سیستم های آنالوگ ,سیستم های تحت شبکه

چکیده مطلب :

هنگامی که DVR ها برای اولین بار وارد بازار شدند، به خاطر قابلیت ذخیره تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم تر جلودار این سیستم ها بودند. شرکته ایی نظیر Bosch Panasonic و Honeywell در راستای ارتقای سطح عملکرد این دستگاه برای ضبط تصاویری با کیفیت های بالاتر میباشد.

هنگامی که DVR ها برای اولین بار وارد بازار شدند، به خاطر قابلیت ذخیره تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم تر جلودار این سیستم ها بودند. شرکت هایی نظیر Panasonic و Honeywell در راستای ارتقای سطح عملکرد این دستگاه برای ضبط تصاویری با کیفیت های بالاتر، ذخیره اطلاعات بیشتر در حجم های مورد نیاز کمتر و همچنین برقراری امکانات انتخابی همچون ضبط هوشمند را به امکانات ابتدایی این سیستم اضافه کردند.

گرچه DVR مخفف واژه ضبط کننده دیجیتالی تصویر است، اما در واقع DVR یک فن آوری ترکیبی از سیستم های آنالوگ و دیجیتال به شمار میرود. در پیاده سازی یک سیستم حفاظتی، تصویرهای گرفته شده دوربین های مداربسته از طریق کابل های آنالوگ فرستاده می شوند، و پس از دیجیتال شدن با یک DVR، در قالب دیجیتال ذخیره می شوند و سپس بر روی یک ایستگاه نمایش قابل ارائه هستند. این فن آوری امکان برقراری سیستم های بزرگ تر با هزینه های کمتر نسبت به قبل را فراهم می سازد. یکی از اشکالات پیش بینی نشده در مورد DVR ها که نیاز به راه حل های جدید را مشهود ساخت، این است که اگر رویدادی رخ دهد.

بر فرض مثال یک سارق و یا در بدترین وضعیت یک حمله تروریستی صورت پذیرد، هیچ تردیدی نیست که یک سیستم نظارتی با به کارگیری DVR دقایق زیادی از واقعه را گرفته و ضبط می کند و در نتیجه زمان زیادی برای بررسی تصاویر گرفته شده با این سیستم حفاظتی ( در حد متوسط ) زمان زیادی لازم است تا فقط دقایقی از قسمت های مهم آن دوباره دیده شود.

سیستم های تحت شبکه

در حالی که DVR ها می توانند به صورت کنترل از راه دور هدایت شوند، اما سیستم هایی که به آنها متصل هستند، از این قابلیت بی بهره اند، در حالی که NVRها به کاربرها امکان کنترل کامل سیستم را می دهند. همچنین NVRها به طور معمول برای حجم های ذخیره بالا طراحی شده اند و عمدتاً بر روی یک ساختار باز بنا می شوند. DVR های جدیدتر در برگیرنده امکانات متفاوت متعددی هستند، اما کاربری که قصد اضافه کردن قابلیت های دیگری دارد، باید کل DVR ها را تعویض کند. NVR ها از سوی دیگر، همین امکانات را ارائه می دهند و عمدتاً امکان ارتقا به وسیله نرم افزار را دارند. یکی دیگر از تفاوت های کلیدی NVRها و DVR ها اندازه دوربین های مداربسته قابل گسترش برای هر دستگاه است

. DVR ها با ورودی های محدود عرضه می شوند. در حالی که به طور واضح سیستم های NVR یک پیشرفت نسبت به سیستم های DVR محسوب می شوند، اما آنها تنها موضوعات قابل انعطاف و مقیاس پذیر را نمایش می دهند، در حالی که جلوگیری از حادثه و نیازهای بازرسی یکی از اساسی ترین نیازهای هر سازمان امنیتی است. به واسطه یک سیستم NVR، بازبینی تصاویر همچنان یک فرآیند انفعالی است و کاربران باید ساعت های زیادی را صرفا بررسی تصاویر ضبط شده خام کنند. نیاز به مانیتورینگ تصاویر روی اینترنت و در نتیجه نیاز به پهنای باند بالا برای تصاویر خام، مشکل جدیدی ایجاد می کند. NVRها همان نقایص DVR ها را دارند و صرفاً انعطاف پذیرتر هستند.

آموزش های مرتبط :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *