0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

سرعت ارسال تصاویر در دوربین مداربسته

چکیده مطلب :

سرعت ارسال تصاویر با فریم در ثانیه FPS اندازه گیری می شود، به عبارت دیگر، مقیاس سرعت ارسال تصاوی، تعداد فریم هایی است که تجهیزات در هر ثانیه ضبط یا ارسال می کنند. این المان که در اغلب موارد پس از المان تعداد دوربین های مداربسته مورد پشتیبانی بیان می شود

سرعت ارسال تصاویر با فریم در ثانیه FPS اندازه گیری می شود، به عبارت دیگر، مقیاس سرعت ارسال تصاوی، تعداد فریم هایی است که تجهیزات در هر ثانیه ضبط یا ارسال می کنند.

این المان که در اغلب موارد پس از المان تعداد دوربین های مداربسته مورد پشتیبانی بیان می شود، در حقیقت کل تصاویری که قابل ذخیره توسط سیستم می باشد را نشان می دهد که برای تعیین سرعت ارسال تصاویر برای هر کانال دوربین مداربسته ، مجموع FPS سیستم بر تعداد دوربین های مداربسته تقسیم می شود. به عنوان نمونه، یک DVR با سرعت ارسال تصاویر 120 فریم در ثانیه و با هشت کانال دوربین مداربسته  ورودی، دارای سرعت ارسال تصاویر 15 فریم در ثانیه برای هر دوربین مداربسته  خواهد بود.

سیستم PAL با وجود آن که حداکثر 25 فریم در ثانیه را پشتیبانی می کند اما در هر فریم امکان نمایش 576 خط در فرکانس 50 هرتز را فراهم می آورد که در مقایسه با آن، سیستم NTSC با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه، امکان نمایش 480 خط در هر فریم در فرکانس 60 هرتز را دارد که نشان از دسترسی به وضوح بالاتر در سیستم PAL است.

از سرعت 25 فریم در ثانیه به بالا، تصاویر به صورت کاملاً متحرک به نظر می رسند. در نتیجه به عنوان نمونه، در صورت وجود هشت دوربین مداربسته  در نواحی بسیار حساس، انتخاب یک DVR با قابلیت اتصال هشت دوربین مداربسته و با سرعت 200 فریم در ثانیه در سیستم PAL انتخاب خوبی خواهد بود.

بنابراین در انتخاب نوع دوربین مداربسته و DVR هماهنگ با آن سیستم، باید دقت کافی نمود که در غیر این صورت تصاویر یا قابل نمایش نخواهد بود و یا با وجود استفاده از دوربین مداربسته رنگی، تصاویر به صورت سیاه و سفید نمایش خواهند یافت.

آموزش های مرتبط :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *