0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

ویدئو سرور چیست؟

چکیده مطلب :

تجهیزات ویدئو سرورها قابلیت استفاده همزمان از تجهیزات آنالوگ و شبکه را در کنار یکدیگر فراهم ساخته اند و در دو نوع کدگذار و کدگشا تولید شده اند که کدگذارها وظیفه ی تبدیل سیگنال های آنالوگ به شبکه را بر عهده دارند و امکان به کارگیری تجهیزات آنالوگ را در سیستم های شبکه مهیا ساخته اند

تجهیزات ویدئو سرورها قابلیت استفاده همزمان از تجهیزات آنالوگ و شبکه را در کنار یکدیگر فراهم ساخته اند و در دو نوع کدگذار و کدگشا تولید شده اند که کدگذارها وظیفه ی تبدیل سیگنال های آنالوگ به شبکه را بر عهده دارند و امکان به کارگیری تجهیزات آنالوگ را در سیستم های شبکه مهیا ساخته اند و کدگشاها نیز امکان نمایش تجهیزات شبکه را بر روی نمایشگرهای آنالوگ فراهم می سازند.

علاوه بر ورودی ویدئو، ویدئو سرورها قابلیت های دیگری همچون ورودی و خروجی های دیجیتال، درگاه های سریال برای کنترل PTZ و همچنین صدای دوطرفه نیز دارند. انواع این سیستم ها دارای ورودی های ویدئویی استاندارد BNC و نیز خروجی های تصویری به صورت آنالوگ برای اتصال به سیستم های دیگر هستند.

ویدئو سرورها امکان اتصال انواع دوربین های مداربسته آنالوگ به شبکه های کلمپیوتری و نیز کنترل آنها و ارسال تصاویر گرفته شده به صورت زنده را دارند و می توانند با استفاده از ورودی ها و خروجی های استاندارد (DI/ DO, RS485, RS232, …) با سیستم های جانبی دیگر مانند انواع مودم ها و روترها، کنترل کننده های حرکتی دوربین های مداربسته (PTZ)، سیستم های ایمنی و غیره، ارتباط برقرار و همراه با ضبط تصاویر از طریق انواع شبکه های کابلی و بی سیم آنها را به صورت همزمان کنترل و قایع را ثبت کنند.

اساس کار این سیستم ها بر پایه ی پروتکل TCP/ IP و مبتنی بر شبکه است که با استفاده از نرم افزار تخصصی خود می توانند مدیریتی کامل را بر سیستم تصویربرداری، ضبط، کنترل، امنیت و غیره در مدیریت به مدیران و کاربران ارائه دهند. این سیستم ها به صورت خارجی امکان اتصال به تجهیزات جانبی ضبط صدا را نیز دارند. به طور کلی ویدئوسرورها سیستم های مستقل با امکانات شبکه ای جهت کنترل سیستم های تصویری هستند.

سیستم های ویدئو سرور می توانند به صورت تک کانال یا چند کاناله و حتی به صورت USB کار کنند. سیستم های ویدئو سرور تفاوت های زیادی با کارت های ضبط  تصویری دارند. گرچه هر دو یک عملیات را انجام می دهند، ولی سیستم های متفاوتی دارند که در ادامه شرح داده می شوند.

دوره های پرطرفدار:


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *