0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

عیب یابی کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ

عیب یابی کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ

عیب یابی کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ به شما این کمک را میکند تا با استفاده از این کد ها، نوع مشکل خطا های پیش آمده برای شما مشخص شود. نمایان شدن اعداد یا حروف به معنی آن است که اشتباهی در فرمان ماشین لباسشویی رخ داده است. البته که نمیتوانید دستورالعمل کلی برای لباسشویی خود پیدا کنید ممکن است بعضی موارد عیب یابی ساده باشد که در آن صورت خودتان میتوانید بدون اینکه با سرویس تماس برقرار کنید آن را درست کنید. عیب یابی تمامی این کد خطاها در کلاس آموزش تعمیرات لوازم خانگی به طور مفصل بیان خواهد شد.
عیب یابی کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ
کدهای مذکور یا میتواند به اندازه کافی جدی و مهم باشد که در آن صورت بایستی از لباسشویی فاصله بگیرید و دست نگه دارید. در سال 2016، شرکت سامسونگ یک فراخوانی بین 2.8 میلیون ماشینهای لباسشویی با بارگیری از بالایی که بین مارس 2011 و آوریل 2016 ساخته شده بودند و به علت جدا کردن قطعات بطور غیر مترقبه، احتمال صدمه دیدن به خاطر ضربه در قسمت بالایی در هنگام کار، مطابق کمیته امنیت محصول مصرف کننده امریکا (CPSC)برگزار کرد. یک لیست کامل از مدل های فراخوانی شده را میتوان در وب سایت CPSC پیدا کرد.

آموزشگاه فن آموزان دوره جامع آموزش تعمیرات لوازم خانگی شامل تعمیر برد و مکانیک انواع مختلف لوازم برق و آشپزخانه و نیز دوره های آموزش تعمیرات لباسشویی و آموزش تعمیرات یخچال و … را با تمرکز تخصصی تر روی این وسایل برگزار می کند. جهت شرکت در دوره ها و دریافت مشاوره رایگان با شماره 02191321001 تماس بگیرید.

کد خطاهای ماشین لباس شویی سامسونگ

عیب یابی کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ به شما کمک میکند تا آنها را رمز گشایی کرده و یک تصمیم آگاهانه بگیرید. چنانچه لباسشویی سامسونگ شروع به اعلام کد خطا کند، مطالب زیر به خوبی خطاها را رمز گشایی میکند.
کدهای دستور خطا در لباسشویی سامسونگ به شرح موارد زیر است:
• کد خطای LO و یا FL که باعث بوجود آمدن خطا در قفل درب لباسشویی میشود که مراحل زیر را برای درست کرد باید انجام داد.
– هنگامی که گردش لباسشویی کامل شد اگر موفق به باز کردن درب آن بعد از هفت مرتبه تلاش نشدید، شما کد LO یا FL را دریافت کرده اید. در ابتدا لباسشویی را از برق جدا کرده وقفل درب را ببندید.
– در صورت نیاز سوییچ کرده و درب را محکم فشار دهید. اعمال فشار برای باز کردن درب ممکن است قفل را دچار مشکل کند. هرچند، تعویض ساده است و از تماس گرفتن با متخصصان فنی مقدارکمی گران تر میباشد.
• کد خطای ds در لباسشویی باعث میشود که درب آن قفل نشود.
– اگر لباسشویی شروع به کار نکند و پیغام ds را مشاهده نمایید، درب لباسشویی باز است و قفل آن ناکارآمد میباشد. برای بررسی کردن قفل درب، از حالت آزمون تشخیص استفاده کنید.
– Assembly را کلیک کنید. اگر نشان داد که “درب معیوب است”، به حالت قبل برگردانید.
• کد خطای dc در لباسشویی باعث میشود که عملکرد آن نا متوازن شود.
– کد dc به این معنا است که در آخرین چرخش، عملکردی به صورت نامتوازن مشاهده شود. زمانی که نامتوازن است و این کد مشاهده میشود دیگ نباید بیشتر از 150 rpm بچرخد. گردش را متوقف کرده و یا اجازه بدهید که به پایان برسد. عملکرد را مجدد اجرا کرده و منتظر بمانید. اگر این کار مشکل را حل نکرد، امکان دارد که سیستم توقف دچار مشکل شده باشد. بررسی شود که در نواحی دیواره ها و درزها ذرات پلاستیکی روی زمینه داخلی لباسشویی قرار نگرفته باشد.
• دستورخطای SudF70، در لباسشویی به دلیل مقدار زیاد از حد کف نمایان میشود.

-از یک پاک کننده عادی استفاده کنید اگر بیشتر از کفایت پاک کننده استفاده کنید ممکن است کف بیش از اندازه تولید کند. این موضوع باعث میشود که مدت چرخش طولانی شود، لباس هایتان چرک و بد بو شود و لباسشویی شما را بد بو کند. اجازه دهید که کف ها ته نشین شوند و در لباس شویی بچرخد. مجددا لباسشویی را روشن کرده ولی این بار بدون اینکه از پاک کننده برای تمیز کردن لباسشویی خود استفاده کنید.
• اعلام کد خطای IE در لباسشویی باعث میشود تا سنسور میزان سطح آب دچار مشکل شود.
– در ابتدا، لباسشویی را از برق جدا کرده و سیم برق اتصال به سنسور سطح آب و برد کنترل اصلی را بررسی کنید. بعد از اینکه لباسشویی را به برق متصل کردید، اگر کد خطای IE همچنان مشاهده شد سنسور سطح آب باید تعویض شود.
• چنانچه کد خطای nF در لباس شویی مشاهده شود برنامه پر کردن آب دچار مشکل میشود.
– اگرپر کردن آب لباسشویی 40 دقیقه یا بیشتر زمان ببرد و یا اینکه سطح آب بعد از 6 دقیقه تغییری نکند، این کد آشکار میشود. شیر منبع آب در پشت لباسشویی بررسی شود که کاملا باز باشد و دچار پیچ خوردگی نشده باشد. لوله ها ممکن است به خاطر اینکه بدون محافظ در دمای پایینی قرار گرفته باشد، یخ بزند. به نظر میرسد که اگر ورودی آب پر باشد دریچه دچار مشکل خواهد شد. که باید تعویض شوند.
• کد خطای LE در لباس شویی باعث سطح آب اندک در طی چرخش آن میشود.
– افت سطح آب میتواند به دلیل وجود نشتی در دیگ لباسشویی و یا نصب نادرست مجراهای تخلیه که میتواند به علت بیرون افتادن لوله خرطومی از لباسشویی باشد.
• کد خطای OE در لباس شویی باعث لبریز شدگی یا بالا رفتن سطح آب شود.
– لباسشویی که بیش از حد پر شده است، عمدتا به خاطر دریچه ورود آب میباشد که به درستی جریان آب بسته نشده است. در این صورت دریچه ورودی آب باید تعویض شود.
• کد خطای nF1 در لباس شویی زمانی اعلام میشود که مجراهای آب سرد و گرم برعکس شده باشند.
– شلنگ های پر کننده آب گرم و سرد را که در پشت لباسشویی واقع شده اند به درستی متصل کنید.
• کد خطای tE به این دلیل اعلام میشود که دمای آب خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد.
– حالت آزمایش تشخیص را اجرا کنید تا دمای آب توسط حسگر برد کنترل بررسی شود. اگر دمای فعلی به طور قابل ملاحظه ای متفاوت بود، سنسور دما و یا ترمیستور باید تعویض گردد.
• کد خطای nd زمانی ظاهر میشودآب تخلیه نشود.
– اگر لباس شویی تا 15 دقیقه نتواند آب را تخلیه کند، دریچه پر کننده لباس شویی و شلنگ را به جهت مشاهده مسدود شدگی و یا وجود مانع بررسی کنید. چنانچه پمپ معیوب و یا آسیب دیده باشد، آن را تعویض نماید.
• کد E2 هنگامی که کلید روی برد کنترل گیرکند، اعلام میشود.
– با نیروی ملایمی سعی بر آزاد کردن کلید شود. اگر نتوانستید کلید را آزاد سازید، برد واسط کنترل کاربر(برد کنترل sub-PCB نیز نامیده میشود) را تعویض نمایید.
• کد خطای 3E زمانی که از دورسنج گرداننده موتور هیچ سیگنال و یا علامتی بروز نکند، اعلام میشود.
– لباسشویی را از برق جدا کنید.
– اتصالات تسمه سیم در گرداننده موتور و برد کنترل الکتریکی چک شود. اگر اتصالات سیم کشی درست باشند ، گرداننده موتور(محرک موتور) و یا دورسنج نیاز به تعویض دارد.
• کد خطای 2E زمانی بروز میکند که برد کنترل داخلی دچار آسیب شده باشند.
– لباسشویی را به مدت 5 دقیقه برای راه اندازی مجدد برد الکتریکی قطع کنید.
– مجددا آن را به برق متصل کنید.
– اگر کد دوباره نشان داده شد، برد کنترل الکتریکی را تعویض نمایدد.
• کد خطای AE به خاطر خطا در اتصالات بین PCB اصلی و Sub PCB در پنل کنترل ایجاد میشود
– سیم تسمه های برد کنترل PCB در پنل کنترل بررسی شود. اگر اتصالات سیمی درست بودند، یکی یا هردو برد کنترل را تعویض نمایید.
• کد خطای SF زمانی که PCB اصلی دچار خطا شود اعلام میشود.
– لباسشویی را به مدت 5 دقیقه برای راه اندازی مجدد برد کنترل الکتریکی قطع کنید.
– لباسشویی را مجددا وصل کنید. چنانچه کد مذکورمجددا ظاهر شد، برد کنترل را تعوض کنید.
• کد خطای Hr زمانی که رله گرم کننده خراب شود نشان میدهد.
– رله گرم کننده بخشی از از PCB برد کنترل اصلی است. لباسشویی را به مدت 5 دقیقه از برق برای راه اندازی مجدد قطع کنید. مجددا لباسشویی را به برق وصل کنید. اگر کد مذکور مجددا نمایان شد، PCB برد کنترل را تعویض نمایید.

شما میتوانید با استفاده از این کدهای خطا به سادگی مشکلات لباسشویی سامسونگ را که بخشی از آموزش تعمیرات لوازم خانگی است، برطرف سازید.

برخی دیگر از سایر دوره های پرطرفدار و ویژه بازار کار که در آموزشگاه فن آموزان ارائه می شود شامل آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش plc و بیش از هشتاد دوره تخصصی دیگر می باشد. برای مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه با شماره 02191321001 تماس بگیرید.


امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *