0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

مسیریابی ,همگرایی در شبکه

چکیده مطلب :

فرآیند مورد نیاز برای تمامی روترهای موجود در یک شبکه به منظور به هنگام سازی جداول مسیریابی و ایجاد یک نگرش سازگار از شبکه با استفاده از بهترین مسیرهای موجود را همگرایی گویند. مسیریابی یکی از مهم ترین ویژگی های مورد نیاز در یک شبکه به منظور ارتباط با سایر شبکه هاست.

مسیریابی یکی از مهم ترین ویژگی های مورد نیاز در یک شبکه به منظور ارتباط با سایر شبکه هاست. در صورتی که امکان مسیریابی پروتکل ها وجود نداشته باشد، کامپیوترها قادر به مبادله ی داده نخواهند بود.

از مسیریابی به منظور دریافت یک بسته ی اطلاعاتی از یک دستگاه وارسال آن از طریق شبکه برای دستگاهی دیگر و بر روی شبکه ای متفاوت، استفاده می شود. در صورتی که شبکه دارای روتر نباشد، امکان مسیریابی داده بین شبکه و سایر شبکه ها وجود نخواهد داشت. یک روتر به منظور مسیریابی یک بسته ی اطلاعاتی، باید آگاهی لازم درخصوص اطلاعات زیر را داشته باشد:

  • آدر مقصد
  • روترهای مجاور که با استفاده از آنان امکان اخذ اطلاعات لازم درخصوص شبکه های از راه دور، فراهم می شود.
  • مسیرهای موجود به تمامی شبکه های از راه دور
  • بهترین مسیر به هر یک از شبکه های از راه دور
  • نحوه ی نگهداری و بررسی اطلاعات مسیریابی

همگرایی

فرآیند مورد نیاز برای تمامی روترهای موجود در یک شبکه به منظور به هنگام سازی جداول مسیریابی و ایجاد یک نگرش سازگار از شبکه با استفاده از بهترین مسیرهای موجود را همگرایی گویند. در زمان انجام فرآیند فوق، داده کاربر ارسال نخواهد شد.

مسیر پیش فرض یک مسیر استاندارد درج شده در جدول مسیریابی است که به عنوان اولین گزینه در نظر گرفته می شود. هر بسته ی اطلاعاتی که یک تجهیز آن را ارسال می کند در ابتدا به مسیر پیش فرض ارسال خواهد شد. در صورتی که مسیر فوق مشکل داشته باشد، یک مسیر دیگر انتخاب می شود.

مسیر ایستا یک مسیر دائم است که به صورت دستی درون یک جدول مسیریابی درج می شود. مسیر فوق حتی در مواردی که ارتباط غیرفعال است در جدول مسیریابی باقی می ماند و صرفاً به صورت دستی حذف می شود.

مسیر پویامسیری است که به صورت پویا (خودکار) و متناسب با تغییرات شبکه، به هنگام می شود. مسیرهای پویا نقطه مقابل مسیرهای ایستا هستند.

دوره های پرطرفدار :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *