ک چرا رادیو میکروتیک گیرنده چنل بیتش چرا ب ۵ گیگاهرتز تبدیل نمیشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *