0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

دوربین مدار بسته شبکه قابل چرخش و بزرگنمایی غیر مکانیکی PTZ

چکیده مطلب :

با پیشرفت روزافزون دوربین های مداربسته تحت شبکه، نوع جدیدی از این دوربین های مداربسته به وجود آمده اند که به دوربین های مداربسته PTZ غیر مکانیکی معروف هستند

با پیشرفت روزافزون دوربین های مداربسته تحت شبکه، نوع جدیدی از این دوربین های مداربسته به وجود آمده اند که به دوربین های مداربسته PTZ غیر مکانیکی معروف هستند. با استفاده از یک سنسور چندین مگاپیکسلی امکان پوشش 140 تا 360 درجه محیط اطراف به وجود می آید. مهم ترین مزیت این دوربین های مداربسته استهلاک بسیار اندک و امکان PTZ فوری آنها است.

دوربین مدار بسته شبکه قابل چرخش و بزرگنمایی غیر مکانیکی

دوربین های مداربسته PTZ دارای امکان کنترل کامل از راه دور هستند. این کنترل شامل میزان بزرگنمایی و زاویه دید دوربین مداربسته است. فوکوس این دوربین های مداربسته به صورت اتوماتیک پس از حرکت تنظیم می شود. میزان بزرگنمایی و زاویه حرکت این دوربین های مداربسته برای مدل های مختلف و با توجه به کاربردهای مختلف متفاوت است. دوربین های مداربسته PTZ با قابلیت بزرگنمایی زیاد (بالای x20) معمولا برای استفاده در مکان های بزرگ مثل سوله ها ساخته شده اند.

تعریف نقاط پراهمیت Preset

یکی از خصوصیات دیگر این دوربین های مداربسته امکان تعریف کردن نقاط پراهمیت یا Preset برای دوربین مداربسته است که در واقع نقاطی هستند که دیدن آنها دارای اهمیت است. برای مثال در یک کارگاه می توان زاویه دید دوربین مداربسته را برای دید هر میز کار به صورت یک Preset تعریف کرد و سپس تنها با وارد کردن عدد آن دوربین مداربسته به طور خودکار میز کار مربوطه را نشان خواهد داد.

آموزش های مرتبط :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *