بررسی مشکلات رایج پرینترهای لیزری به همراه راه حل

بررسی مشکلات رایج پرینترهای لیزری به همراه راه حل

تعمیرات پرینتر

پرینترهای لیزری هم از دیگر دستگاه ها جدا نیستند و علی رغم این که نیازمند بیشترین دقت و مراقبت هستند اما گاهی مشکلاتی نیز به وجود می آورند. در این جا به تعدادی از مشکلات رایجی که افراد در هنگام استفاده از پرینترهای لیزری خود با آن ها مواجه می شوند می پردازیم.

نمونه هایی از مشکلات پرینترهای لیزری

اگرچه ممکن است توصیه ها و پیشنهاداتی که ارائه شده اند دقیق باشد اما بهتر است شما دوبار مورد را بررسی کنید. به علاوه مطالعه ی دفترچه راهنمای دستگاه یا مراجعه به وبسایت شرکت تولید کننده می تواند اطلاعات و راه حل های دقیقی را که مخصوص نوع و مدل پرینتر شما است را در اختیارتان قرار دهد.

تونر قطع و وصل می شود یا به برگه نمی چسبد

نچسبیدن تونر به برگه کاغذ یا به دلیل کهنه بودن فیوزر است و یا خراب بودن تونر کارتریج. قبل از این که تصمیم بگیرید تونر کارتریج را عوض کنید آن را از جای خود بیرون بیاورید و از طرفی به طرف دیگر تکان دهید (تکان شدید نباشد).

سپس دوباره آن را داخل پرینتر بگذارید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر. اگر مشکل هنوز ادامه دارد بهترین کار این است که یک تونر جدید را جایگزین کنید. پس از این که تونر کارتریج را عوض کردید شروع کنید به پرینت گرفتن و ادامه دادن به کار خود.

کم رنگ بودن پرینت یا پایین بودن کیفیت پرینت

این مشکل به دلیل کم بودن میزان تونر، تنظیمات رنگ و وضوح پرینت، و یا وجود خطا در سایر تنظیمات پرینتر است. تنظیمات را بررسی کنید و مطمئن شوی که دستگاه در حالت صرفه جویی در میزان جوهر یا “draft” قرار ندارد.

هیچ چیز چاپ نمی شود

ممکن است کمی ساده به نظر برسد اما مهم است که مطمئن شوید کامپیوتر شما به کدام پرینتر فرمان چاپ می دهد. گاهی ممکن است یک پرینتر دیگر به عنوان پیش فرض انتخاب شده باشد.

بررسی کنید که در داخل سینی کاغذ به اندازه ی کافی وجود داشته باشد و کاغذها از نوع باکیفیت و مناسب برای دستگاه شما باشند. خوب بررسی کنید و مطمئن شوید که پرینتر روشن است.

ممکن است به طور اتفاقی کسی آن را خاموش کرده باشد. اگر سیستم خود را به روز رسانی کرده اید و پس از آن دیگر از پرینتر استفاده نکرده اید آن را مجدداً راه اندازی کنید. ابتدا نرم افزار خود را راه اندازی کنید.

اگر تأثیری نداشت کامپیوتر خود را خاموش و سپس مجدداً راه اندازی کنید. در نهایت پرینتر را برای چند دقیقه خاموش کرده و سپس دوباره آن را روشن کنید.

فونت اشتباه است

اگر فونت نوشته ی چاپ شده با آن چه که در سیستم مشاهده کردید متفاوت است علت می تواند خطا در برقراری ارتباط باشد. یک بار دیگر پرینت بگیرید. اگر باز هم همین اتفاق رخ داد باید به بررسی عمیقتر بپردازید.

بررسی کنید که درایور شما جدیدترین نسخه باشد. در انتها بررسی کنید که فونت انتخاب شده با پرینتر و نرم افزار موجود بر روی کامپیوتر سازگار باشد.

کج چاپ شدن تصاویر

به سینی کاغذها نگاهی بیندازید. کاغذها باید کاملاً مرتب و موازی روی غلتک های هادی قرار گیرند. اگر فقط کمی نا متوازن باشند در چگونگی بیرون آمدن آن ها از دستگاه مشکل ایجاد می شود.

سیاه شدن برگه ها

احتمالاً تونر کارتریج به صورت درست جاگذاری نشده است. باید تونر کارتریج را دوباره جاگذاری کنید. اگر باز هم مشکل ادامه پیدا کرد کارتریج را عوض کنید.

چاپ شدن خطوط سیاه عمودی روی برگه

در این مواقع تونر کارتریج شما خالی و یا خراب است. باید آن را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

دوره آموزش تعمیرات پرینتر به صورت کاملا عملی ویژه بازار کار در اموزشگاه فن آموزان به صورت صفرتا صد در کارگاه های مجهز با امکانات روز دنیا برگزار می شود.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *