0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

حفاظت و جلوگیری در مقابل اضافه ولتاژهای لحظه ای

چکیده مطلب :

نحوه ی حفاظت در مقابل اضافه ولتاژهای لحظه ای ,آموزش دوربین مداربسته

تغییر ناگهانی ولتاژ معمولاً در اثر سوئیچینگ، اتصال کوتاه در مدارات الکتریکی، تخلیه ی الکترواستاتیکی و یا صاعقه به وجود می آید، که به شکل اضافه ولتاژ لحظه ای به سیستم وارد می شود. این اضافه ولتاژ ناگهانی در کسری از میکرو ثانیه، آسیب های جبران ناپذیری به تجهیزات دوربین مداربسته وارد می کند و در برخی موارد باعث از بین رفتن آنها می شود که هزینه های قابل توجهی جهت تعمیر و یا تعویض تجهیزات تحمیل خواهد کرد نحوه کار با تجهیزات مرتبط برای جلوگیری از آسیب به دوربین ها در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته  بصورت کامل شرح داده می شود.

حال چنانچه بتوانیم از ورود شوک ها به داخل تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی جلوگیری کنیم، گام موثری در جهت حفاظت از این تجهیزات برداشته ایم.

روش جلوگیری از اضافه ولتاژهای لحظه ای

کلیه ی سیستم های الکتریکی تحت ولتاژ نامی مشخص شده خود در مدار کار می کنند و چنانچه ولتاژ تغذیه ی (ولتاژ ورودی) از سطح ولتاژ نامی فوق بیش تر شده، یک تغییر ناگهانی در ورودی سیستم خواهیم داشت. این تغییر ناگهانی ولتاژ در مدت زمان بسیار کوتاه و به صورت گذرا اتفاق می افتد که این حالت گذرا در بسیاری از مواقع موجب صدمه دیدن قطعات الکتریکی می گردد. مقدار تخریب بستگی به قدرت دی الکتریک تجهیزات و نوع مدار از نظر AC و DC بودن دارد. زیرا معمولاً تجهیزات ؟ در مقابل حالت گذرا دارای تحمل بیش تری نسبت به تجهیزات DC هستند.

حال برای جلوگیری از صدمه دیدن تجهیزات، باید از قطعاتی استفاده کرد که بتوانند در یک زمان بسیار کوتاه با افزایش آنی ولتاژ، سیستم را به زمین متصل کنند تا ولتاژ اضافه قبل از این که به تجهیزات آسیب برساند به زمین تخلیه شود.

تجهیزاتی که هم اکنون در جهان مشکل یاد شده را برطرف می سازند برق گیر یا SPD نام گذاری شده اند که توانایی تخلیه جریان های بسیار زیاد، معادل چندین هزار آمپر را در مدت زمان بسیار کوتاه به زمین را دارا می باشند که بلافاصله پس از کاهش ولتاژ، به حالت اولیه خود برمی گردند.

اس پی دی

دوربین های مداربسته ساخت شرکت Axis به نحوی طراحی شده اند که در مقابل اضافه ولتاژهای لحظه ای مقاوم باشند که البته این طرح وابسته به نصب مناسب تجهیزات است.

کابل شبکه ی متصل به دوربین ممکن است در معرض میدان های مغناطیسی و الکتریکی قوی باشد که در کابل های بلند می تواند به القای ولتاژ لحظه ای منجر شود. با به کارگیری کابل شبکه ی شیلدار STP می توان این ولتاژ لحظه ای را به زمین منتقل کرد و مانع صدمات احتمالی آن شد. این زمین کردن اضافه ولتاژ زمانی به درستی انجام خواهد شد که شیلد یک مسیر مستقیم به زمین از طریق تجهیز تأمین کننده ی توان یعنی سوئیچ های POE یا MIDSPAN را داشته باشد.

جهت اجرای این امر، ضروری است PSE به طور مناسب زمین شود. یک MIDSPAN برای POE جهت زمین شدن مناسب باید همیشه به یک سوکت زمین شده متصل باشد.

گرچه یک سوئیچ شبیه آنچه در شکل نشان داده شده، ممکن است فاقد یک اتصال زمین باشد، نیاز است به طور مجزا زمین شود. تمامی کابل ها، Pathc panelها و کوپلینگ ها باید شیلد شوند.

دوره های پرطرفدار :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *