نحوه عیب یابی و تعمیر پنل خورشیدی – دلایل کار نکردن پنل خورشیدی

نحوه عیب یابی و تعمیر پنل خورشیدی – دلایل کار نکردن پنل خورشیدی

علت کار نکردن پنل های خورشیدی

پنل خورشیدی
نیروگاه های خورشیدی

با وجود این که سیستم های خورشیدی نسبتاً قابل اعتماد هستند اما برخی از کاربران نیروی خورشیدی با مشکل کار نکردن سیستم خورشیدی خود مواجه شده اند.

به گفته ی یکی از گروه های حامی حقوق مشتریان حدود 20 درصد از سیستم های خورشیدی از زمانی که نصب می شوند کار نمی کنند. در ادامه درباره ی این که مشکل از کجا نشأت می گیرد گفتگو می کنیم .

نظرسنجی که توسط این گروه صورت گرفته است نشان می دهد که 12 درصد از مصرف کنندگان نیروی خورشیدی مشکل اینورتر یا معکوس کننده دارند، 6 درصد گفته اند که به مرور زمان عملکرد سیستمشان کاهش یافته است و 2 درصد مشکل اتصال سیم داشته اند .

با این وجود اکثر مصرف کنندگانی که در نظرسنجی شرکت کرده اند هیچ مشکلی با سیستم انرژی خورشیدی خود نداشته اند.

5 مورد از دلایلی که ممکن است سبب کار نکردن سیستم خورشیدی شوند

  1. چشمک زدن چراغ قرمز اینورتر

صفحه اینورتر شما باید دارای یک چراغ چشمک زن زرد رنگ باشد. اگر می بینید که یک چراغ قرمز به طور دائم روی اینورتر چشمک می زند این معمولاً بدان معناست که اینورتر خاموش است و به شبکه متصل نیست .

  1. کم بودن میزان تولید انرژی

شورای انرژی پاک یک سازمان تنظیم کننده ی انرژی خورشیدی در استرالیا است و دارای دستورالعمل های خاصی است که باید رعایت شوند . اگر میزان کیلو وات انرژی تولید شده توسط سیستم خورشیدی شما کمتر از میزان پیشنهادی شورای انرژی پاک است به این معناست که سیستم شما انرژی کافی برای تأمین مصارف خانه تان را تولید نمی کند .

  1. هیچ تغییری در قبض برق مشاهده نمی شود

سیستم خورشیدی شما در طول روز که تابش خورشید وجود دارد برق مورد نیاز شما را تأمین می کند و در آخر شب انرژی اضافی را به شبکه ارسال می کند. بنابراین اگر در طول روز زیاد خانه نیستید و یا جزو افراد کم مصرف هستید تغییر زیادی در قبض برق خود مشاهده نخواهید کرد.

  1. کنتور به سیستم متصل نشده است

قبل از این که متوجه مزایای نصب سیستم خورشیدی خود شوید یک کنتور به شبکه ی انرژی خورشیدی خود متصل کنید تا میزان انرژی که از شبکه ی خورشیدی شما به شبکه ی مرکزی ارسال شده است در آن ثبت شود. اگر این میزان انرژی در کنتور ثبت شود در قبض برق شما نیز اعمال خواهد شد .

  1. پریدن فیوز برق

اگر به طور دائم فیوز برق شما میپرد احتمالاً در اینورتر شما مشکلی وجود دارد. شایع ترین مشکل نفوذ آب است و یا این که سیم های ورودی به درستی متصل و محکم نشده اند. همچنین این احتما وجود دارد که اندازه ی فیوز شما برای سیستم خورشیدی که نصب کرده اید خیلی کوچک باشد .

عیب یابی پنل خورشیدی

چگونه می توانید مشکلات را برطرف کنید ؟

اگر شما با یکی از مشکلات ذکر شده مواجه هستید با نصب کننده ی سیستم خورشیدی خود تماس بگیرید و در رابطه با مراقبت ها و تعمیرات سیستم خود سوال کنید.

نصب کننده ی سیستم شما باید سیستم شما را بررسی کند و اگر سیستم شما دارای گارانتی تعویض نباشد مشکل پیش آمده را تعمیر و برطرف نماید.

دوره آموزش نصب پنل خورشیدی توسط اساتید مجرب در کارگاه های مجهز آموزشگاه فن آموزان برگزار می گردد.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *