چگونه سرعت عمل مک بوک خود را بالا ببریم؟

چگونه سرعت عمل مک بوک خود را بالا ببریم؟

در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه بدون نیاز به یک RAM اضافه یا یک هارد درایو پرسرعت تر، سرعت عمل مک بوک خود را افزایش دهید.

سیستم عامل Apple در بهینه سازی خود بسیار خوب است اما این بدان معنا نیست که برای بهبود سرعت عملکرد مک بوک کاری از دست شما بر نمی آید. اکنون به کارهایی که می توانید برای این منظور انجام دهید می پردازیم.

دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر بصورت تخصصی شامل آموزش تعمیر سخت افزار و نرم افزار برندهای مختلف در آموزشگاه فن آموزان ارائه می شود. برای شرکت در این دوره با شماره 02191321001 تماس بگیرید.

نرم افزار لپ تاپ خود را به روز رسانی کنید.

                         تعمیرات مک بوک

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید لپ تاپ شما به روز است. برای عملکرد مناسب مک بوک جدیدترین برنامه های امنیتی مورد نیاز هستند و Apple در بهینه سازی ورژن های جدید برنامه ها بسیار خوب عمل می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

در گوشه ی بالایی سمت چپ روز Apple icon کلیک کنید و از آن جا گزینه ی App store را انتخاب کنید تا وارد آن شوید. از ستون سمت چپ گزینه ی Updates را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه ی Update All کلیک کنید.

اگر در حال استفاده از مک بوک خود هستید بهتر است آن را به شارژرش متصل کنید. این فرایند باعث می شود MacOS و بیشتر برنامه های لپ تاپ به روز رسانی شوند تا از مزایای بهینه سازی و برخورداری از جدیدترین امکانات امنیتی آن ها بهره مند شوید.

از قابلیت بهینه سازی استفاده کنید.

هم اکنون MacOS Sierra، سیستم عامل اپل، دارای قابلیت جدیدی به نام بهینه سازی فضای ذخیره سازی است که می تواند به پاک سازی فضا و بهبود سرعت سیستم به شما کمک کند.

ابتدا روی Apple icon که در گوشه ی بالایی سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد کلیک کنید و سپس وارد About this Mac شوید. از آن جا وارد نوار Storage شوید و گزینه یManage را انتخاب کنید.

این گزینه ابزارهای سودمندی را به شما معرفی می کند از جمله روش هایی برای ذخیره سازی همه ی فایل ها در iCloud و خلاص شدن از شر نقاط به هم ریخته در داخل لپ تاپ.

مک بوک

با این حال یکی از سودمندترین گزینه ها برای شما، گزینه ی Optimize Storage است. این گزینه امکان انجام اقداماتی دم دستی و سریع از قبیل پاک کردن برنامه های تلویزیونی دیده شده، فقط دانلود پیوست های جدید، و غیره را برایتان فراهم می کند. اگر در لپ تاپ خود به میزان زیادی از رسانه ها استفاده می کنید این گزینه را حتماً امتحان کنید.

برای شناسایی بدافزارها یک اسکن سریع انجام دهید.

این که گفته می شود “مک بوک ها ویروسی نمی شوند” تنها یک افسانه است. با وجود این که MacOS در برابر انواع گسترده ای از بدافزارها که قصد آسیب زدن به کاربران ویندوز را دارند دارای قابلیت های امنیتی ویژه ای است، اما مک بوک ها هم گاهی مورد حمله قرار می گیرند.

در حقیقت، همه ی متخصصان پیشنهاد می کنند که از یک برنامه ی آنتی ویروس استفاده کنید. خوشبختانه انواع اسکنرهای مختلف مهیا شده اند تا شما را ایمن نگه دارند، از اسکنرهای 24 ساعته گرفته تا ابزارهای یک بار مصرف.

اگر نمی دانید که از چه ابزاری باید استفاده کنید، Malwarebytes مخصوص مک بوک به شما پیشنهاد می کند که از یک اسکن رایگان آن استفاده کنید تا متداول ترین بدافزارهایی را که می یابد پاک کند. این نرم افزار در انجام این کار بسیار سریع می باشد.

آیتم های Login را غیرفعال کنید.

                     تعمیرات لپ تاپ

اگر روشن شدن لپ تاپ شما زمان زیادی می برد به احتمال زیاد برنامه های زیادی وجود دارند که همزمان با شروع به کار لپ تاپ فعال می شوند. باید این گزینه را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن شروع به کار برنامه های مختلف با روشن شدن مک بوک نه تنها باعث می شود فرایند شروع به کار لپ تاپ افزایش یابد بلکه به طور بالقوه منابع سیستم را آزاد می کند و به کل سیستم شما سرعت می دهد. ابتدا باید System Preferences را از داخل Apple icon  انتخاب کنید.

سپس از آن جا بر روی Users & Groups کلیک کرده و Login items را انتخاب کنید تا لیستی از برنامه هایی که همزمان با شروع به کار مک بوک فعال می شوند را مشاهده کنید. اگر در این لیست برنامه ای را مشاهده می کنید که به آن نیازی ندارید، آن ها را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ی منها در پایین صفحه کلیک کنید.

حافظه Cache را پاک سازی کنید.

اگر مرتباً از کامپیوتر خود استفاده می کنید، به مرور زمان برنامه ها و فایل های پیچیده و بلا استفاده ای در داخل آن جمع می شوند.

این ها فضایی را در هارد درایو شما اشغال می کنند و می توانند منجر به کاهش سرعت برنامه ها شوند. یکی از معروف ترین اشغال کننده ها، مرورگرها هستند که با ذخیره ی تاریخچه ی جستجو میزان زیادی از حافظه ی Cache را اشغال می کنند و به همین دلیل لازم است که شما هر چند وقت یک بار حافظه ی Cache خود را پاک سازی کنید.

اما مرورگرها تنها برنامه ای نیستند که با گذشت زمان حافظه ی  Cache را پر می کنند، به همین دلیل ما استفاده از CCleaner در مک بوک را به شما پیشنهاد می کنیم.

حافظه Cache مک بوک

این نرم افزار می تواند به صورت همزمان هم Cache مربوط به مرورگر و هم Cache مربوط به سایر برنامه ها را که به مرور زمان پر شده است پاک سازی کند. به یاد داشته باشید که شرکت به شما پیشنهاد می کند که نسخه ی پولی این نرم افزار را از سایت آن تهیه کنید اما همین ورژن رایگان نیز می تواند برای بسیاری از کاربران بسیار سودمند و کاربردی باشد.

نرم افزارهایی را که استفاده نمی کنید لغو نصب کنید.

آزاد سازی فضای درایو گرداننده ی سیستم (Boot drive) می تواند سرعت عملکرد سیستم را افزایش دهد. به خصوص اگر این درایو نزدیک به پر شدن باشد (این مورد در رابطه با مک بوک های قدیمی تر که فاقد SSD هستند به طور ویژه صدق می کند). یکی از راه هایی که میزان زیادی از فضا را آزاد می کند، لغو نصب کردن برنامه هایی است که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که چندین نرم افزار را نصب می کنید و پس از مدتی آن ها را از یاد می برید، وقت آن است که نگاهی به برنامه های خود بیاندازید. برای این کار باید وارد پوشه ی Applications شوید و برنامه های بی مصرف را بیابید.

اما نمی توانید که فقط برنامه ها به طرف Trash icon بکشید. در این صورت تعداد زیادی از فایل ها و ضمایمی که به آن ها نیاز ندارید در حافظه باقی می مانند.  به جای آن می توانید از نرم افزار رایگان AppCleaner استفاده کنید.

هر برنامه ای که آن را نمی خواهید روی پنجره ی آن بکشید و به این صورت تمام فایل های مربوط به برنامه را نیز پاک کنید. یا می توانید لیست کاملی از برنامه های بی مصرف خود تهیه کنید و سپس از آن جا آن ها را پاک کنید.

برخی دیگر از دوره های تخصصی تعمیرات که در آموزشگاه فن آموزان بصورت عملی و ویژه بازار کار ارائه می شود شامل آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات موبایل و بیش از هشتاد دوره دیگر می باشد. تمامی دوره ها تحت نظارت سازمانی فنی حرفه ای کشور و با ارائه مدرک معتبر برگزار می شود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *