0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

رعایت یک نکته کوچک در نگه داری لوازم خانگیتان می تواند از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کند. ذر این مطلب تعمیر و نگهداری لوازم خانگی را بررسی می‌کنیم.

ممکن است شما به خانه جدید خود نقل مکان کرده باشید و برای اولین بار افتخار داشتن خانه برای خودتان را تجربه کنید. این به معنی مواجه شدن با مسائل متفاوتی است، مانند: چمن زدن، تمیز کردن فاضلاب و اما مهمتر از همه، تمیز کردن وسایل آشپزخانه تان حتی بیشتر از تعداد دفعاتی که آپارتمان خود را جارو می کنید!

زمانی که ماشین ظرفشویی شما خراب است،به نظر نمی رسد که کار درستی باشد که با صاحبخانه قبلی تماس بگیرید و منتظر بمانید تا او مشکل شما را حل کند. ممکن است برای اولین بار با اجزای پیچیده ی یک وسیله روبرو شوید. نگه داری از وسیله ها آنطور که به نظر می رسد نگران کننده نیست.

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

ممکن است شما مالک خانه باشید، صداهای عجیب و غریب از ماشین ظرفشویی خود بشنوید یا برای اولین بار یخچالی گرم را تجربه کنید. هر چه که باشد، این راهنمایی های تعمیر و نگهداری آسان شامل راه حل هایی عیب یابی برای حل مشکلات عمده ی لوازم خانگی شما می باشد . به جای پرداخت چند صد هزار تومان برای یک دستگاه آشپزخانه جدید، لوازم خانگی خود را تعمیر کنید.با دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی یک تعمیر کار حرفه ای شوید.

محافظت از یخچال

یخچال و فریزر جزو لوازمی است که هرگز از کار کردن متوقف نمی شود. اینکه ماشین لباس شویی شما و یا خشک کن شما از کار بیوفتد و شما نتوانید مانند همیشه به صورت هفتگی شستشو داشته باشید ناراحت کننده است، اما مشکلات یخچال و فریزر می تواند بسیار ناراحت کننده تر باشد. نگه داشتن یخچال در حالت طبیعی و جلوگیری از خرابی آن می تواند حداقل به اندازه ی بهای تمام مواد غذایی سرد شما اهمیت داشته باشد. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در یخچالتان از راهنمایی های نگهداری یخچال به طور منظم استفاده کنید.

از نوار لاستیکی دور درب یخچال و فریزر خود نگه داری کنید. نوار وینیل که درز بند بین داخل یخچال و درب ها را تشکیل می دهد، دستگاه را به طور موثر در حال فعال نگه می دارد و باعث افزایش عمر آن می شود. نوار درب آسیب دیده می تواند هوای اتاق را به داخل یخچال وارد کند و باعث ایجاد رطوبت زیاد و مشکلات فراوان شود که می تواند از خنک شدن یخچال جلوگیری کند، شود.

هر گونه پاره شدن و یا شل شدن بدین معنی است که شما باید نوار درب یخچال خود را تعویض کنید. شما می توانید برای حفظ انعطاف پذیری و عمر نوار خود از یک نرم کننده ی وینیل یا یک لایه ی نازک ژل پترولیوم برای درز بندی بهتر استفاده کنید. (قبل از اینکه از آنها استفاده کنید، کثیفی های روی نوار را پاک کنید.)

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

جریان هوای مناسب که از طریق کندانسور وارد دستگاه می شود برای عملکرد کارآمد و طولانی مدت یخچال و فریزر ضروری است. گرد و غبار خانگی و موی حیوانات خانگی که در کویل های خازنی یا فن کندانسور انباشته می شوند، می توانند جریان هوا را محدود کنند، که ممکن است باعث گرم شدن و خطا در کمپرسور یا اجزای سیستم درز بندی شود.

این تعمیرات ممکن است گران باشند ودر نهایت باعث از کار افتادن یخچال و فریزر شما شوند. صفحه ی عقب یخچال را بردارید و کویل ها را با یک جاروبرقی دستی و یک برس نرم تمیز کنید. ممکن است کویل کندانسور زیر محفظه ی یخچال باشد. مطمئن شوید که فن کندانسور تمیز است و درست کارمی کند.

اطمینان حاصل کنید که اجزای لولای یخچال و فریزر شما در حالت مناسب هستند و به درستی روان سازی شده اند. درب های یخچال شما بسیار باز و بسته می شود و انتظار می رود که برخی از این قطعات پوسیده شوند. لولاهای بالا را برای پوسیدگی و روان سازی مناسب بررسی کنید. لولا های پایین را نیز باید به صورت دوره ای برای آسیب یا نبود روان سازی بررسی کنید. همیشه از روان کننده های خوراکی در وسایل آشپزخانه استفاده کنید.

اگر شکستگی یا ترک خوردگی در قفسه های موجود بر روی درب مشاهده کردید آن را تعویض کنید ، چون باعث می شود نگه دارنده قفسه یا گیره ها ی قفسه آسیب بینند، بنابر این از آسیب های بیشتر جلوگیری کنید. قفسه های شیشه ای، کشو های شفاف و کشو ریلی نیز باید به محض دیده شدن هر گونه مشکل تعویض شوند.

صداهای غیر معمولی که ممکن است از فن کندانسور یا موتورهای فن تبخیر کننده به گوش برسند را بررسی کنید،ممکن صدا به صورت تق تق، جیر جیر، صدای تیز و طولانی یا وزوز باشد. اینها ممکن است نشانه ای از نقص در آینده باشند ، بنابراین باید در اسرع وقت ، قبل از اینکه سیستم خنک کننده از کار بیوفتد، به آن توجه شود.

ماشین ظرفشویی

این دستگاه اگر به درستی کار نکند، می تواند به شدت انرژی از دست دهد. مهم ترین چیزی که باید درباره ی ماشین ظرفشویی خود به یاد داشته باشید، این است که آنچه که برای شما به عنوان عملکرد عادی به نظر می آید، می تواند در طول زمان برای دستگاه آسیب رسان باشد. پر کردن صحیح ماشین ظرفشویی از ظروف و بررسی و نگهداری منظم آن به شما کمک می کند تا مطمئن شوید ، هیچ مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نخواهد شد.نگاهی به فهرست بازبینی زیر بیاندازید تا مطمئن شوید دستگاه شما به درستی کار می کند.
نوار درب و یا درزگیر ماشین ظرفشویی خود را برای یافتن هر گونه آسیب یا نقص بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. آب پس دادن از درزگیر درب می تواند باعث خرابی دستگاه و همچنین آسیب هایی با هزینه های بالا شود. به طور مرتب آن را با صابون و آب تمیز کنید تا درزگیر را در حالت طبیعی نگه داری کنید.

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

با دقت ظرف ها را در ماشین ظرفشویی خود قرار دهید تا به قفسه های آن آسیب نرسد. آنها معمولا از سیم های فولادی ساخته می شوند و با مواد وینیل پوشش داده می شوند که می توانند با استفاده نادرست آسیب ببینند. ظروف غذای حاوی لبه های تیز می تواند از طریق پوشش وینیل جدا شوند ولب پر شوند و سیم فلزی آن را در معرض خطر داده و موجب زنگی زدن شوند.

کیت تعمیر وینیل به آسانی قابل دسترسی است: قبل از افزایش زنگ زدگی، قسمت های آسیب دیده را شناسایی کنید. هر دو قفسه پایین و بالا دارای چرخ یا غلطک هستند که به راحتی قابل تعویض می باشند. تعویض قفسه های ماشین ظرفشویی بسیار آسان است، اما اغلب گران است، بنابراین نگه داری از آنها در شکل مناسب می تواند پول شما را حفظ کند و از رفتن یک دستگاه دیگربه محل دفن زباله ها جلوگیری کند.

عملكرد مواد شوینده و آبگیری مخزن کمکی را بررسی كنید. اطمینان حاصل کنید که درب مخزن کمکی مواد شوینده کاملا قفل می شود اما در طول چرخه شستشو باز می شود.مطمئن شوید پوشش آبگیری مخزن کمکی کاملا محکم است. به دنبال هر نشانه ای از پس دادن آب به بیرون در هنگام شستشو نیز باشید. تعویض این قطعات آسان است: دسترسی به آنها معمولا تنها با خارج کردن صفحه ی درب داخلی ممکن است.

هنگامی که ماشین ظرفشویی شما در حال کار کردن است،به صداهای غیر طبیعی آن مانند ساییده شدن، تق تق کردن، و یا صدای خراشیدگی گوش دهید. دور ریز های بیرونی مانند شیشه های شکسته یا تکه های استخوانی که به قسمت پمپ وارد می شوند، می توانند باعث آسیب جدی به پروانه، درز گیر و فیلتر شوند. با شنیدن اولین نشانه های صداهای غیر عادی، شما باید ماشین ظرفشویی خود را متوقف کنید و علائم آن را بررسی کنید.

اجاق و فر

شما ممکن است نیازی به اجاق گاز خود برای زنده ماندن نداشته باشید، اما این وسیله قلب خانه شماست. بدون آن، شما خوردن یک غذای بی نظیر در وعده های غذایی را از دست می دهید. کلید نگهداری از این وسیله در شرایط عملکرد خوب،این است که شما باید پس از هربار استفاده، آن را تمیز کنید. علت اصلی صدمه به فر و اجاق گاز شما ، مواد غذایی هستند که پس از هر بار مصرف پاک نشده و می سوزند. با دنبال کردن این نکات درباره ی فر و اجاق گاز ، از دستگاه خود نگه داری کنید .
در اولین فرصت آنها را پاک کنید تا از سوختن و چسبیدن مواد غذای به آنها جلوگیری کنید. اگر فر یا اجاق گاز شما دارای ظرف زیرین است، آنها باید به طور مرتب با پاک کننده روغنی حل نشدنی تمیز شوند. لکه های سوخته ممکن است نیاز به خیسانده شدن در یک محلول جوش شیرین و آب یا سرکه داشته باشد.

تعمیر و نگهداری لوازم خانگی

وقتی در حال تمیز کردن ظروف زیرین فر یا اجاق گاز خود هستید ، پایه های سطح را برای یافتن هر نشانه ای از خوردگی یا زنگ زدگی بررسی کنید.قطعات پایه ها و یا ظروف را در صورت سوختگی تعویض کنید.
برای پاک کردن سطوح صاف اجاق گاز، اجازه دهید سطح خنک شود و سپس در صورت لزوم قبل از استفاده از پاک کننده تایید شده برای سطوح سرامیک شیشه ای از یک تیغه برای تمیز کردن آن، استفاده کنید.

قبل از اینکه کثیفی مواد غذایی سطح لاینر را از بین ببرد، فر خود را تمیز كنید. مواد غذایی که در هنگام پختن بیرون می ریزند معمولا دارای قند هایی اسیدی هستند و در صورتی که زمان زیادی روی سطوح باقی بمانند ، می توانند باعث آسیب به لاینر دستگاه شوند. به یاد داشته باشید هنگام استفاده از یک چرخه تمیز کاری خودکار، قفسه های فر را خارج کنید، زیرا آنها تحمل دمای بالا را ندارند.

نوار دور درب فر را تمیز نگهدارید. بیرون ریختن مواد غذایی نوار را سفت می کند و می تواند باعث فرار گرما شود. اگر درز گیر آسیب دیده باشد، می توان آن را به آسانی تعویض کرد. همواره اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه خرابی در چراغ خوراک پزی، اجزای فر، کنترل های حرارتی یا سایر قطعات اجاق گاز نباشد و اگر هم دچار مشکل شدند آنها را تعویض کنید.

اکنون شما دانش لازم برای نگه داری از لوازم آشپزخانه خود را دارا هستید. مزیت پرداختن به مشکلات کوچک در لوازم خانگی شما این است که متوجه می شوید ،چگونه می توانید آنها را تعمیر کنیدو دیگر با فکر کردن به انجام این کار دچار نگرانی نمی شوید. حتی ممکن است شروع به بررسی مشکلاتی که ممکن است در خانه تان داشته باشید کنید!

اگر علاقمند به مباحث تعمیرات هستید می توانید در دوره های  آموزش تعمیرات لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات پکیج دیواری و آموزش تعمیرات کولر گازی شرکت نمایید.

در این مقاله تعمیر و نگهداری لوازم خانگی را بررسی کردیم، نظر شما در این باره چیست؟

نظرات، پیشنهادات و تجربه های خودتون رو با ما و دیگران در فن آموزان به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده مطلب
سهراب بهرامی
سهراب بهرامی

سهراب بهرامی هستم. به مدت یازده سال با شرکت ها و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی برندهای مختلف همکاری داشته ام. در این سایت مطالب مرتبط با تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله یخچال ، ظرفشویی ، لباسشویی ، مارکروفر و دیگر وسایل خرد و بزرگ را به اشتراک می گذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *