0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

دوربین مدار بسته ثابت گنبدی دید در شب تحت شبکه

چکیده مطلب :

این دوربین های مداربسته با دوربین های مداربسته ثابت گنبدی آنالوگ مشخصه های مشترک زیادی دارند. از پوشش مستقل و یکپارچه برخوردارند و نقطه دید آنها غیر قابل رویت است.یک IP- Camera آدرس IP خاص خود را دارد، همچنین دارای یک Web Server داخلی، FTP Server، FTP Client، Email Client مدیریت هشدار و قابلیت برنامه ریزی است.

این دوربین های مداربسته با دوربین های مداربسته ثابت گنبدی آنالوگ مشخصه های مشترک زیادی دارند. از پوشش مستقل و یکپارچه برخوردارند و نقطه دید آنها غیر قابل رویت است.

یک IP- Camera آدرس IP خاص خود را دارد، همچنین دارای یک Web Server داخلی، FTP Server، FTP Client، Email Client مدیریت هشدار و قابلیت برنامه ریزی است. علاوه بر این، دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای ورودی و خروجی های دیجیتال جهت کنترل تجهیزات دیگر، ورودی و خروجی صوت و درگاه سریال برای کنترل مکانیزم Pan/ Title/ Zoom هستند. دوربین های مداربسته تحت شبکه نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارند و به طور مستقل کار می کنند و هر کجا که یک شبکه IP وجود دارد، می توانند قرار گیرند.

سیستم های نظارتی، مانند سایر تجهیزات الکترونیکی، با فن آوری های روز پیشرفت کرده و ارتقا یافته اند. دوربین های مداربسته و تجهیزات تحت شبکه، با حفظ امکانات راه حل های قبلی، امکانات ارزشمند دیگری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که در زیر به تشریح مشخصه های یک دوربین مداربسته شبکه  می پردازیم.

این دوربین مداربسته که قادر به مجهز شدن به یک کارت حافظه SD و یا Micro SD است، با استفاده از برنامه داخلی خود می تواند عملیات ضبط تصاویر را بر اساس رویدادها یا حرکت و یا به طور دائمی بدون نیاز به هر گونه تجهیز جانبی انجام دهد. کافی است یکی از این دوربین های مداربسته را به برق متصل کرد و در جای مناسب قرار داد و تنظیم کرد. هیچ گونه نیازی به کابل کشی، نصب DVR یا NVR و یا کامپیوتر حاوی کارت DVR نیست. دوربین مداربسته به محض روشن شدن بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته که از طریق نرم افزار داخلی آن انجام شده است، شروع به ضبط تصاویر با کیفیت عالی می کند. جهت مشاهده تصاویر ضبط شده می توان از طریق یک لپ تاپ، PC و یک کابل شبکه معمولی، به دوربین مداربسته متصل شد و تصاویر ضبط شده را مشاهده کرد. با وجود این، دوربین مداربسته یاد شده برای مانیتورینگ دائمی به خوبی عمل می کند.

دوربین مداربسته ثابت گنبدی دید در شب تحت شبکه

دوربین ثابت گنبدی تحت شبکه

دوربین های مداربسته از طریق کابل شبکه به یک سوئیچ شبکه متصل شده و تصاویر زنده آنها به کمک کامپیوتر قابل مشاهده اند. ضبط تصاویر به روشن یا خاموش بودن کامپیوتر و سوئیچ شبکه ارتباطی نخواهد داشت و به طور منحصر به فرد روی کارت های حافظه هر دوربین مداربسته انجام می گیرد. تنها برای بازپخش تصاویر قبلی لازم است از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ اقدام کرد. این کار هزینه اجرای سیستم مداربسته را با حذف تجهیزات ضبط کننده و کابل کشی های متمرکز کاهش خواهد داد. با توجه به مطالب فوق، این سیستم مداربسته نیازی به تجهیز ضبط کننده و هارد دیسک نخواهد داشت.

عملکرد بالای تصویری

با توجه به تکنولوژی پردازش تصویری Axis و یک حسگر بسیار حساس نسبت به نور، حساسیت قابل توجهی نسبت به نور در وضوح پنج مگاپیکسل فراهم می آید. این دوربین مداربسته هم در بررسی اجمالی از یک منطقه وسیع و هم در شرایط با نور اندک مفید خواهد بود.

نرخ تمام فریم HDTV 1080p (2592 x 1944) را در انطباق با استاندارد SMPTE 274M در وضوح، نمایش رنگ، نسبت ابعاد 9:  16 و نرخ فریم، ارائه می دهد. تصاویر به فرمت های H. 264 و Motion JPEG را به طور همزمان در اختیار چندین کاربر قرار می دهد. همچنین این دوربین مداربسته از PTZ دیجیتال پشتیبانی می کند و تصاویری با چندین دید از منطقه ارائه می دهد که سبب دسترسی هم زمان کاربر به دید کامل و تصاویر مربوطه به چندین منطقه بریده شده از دید کلی می شود. ویژگی هایی نظیر قابلیت بزرگنمایی تصویر از راه دور و شمارشگر پیکسل، سبب اطمینان خاطر کاربر از بهینه بودن زاویه دید دوربین مداربسته و وضوح پیکسل مورد نیاز در منطقه مورد بررسی است.

کنترل پیشرفته ی دریچه ی دیافراگم

این دوربین مداربسته از سیستم کنترل پیشرفته دریچه ی دیافراگم ویژه ای برخوردار است، که کیفیت تصویر خوبی را در تمام شرایط نوری فراهم می آورد. این سیستم تصاویری با کنتراست، شفافیت، وضوح و عمق دید بهتر ایجاد می کند. داشتن عمق دید مطلوب، در مکان هایی که اشیا در فواصل متفاوتی نسبت به دوربین مداربسته قرار گرفته اند و به طور همزمان در حالت فوکس باشند، برای نظارت تصویری در مناطقی نظیر راهروهای طویل یا پارکینگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این محدوده دینامیکی گسترده (WDR)، و قابلیت دید در شب، این دوربین مداربسته را قادر به ارائه تصاویر واضح در کلیه ساعات روز و شب و نیز در مناطق تاریک می سازد.

مقاوم نسبت به ضربه و دارای محفظه مقاوم به شرایط بد آب و هوایی و نظارت تصویری بیرونی (فضاهای باز)

این دوربین مداربسته با محفظه ضد ضربه و مقاوم نسبت به شرایط بد آب و هوایی، دوربین مداربسته ثابت گنبدی است که کاملا سازگار با محیط های دارای شرایط دشوار است. این دوربین مداربسته در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین از 40- درجه سانتی گراد تا 55 درجه سانتی گراد عمل می کند و تنها از طریق POE استاندارد (IEEE 802. 3af) تغذیه می شود. این دوربین مداربسته راهکار مناسبی برای سیستم های نظارت تصویری دوربین مداربسته در مناطقی با نیازهایی با کیفیت و بهره وری بالا، نظیر محیط های دانشگاهی و ایستگاه های راه آهن است.

بدون نیاز به نور در تمام شرایط تصویر

تصویر و آنچه دیده می شود، در واقع برداشت از جهان خارج در اثر بازتاب نوری است که بر اشیا تابیده می شود. بنابراین اگر نوری نباشد، تصویری نیز نخواهد بود. حاصل بازتاب نورهای نامرئی نیز می تواند تصویری را ایجاد کند. در صورتی که چشم یا وسیله ای دارای حساسیت به سنجش آن قسمت از طیف نوری باشد، می تواند برداشت تصویر کند.

با در نظر گرفتن این حقیقت که کلیه اجسام در دمای بالاتر از صفر مطلق یا 273- درجه سانتی گراد، جنب و جوش مولکولی و در نتیجه تشعشع دارند، همچنین با استفاده از دوربین هایی که قادر به سنجش و ثبت میزان تشعشع اجسام هستند، می توان تصویری را از محیط خارج خلق کرد. بدیهی است در تشکیل چنین تصویری هیچ قسمت از طیف مرئی و یا مادون قرمز تابشی نقشی ندارد. با استفاده از این خاصیت، Axis دوربین های مداربسته سری Q19xx v را ارائه کرده است که با آنها می توان در هر شرایط نوری بدون نیاز به هیچ گونه روشن کننده ای تصویر قابل قبولی از محیط خارج دریافت کرد.

سیستم های امنیتی یکپارچه

یکی از مزایای دوربین های مداربسته تحت شبکه، استفاده از قدرت پردازش داخلی دوربین مداربسته و ارسال علائم الکترونیکی هم زمان با تصویر از طریق یک کابل و بر روی بستر شبکه است. بسیاری از دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای ورودی و خروجی دیجیتال هستند. ورودی دیجیتال، یک المان تحریک شونده با اتصال یا عدم اتصال به شاسی مدار است که می تواند به هر سنسور یا تجهیز خارجی دیگری که حاصل تحریک خود را به صورت یک اتصال بروز می دهد، متصل شود. بدین ترتیب می توان در یک مکان نظیر مغازه، مطب، داروخانه، کلینیک و غیره تعدادی سنسور مربوط به دزدگیر و یا چشم الکترونیکی را که بر اساس قطع مدار کار می کند به صورت سریال به هم متصل کرد و در پایان ورودی دیجیتال دوربین مداربسته را هم به صورت سریال به این مدار متصل ساخت.

در صورت تحریک هر یک از سنسورها و باز شدن مدار، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته داخل دوربین، می توان عملیات مختلفی را انجام داد، از جمله ارسال ایمیل همراه با تصویر همان لحظه برای یک یا چند آدرس ایمیل تعریف شده یا به صدا درآوردن یک آژیر یا بلندگو و یا روشن کردن چراغ ها از طریق فعال کردن خروجی دیجیتال دوربین مداربسته که قبلا به مدار آژیر یا بلندگو متصل شده است. همچنین می توان از این طریق دوربین مداربسته متحرک دیگری را که در محل قرار دارد به سمت یک نقطه از پیش تعیین شده فرمان داد. لازم به ذکر است، بر اساس برنامه ریزی داخلی دوربین مداربسته می توان یک یا تمامی این عملیات را هم زمان و یا با قید اولویت انجام داد. برای ورودی دیجیتال دوربین مداربسته می توان به جای استفاده از سنسور دزدگیر از هر تحریک کننده دیگری به منظور خاص دیگری، به عنوان مثال استفاده از سنسورهای اعلام حریق و یا سنسورهای مربوط به دما و یا رطوبت و …، استفاده کرد.

برخی دوربین های مداربسته دیجیتال قادر به دریافت صدا از طریق میکروفن و پخش صدا از طریق بلندگوی داخلی هستند و می توانند برای این دو قابلیت برنامه ریزی شوند. در بسیاری از مواقع، یک دوربین مداربسته دیجیتال برای یک مغازه یا واحد تجاری کوچک می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد و چندین عملیات را به طور همزمان انجام دهد. ناگفته نماند که عملیاتی شدن تمامی این ویژگی ها در درجه اول به کیفیت و قابلیت دوربین مداربسته از نظر نوع و مارک و در درجه دوم به ایده پردازی، خلاقیت و مهارت شخص نصب کننده بستگی خواهد داشت.

سایر ویژگی ها

  • تغذیه از طریق کابل شبکه، از بین بردن نیاز به استفاده از کابل برق و کاهش هزینه های نصب و راه اندازی
  • قابلیت های هوشمند مانند تشخیص حرکت ویدئویی ارتقا یافته، تشخیص صوتی و تشخیص برای دستکاری دوربین مداربسته نظیر مسدود کردن یا رنگ کردن با اسپری رنگ
  • پشتیبانی از صدای دو طرفه
  • دارای جایگاه کارت حافظه SD/ SDHC
  • حفاظت و ویژگی های مدیریتی پیشرفته شبکه نظیر رمزگذاری HTTPS با رویکرد امنیتی، IPv6 و تنظیم کیفیت خدمات QoS
  • برنامه نویسی کاربردی رابط باز (API) برای یکپارچه سازی نرم افزاری، شامل مشخصات ONVIF از جمله VAPIX و بسترهای نرم افزاری AXIS

پشتیبانی از سیستم های میزبان ویدئویی AXIS (AVHS) با یک کلیک بر روی اتصال دوربین. این دوربین مداربسته شامل نرم افزار پیشرفته پروژه Open SSL برای استفاده در جعبه ابزار Open SSL است

دوره های پرطرفدار:

امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *