تعیین توان الکتریکی دوربین وانتخاب ترانس VAC 24

چکیده مطلب :

برق دوربین های مداربسته معمولاً Vdc 12 و یا Vac24 است. بعضی از دوربین های مداربسته هر دو حالت را پشتیبانی می کنند. در صورتی که دوربین از برق DC استفاده می کند، جهت محاسبه حداکثر فاصله مجاز و قطر سیم به فصل ۱۲ طراحی سیستم نظارت تصویری مراجعه شود.

برق دوربین های مداربسته معمولاً Vdc 12 (قسمت اول شکل ۱۵-۱۱) و یا Vac24 ( قسمت دوم شکل ) است. بعضی از دوربین های مداربسته هر دو حالت را پشتیبانی می کنند. در صورتی که دوربین از برق DC استفاده می کند، جهت محاسبه حداکثر فاصله مجاز و قطر سیم به فصل ۱۲ طراحی سیستم نظارت تصویری مراجعه شود.

اما در شرایطی که دوربین از ولتاژ Vac 24 استفاده می کند، حداکثر فاصله مجاز از منابع (ترانسفورماتور) و نوع سیم برای دو نوع دوربین با پوشش داخلی و پوشش مخصوص فضاهای سرپوشیده که دارای فن و هیتر است طبق جدول  محاسبه می شود. در اینجا فرض می شود دوربین در حالت عادی به توان VA 30 و دوربین با کاور دارای فن و هیتر به توان VA 75 نیاز دارد. مباحث ولتاژ و توان در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته مفصلا توضیح داده خواهد شد.

Capture

حداکثر فاصله مجاز از منابع (ترانسفورماتور) و نوع سیم برای دوربین

در صورتی که ورودی برق دوربین سه ترمینال داشته باشد ، معمولاً از ترمینال وسطی استفاده نمی شود.

انتخاب ترانس VAC 24

ترانس های VAC 24 در توان های مختلف ارائه می شوند که در رابطه با انتخاب ترانس به سه نکته زیر باید توجه کرد:

۱. برای محاسبه توان یا جریان مصرفی دوربین باید توان مصرفی دوربین و کاور با هم جمع شوند .

۲. ترانس انتخاب شود که توان جریان دهی آن ۵۰٪ تا ۱۰۰٪ از جریان مصرفی مجموع کاور و دوربین بیشتر باشد .

۳. بسیاری از ترانس های ایرانی موجود در بازار به دلیل عدم محاسبه صحیح در حالت بدون بار ولتاژی بسیار بالاتر دارند، یعنی یک ترانس Wac 24 در حالت بی بار ممکن است 36 V داشته باشد. اما هنگام کشیدن جریان این ولتاژ کاهش می یابد که این مسئله برای دوربین بسیار مضر است، بنابراین باید ترانس استفاده شود که ولتاژ در حالت بدون بار آن با ولتاژ آن در بار کامل تفاوت زیادی نداشته باشد.

آموزش های مرتبط :


امتیاز بدهید
نویسنده مطلب
سیامک رشوند
سیامک رشوند

سیامک رشوند هستم فعال در حوزه نصب و تعمیر سیستم های حفاظتی و امنیتی مجتمع های مسکونی ، تجاری ،اداری و .... در این سایت در مورد نصب دوربین ها ، دزدگیرهای اماکن و منازل ، نصب اعلام حریق های متعارف و آدرس پذیر، نصب سانترال و کرکره برقی و حوزه های مرتبط دیگر مطلب می نویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *