0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

چگالی پیکسل در دوربین مداربسته

چکیده مطلب :

یکی معیارهای بررسی ساختار و کیفیت تصویر حسگرها، چگالی پیکسل است که از تقسیم تعداد پیکسل موثر بر اندازه حسگر به دست می آید و واحد آن مگاپیکسل سانتیمترمربع (MP/Cm2) است.

یکی معیارهای بررسی ساختار و کیفیت تصویر حسگرها، چگالی پیکسل است که از تقسیم تعداد پیکسل موثر  بر اندازه حسگر به دست می آید و واحد آن مگاپیکسل سانتیمترمربع (MP/Cm2) است. از آنجا که مکانیزم جمع آوری نور و کیفیت سلول های توری حسگر در فن آوریهای مختلف و در بین تولیدکنندگان مختلف حسگر بسیار متفاوت است، نمیتوان از آن برای مقایسه کیفیت تصویر یک دوربین مداربسته به کار آید.

چگالی پیکسل در دوربین مداربسته

به عنوان مثال، چگالی یک نوع دوربین مداربسته ۱۲ مگاپیکسلی برابر با ۲۸است، حال آنکه این عدد در دوربین مداربسته ۱۲ مگاپیکسلی دوم برابر با 3/7 است. با وجود آن که تعداد پیکسل ها تقریباً برابر است، اما اختلاف زیاد چگالی پیکسل این دو دوربین مداربسته حکایت از آن دارد که در دوربین مداربسته دوم به دلیل استفاده از حسگر کوچکتر، تعداد زیادی پیکسل در فضای کوچکتری گنجانده شده و این یعنی سلولهای نوری کوچکتر که طبیعت قدرت کمتری در جمع آوری نور دارند و در نتیجه باعث افزایش نویز و نیز کاهش کیفیت رنگ تصویر می شود. بنابراین همان طور که مشخص است در این مقایسه، اندازه حسگر به تنهایی عامل تعیین کننده کیفیت تصویر است.

آموزش های مرتبط :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *