0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

اگر می خواهید دانش و تجربیات خود را در زمینه تعمیر برد افزایش دهید ، توصیه می کنیم در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی فن اموزان شرکت کنید.

دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی بصورت عملی برای کارآموزانی طراحی شده است که می خواهند تعمیر و عیب یابی الکترونیکی را حرفه ای و در سطح پیشرفته شامل عیب یابی و تشخیص ، تعمیر ، تعویض برد ، تست و لحیم کاری ، خواندن نمودارهای شماتیک و سیم کشی. اموزش تعمیرات دستی در تابلوهای کنترل اصلی و صفحه مدارهای مختلف لوازم خانگی ، صنعتی و … یاد بگیرند.

در دوره آموزش تعمیرات برد آموزشگاه فن آموزان یاد می گیرید که چطور می توانید مدار های الکترونیکی را بصورت حرفه ای ایرد یابی و تعمیر کنید؛ مفاهیم پایه برق و الکترونیک را یاد می گیرید؛ شناخت قطعاتی که مدار های مختلف به کار گرفته می شوند مثل دیود ها، انواع ترانزیستور ، آی سی ها ؛ نحوه تست اصولی و درست قطعات بردهای الکترونیک؛ نحوه خواندن دیتا شیت قطعات ؛ نحوه استخراج اطلاعات و پارامترهای مهم از دیتا شیت که برای تعویض قطعه یا برای خرید در واقع قطعه مشابه از این اطلاعات استفاده می کنیم ؛ تعویض قطعه؛ مدارات پرکاربرد که در بردها استفاده می شود را یاد می گیرید که شامل مدارات تغذیه، مدارات راه انداز یا درایو، مدرات مربوط به سنسور ها و… می باشد؛ و نهایتا این مدارات کنار هم چیده می شوند و تشکیل برد می دهند؛ نحوه چیدمان و تشکیل یک برد؛ عیب یابی و تعمیر برد به صورت حرفه ای؛ در نهایت در این دوره برد چندین وسیله الکترونیکی پرکاربرد و ایرادات آن ها بصورت عملی توسط استاد و کارآموزان بررسی و تحلیل می شود و نهایتا شما به صورت حرفه ای آموزش می بینید که چگونه ایرادات یک مدار را رفع و تعمیر کنید.

با توجه به کاربردی که انواع بردهای الکترونیکی در دستگاه های مختلف دارند آموزش تعمیرات برد از رشته های پر کاربرد و پر درآمد می باشد. اموزشگاه فن اموزان به ارائه دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی با متدهای اموزشی جدید و استفاده از مدرسین و اساتید حرفه ای دوره ای عملی و کاربردی را برگزار می نماید.

جهت شرکت در کلاس های آموزش تعمیرات برد الکترونیکی نیاز به پیشنیاز خاصی نیست و کلاس ها از صفر یا پایه شروع می شود با شرکت در دوره های تعمیرات برد الکترونیک شما توانایی هایی مانند تسلط بر قطعات الکترونیکی برد، تعمیرات انواع بردهای صنعتی و عمومی، تسلط بر تعمیرات برد با استفاده از service manual و … را به دست آورده و در نهایت مدرک فنی و حرفه ای تعمیر برد الکترونیکی را دریافت می نمایید.

پس از اتمام دوره کارآموزان همچنان توسط اساتید دوره پشتیبانی و مشاوره می شوند تا بتوانند جایگاه خود را بازار کار رشته بدست آورند. همچنین کارآموزان می توانند در صورت عدم تسلط در دوره بعدی بصورت رایگان شرکت کنند. دوره های مرتبط با برد که می توانید با شرکت در آن مهارت های خود را افزایش دهید آموزش طراحی برد می باشد که با گذراندن آن خودتان می توانید برهای الکترونیک را بسازید.

نمایش بیشتر

معرفی دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی

ویدئو

پادکست معرفی دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

شرایط مورد نیاز جهت شرکت در دوره

حداقل سن : 14 سال

حداقل مدرک تحصیلی : سیکل

جنسیت : آقا / خانم

پیش نیاز : ندارد

پایان خدمت : نیاز ندارد

محل برگزاری : تهران و شعبات

شهریه: 5/500/000 تومان

مدت آموزش: 60 ساعت

ویژگی‌های این دوره

نوع برگزاری : تئوری و عملی

پشتیبانی بعد از دوره : دارد

معرفی خوابگاه : دارد

کلاس رایگان مشاوره راه اندازی کسب و کار : دارد

توانایی هایی که در این دوره بدست می آورید

با مفاهیم و اصول کامل الکترونیک مورد نیاز تعمیرات برد آشنا می شوید. و تمامی قطعات الکترونیکی و انواع آنها را می شناسید. همچنین یادمیگیرید چگونه اطلاعات مربوط به هر قطعه را بدست آورید (خواندن دیتا شیت قطعات).

انواع مختلف قطعات الکترونیک را می شناسید و با کاربردو عملکرد آنها در برد آشنا می شوید و یاد میگیرید در صورتی که برای هر کدام از این قطعات مشکلی به وجود آید در نهایت برد الکترونیک با چه ایرادی مواجه می شود در نتیجه توانایی عیب یابی بالایی در این دوره کسب می کنید.

با ابزار کاربردی در تعمیرات برد الکترونیک مانند مولتی متر، منبع تغذیه، اسیلوسکوپ، هیترو هویه ابزار لحیم کاری (خمیر قلع، قلع، مایع فلکس و…) آشنا می شوید و می توانید به صورت کاملا حرفه ای از آنها در تعمیرات برد الکترونیک استفاده کنید.

یاد میگیرید با استفاده از نقشه و شماتیک های روی برد و اطلاعاتی که از ساختار هر مدار در برد دراختیارتان قرار می گیرید به راحتی مدارت متنوع مربوط به تغذیه و فرمان بردها را عیب یابی و تعمیر کنید.

اصول کلی تعمیرات را یاد میگیرید و مهارت تعمیر انواع بردهای معمولی و صنعتی را بدست می آورید. در اصل شما تعمیرکاری هستید که اصول کامل تعمیرات را فراگرفته و می تواند بردهای مختلف را عیب یابی و تعمیر کند.

با بلوک بندی مختلف در برد الکترونیک شامل قسمت تغذیه، ورودی و خروجی ها، قسمت های فرمان برد آشنا می شوید و یادمیگیرید چگونه این قسمت ها را عیب یابی و تعمیر کنید.

اصول صحیح لحیم کاری توسط دستگاه هویه و هیتر بادگرم را اموزش می بینید و می توانید به راحتی قطعات ریز و درشت روی بردهای الکترونیک را مونتاژ و دمونتاژ کنید.

در این مرحله یادمیگیرید با اطلاعاتی که مشتریان از ایراد دستگاه یا برد در اختیار شما قرار می دهند به راحتی بتوانید قطعه یا قسمت معیوب روی برد الکترونیک را تشخیص، عیب یابی و تعمیر کنید.

یادمیگیرید با استفاده از سرویس منوال که کارخانه سازنده دستگاه منتشر نموده است، بتوانید قسمت های مختلف برد را بررسی و تعمیر کنید.

یادمیگیرید با اطلاعات کاملی که در دوره در اختیارتان قرار می گیرد قسمت هایی از برد الکترونیک که به دلیل سوختن یا شکستن قسمتی از مدار نیاز به بازطراحی و راه اندازی دارد را مجددا طراحی و تعمیر کنید.

سرفصلهای دوره آموزش تعمیرات برد

logo gold

یادگیری الکترونیک مقدماتی

معرفی قطعات تشکیل دهنده مدارات

شناخت دقیق قطعات شامل :

  • انواع مقاومت
  • انواع خازن
  • انواع دیود
  • انواع ترانزیستور
  • انواع رله
  • SCR
  • آیسی های درایو
  • و سایر ایسی های پر کاربرد در مدارات الکترونیکی

اموزش خواندن دیتاشیت قطعات

آموزش مدارات پایه الکترونیکی مثل مدارات کنترلی و مدارات فرمان

مروری بر تحلیل قسمت های مختلف مدارات الکترونیکی و نحوه ارتباط قطعات با یکدیگر

آموزش استفاده از ابزار ها و تجهیزات اندازه گیری مثل منبع تغذیه LCR متر اسیلوسکوپ

آموزش تعمیر انواع منابع تغذیه خطی و سوئیچینگ

آموزش تعمیر برد لوازم خانگی مثل:لیاسشویی – یخچال – کولرگازی اسپیلیت و …

آموزش تعمیر برد جک هیدرولیکی

آموزش تعمیر برد کرکره برقی

نمایش بیشتر
logo gold

آموزش مدار اینورتر 12 به 220 ولتی

آموزش تعمیر پاور های سوئیچینگ صنعتی(زنبوری)

آموزش مونتاژ و دمونتاژ قطعات DIP و SMD

یادگیری نحوه تشخیص هماهنگی قطعات و تحلیل مدارات

یادگیری منابع تغذیه Liner و سوئیچینگ

آشنایی با اصول اولیه تعمیرات

اصول لحیم کاری قطعات

آموزش اصول تست قطعات و کار با مولتی متر

آشنایی با روشهای تعمیر و عیب یابی

یادگیری تعمیر و عیب یابی جامع بردها

یادگیری تعمیرات بردهای کولر گازی و اسپلیت

یادگیری تعمیرات تخصصی برد یخچال

ر تعمیرات تخصصی بردهای دستگاههای اینورتر دار

یادگیری تعمیرات برد لوازم ریز منزل

اموزش عیب یابی و تعمیر ات برد الکترونیکی ریموت کنترل ها

یادگیری عیب یابی و تعمیرات برد الکترونیکی dip و smd

اموزش مونتاژ و دمونتاژ بردهای SMD , dip

طراحی مدار برای قسمت سوخته بردهای یک رو و دورو PCB

یادگیری تعمیرات برد کرکره های برقی

یادگیری تعمیر برد جک برقی

یادگیری تعمیر برد اپراتور شیشه ای

یادگیری موارد مورد نیاز در تعمیرات و نحوه خواندن دیتاشیت

نحوه عیب یابی برد کرکره برقی در تعمیرات برد درب های اتوماتیک

یادگیری تعمیرات مدار هوشمند کرکره

اموزش تعمیرات مدار هوشمند جک برقی

اموزش تعمیرات مدار هوشمند اپراتور شیشه ای

اموزش نقشه خوانی بردها

و …

نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان دوره آموزشی تعمیرات بردهای الکترونیک
ویدئو
ویدئو
ویدئو

هزینه آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

دوره آنلاین
دوره تعمیرات بردهای الکترونیکی 4/800/000 تومان
ثبت نام
دوره حضوری با 30% تخفیف
دوره تعمیرات بردهای الکترونیکی 7/900/000 تومان 5/500/000 تومان
ثبت نام
دوره خصوصی
دوره تعمیرات بردهای الکترونیکی 9/400/000 تومان
ثبت نام
تقویم کلاسی
تاریخ شروع روزها ساعت برگزاری
14 فروردین ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 14
14 فروردین ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 الی 18
25 فروردین ماه روزهای زوج ساعت 17 الی 20
31 خرداد ماه پنجشنبه ها ساعت 9 الی 14

مزایای دوره آنلاین

  • دوره آنلاین مناسب کسانی است که حداقل سطح سواد سیکل داشته باشند.
  • کسانی که به دنبال اشتغال و راه اندازی کسب و کار در این حرفه هستند.
  • کسانی که می خواهند از پایه تا پیشرفته آموزش ببینند.
  • کسانی که امکان شرکت در دوره های حضوری را ندارند.
  • کسانی که رفت و آمد به شهر تهران و اقامت برای آنان مشکل است.
  • کسانی که به دنبال راه اندازی شغل دوم و درآمد بیشتر هستند.
  • کسانی که میخواهند برای همیشه ویدیو های آموزشی را داشته باشند.
  • کسانی که زمان کافی برای حضور در کلاس حضوری را ندارند.
  • کسانی که میخواهند آموزش هایی که دیده اند را در هر زمانی که میخواهند دوره کنند.
  • و تمامی افرادی که در این حوزه مشغول بکار هستند و یا تمامی علاقه مندان به حرفه تعمیرات برد الکترونیکی که میخواهند به صورت تخصصی آن را یاد بگیرند.

معرفی دوره آنلاین تعمیرات برد الکترونیکی

برای یک شروع قدرتمند این ویدئو را حتما ببینید

ویدئو

درباره کلاس و کارگاه تعمیرات برد الکترونیکی بیشتر بدانید‍

ویدئو

اهمیت تخصص در زمینه تعمیرات برد های الکترونیکی

در بازار تعمیرات برد الکترونیک خیلی ها بر نحوه باز و بست این تجهیزات تسلط دارند ، اما اکثر تعمیرکاران برد های الکترونیکی توانایی عیب یابی پیشرفته و تشخیص علت خرابی را ندارند. در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ریشه یابی مشکلات بردهای الکترونیکی و نحوه رفع این مشکلات را بصورت کاملا حرفه ای و پیشرفته خواهید آموخت.

همچنین در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی تکنیک ها و پروسه تعمیرات برد الکترونیکی هر دستگاهی در بازار ، از پیشرفته ترین برد های الکترونیک گرفته تا ساده ترین این لوازم را ، به روش صحیح یاد می گیرید.

در این دوره با اعتماد به نفس کافی یاد می گیرید که چگونه سخت ترین عیب یابی ها در مدار الکترونیکی را شناسایی کرده و بدون صدمه زدن به برد آن را تعمیر کنید.

برای تعمیر صحیح یک دستگاه نیازی نیست که همه ابزارهای موجود در بازار را خریداری کنید. تا زمانی که استفاده صحیح از ابزار مناسب را یاد نگرفتید وقت و پولتان را هدر ندهید.

در این دوره با تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی هر دستگاهی آشنا می شوید و نحوه صحیح انتخاب و خرید ابزارهای لازم به شما اموزش داده می شود همچنین نحوه تشخیص ابزارهای خوب از ابزارهای بی کیفیت و نیز خرید عمده آنها را فرا خواهید گرفت.

سیستم اموزشی ناکارآمد و غیر کاربردی منجر به عدم توانایی دانشجویان و دانش آموزان در کسب مهارت ها و ورود به بازار کار شده است. در دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی اموزش های کاربردی و عملی لازم را خواهید دید و بصورت کامل نحوه ورود به بازار کار این حرفه و کسب درآمد بالا را اموزش می دهیم. این دوره بصورت نامحدود پشتیابی می شود و می توانید همواره از مشاوره اساتید بهره بند شوید.

سایر دوره های پرطرفدار آموزشگاه فن آموزان شامل آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش plc ، آموزش رباتیک ، آموزش سیم پیچی موتور ، آموزش نصب دوربین مداربسته و … می باشد. بیش از هشتاد دوره آموزشی در این آموزشگاه بصورت عملی و کاربردی با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگزار می شود.

نظر فارغ التحصیلان دوره تعمیرات برد آموزشگاه فن آموزان
ویدئو
ویدئو
نظرات صوتی کارآموزان

سوالات متداول کلاس آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

مدت زمان دوره 60 ساعت می باشد و طی مدت سه هفته در کارگاهای مجهز به تجهیزات روز به صورت صد در صد عملی برگزار میشود.

ایراد یابی و تعمیر حرفه ای مدار های الکترونیکی ؛ یادگیری مفاهیم پایه برق و الکترونیک ؛ شناخت قطعاتی که در مدار های مختلف به کار گرفته می شوند مثل دیود ها، انواع ترانزیستور ، آی سی ها ؛ نحوه تست اصولی و درست قطعات؛ خواندن دیتا شیت قطعات؛ استخراج اطلاعات و پارارمترهای مهم از دیتا شیت؛ تعویض قطعه؛ مدارات پرکاربرد که می تواند شامل مدارات تغذیه، مدارات راه انداز یا درایو، مدرات مربوط به سنسورها، نحوه تشکیل یک برد، عیب یابی و تعمیر برد بصورت حرفه ای ، بررسی برد وسلیه های الکترونیکی پرکاربرد و...

نه نیازی نیست و کاراموز میتواند هر دو دوره را مجزا بگذراند.

پس از پایان دوره مدرک آموزشگاه که زیرنظر سازمان فنی حرفه ای ، بصورت دوزبانه، در داخل کشور و در شرکت های خصوصی و دولتی دارای اعتبار هست تقدیم شما میشود. برای مدرک بین المللی، کارآموز را به سازمان فنی حرفه ای معرفی میکنیم و پس از قبولی در آزمون کتبی و عملی مدرک رسمی و بین المللی به کاراموز تعلق می گردد.

با توجه به تنوع بسیار بالای بردهای صنعتی این دوره برای کارآموزان بصورت کاربردی و عملی برگزار خواهد شد و قلق های تعمیراتی بصورت کامل اموزش داده می شود تا بتوانند انواع بردهای خانگی و بردهای پرکاربرد صنعتی را تعمیر کنند.

با تحویل بیش از یک میلیون متخصص در طول فعالیت آموزشگاه فن آموزان تهران و کسب رضایت این کارآموزان امروز بزرگترین تضمین یادگیری برای شما سابقه ما است و به شما تضمین میدهیم بهترین تجهیزات و اساتید را برای اموزش در اختیارتان قرار دهیم و در مسیر اموزش تا اشتغال در کنار شما باشیم.

این رشته مطمئنا یکی از بهترین شاخه های فنی می باشد و بدلیل تخصصی بودن آن دارای بازار کار خوبی است. هیچ محدودیت درآمدی برای فعالیت در این شاخه جود ندارد و با مشاوره بازار کار و اموزشی که در این آموزشگاه می بینید به شما کمک می کنیم یک شغل پردرآمد را شروع کنید.

با توجه به اینکه این اموزشگاه یکی از بزرگترین موسسه ها با بیشترین تعداد کارگاه در سطح کشور است دارای زمانبندی منعطف برگزاری کلاس در طول هفته، آخر هفته ها برای کارمندان و افراد شاغل، کلاس های فشرده وبژه کارآموزان شهرستان و کلاس های تخصصی و خصوصی ویژه می باشد.

ویژگی های دوره
دسترسی به حمل و نقل عمومی دسترسی به حمل و نقل عمومی
تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری
بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه
آموزش در کارگاه‌های مجهز آموزش در کارگاه‌های مجهز
پشتیبانی نامحدود پس از دوره پشتیبانی نامحدود پس از دوره
ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای
برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان
اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی
نظرات کارآموزان دوره
”سرفصل ها خیلی کامل و بروز بودن و من از شرکت در دوره تعمیرات بردهای الکترونیک بسیار راضی هستم.“
نظر کارآموز
”مدرس کاملا مسلط بودن به تمامی مباحث و با حوصله به تمامی سوالات ما پاسخ می دادن.“
نظر کارآموز
”دوره تعمیرات بردهای الکترونیک رو در آموزشگاه فن آموزان گذروندم ، آموزش بصورت تئوری و کاملا عملی برگزار شد. “
نظر کارآموز

دوره تعمیر برد الکترونیکی

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی از شاخه های پرطرفدار رشته برق و الکترونیک می باشد که به دلیل جذابیت های زیادی که دارد افراد بسیاری جذب آن شده و در دوره های مربوط به آن شرکت می نمایند. شرکت در دوره تعمیر برد الکترونیکی می تواند اشتغال زایی بالایی را در جامعه ایجاد نموده و افرادی متخصص را وارد بازار کار نماید.

فن اموزان اموزشگاهی معتبر در برگزاری دوره اموزش تعمیر برد الکترونیکی بوده و از اساتیدی مجرب و حرفه ای برای ارائه این اموزش ها بهره می برد. در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی انواع ماژول های به کار رفته بر روی برد به کارآموزان معرفی شده و نحوه تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی نیز به افراد اموزش داده می شود.

ارائه مدرک فنی و حرفه ای تعمیر برد الکترونیکی از مزیت های شرکت در این دوره تعمیر برد الکترونیکی می باشد که باعث محبوبیت این دوره در میان افراد شده است.

برد الکترونیکی چیست؟

برد مدار چاپی به قطعاتی از دستگاه های الکترونیکی گفته می شود که مانند مغز دستگاه عمل نموده و اطلاعات مختلف را پردازش می کنند.

تقریبا همه دستگاه الکترونیکی که در اطراف خود مشاهده می کنید از یخچال و لباسشویی گرفته تا تلویزیون و لپ تاپ و کامپیوتر دارای بردهای الکترونیکی می باشند که قطعات الکترونیکی مختلفی بر روی آنها مونتاژ شده است.

وجود مشکلات و خرابی های مختلف در این بردها می تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه شده و نیاز به تعمیر پیدا کند.

خرابی های رایجی در انواع برد های مدار چاپی ممکن است مشاهده شود که از آن جمله می توان به قطع شدن لحیم های قطعات مختلف روی برد، نیم سوز یا سوختن کامل قطعه هایی مانند خازن، مقاومت، ترانزیستور و غیره، سوختن کل برد، قطع شدن اتصالات سیم های متصل به برد و … اشاره کرد.

برای این که بتوان برد یک دستگاه را عیب یابی و تعمیر نمود نیاز است تا در ابتدا آن را از دستگاه مورد نظر خارج نموده و به طور دقیق آن را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار داد.

برد دستگاه و قطعات قرار گرفته بر روی آن باید از نظر تمیز بودن، عدم تغییر رنگ و داشتن علائم سوختگی، نبودن گرد و غبار بر روی آنها و قطع نبودن اتصالات بررسی شود.

در صورتی که قطعه ای در برد الکترونیکی معیوب و یا سوخته باشد باید مشکل آن را برطرف کرده و یا در صورت نیاز آن قطعه را تعویض نمود.

مولتی متر نیز در صورتی استفاده می شود که نتوان از نظر ظاهری مشکل را شناسایی کرد و به وسیله آن می توان از وجود یا عدم وجود جریان در قطعه های مختلف برد اطمینان حاصل نمود.

آموزش تعمیر برد الکترونیکی فنی حرفه ای

هر وسیله الکترونیکی دارای برد الکترونیکی ست، بنابراین اموزش تعمیرات این قطعه، بسیار می تواند کاربردی باشد. دوره هایی آموزشی از سوی سازمان فنی و حرفه ای، برای دانش آموزان، دانشجویان یا علاقه مندان به مباحث الکترونیک، در خصوص تعمیرات برد های الکترونیکی، برگزار می شود.

هدف از برگزاری دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی پرورش نیروهای متخصص و ارتقاء سطح علمی افرادی ست که پیش زمینه ای در این رابطه دارند. همچنین این سازمان و موسسات وابسته به آن، در انتهای دوره های اموزشی خود، مدارک معتبری به کارآموزان می دهند.

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

آموزشگاه هایی که بصورت ویژه و خاص، روی آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی کار می کنند، محل مناسبی برای افراد مشتاق و متقاضی است.

نقطه قوت دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی فن اموزان تجهیزات ، تجربه مدرسان و تخصصی بودن اموزشها است. شما مستقیماً از افراد حرفه ای تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی را یاد خواهید گرفت.

این موسسه تمامی دوره های خود را تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای کشور برگزار نموده و به کارآموزانی که موفق بهخ کسب نمره قبولی در ازمون پایانی شوند مدرک فنی حرفه ای دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی اعطا می کند.

بازار کار و درآمد تعمیرات برد الکترونیکی

از آنجایی که از برد الکترونیکی در تمام وسایل برقی استفاده می شود ، تقاضا برای تعمیر آن زیاد است و در نتیجه تعمیرکار برد الکترونیکی در صورت داشتن تجربه لازم درآمد بالایی خواهد داشت.

درآمد تعمیرات برد الکترونیکی بسته به سطح دانش ، مهارت و تجربه تعمیرکار متفاوت خواهد بود. هرچه فرد در زمینه تعمیر و عیب یابی مدار الکترونیکی دانش و تجربه بیشتری داشته باشد ، توانایی تعمیر برد های پیچیده نیز افزایش می یابد که منجر به دستمزد بالاتر برای تعمیر برد الکترونیکی می شود. به طور کلی برای تعمیر برد الکترونیکی هزینه مشخصی تعیین نمی شود و میزان دستمزد با توجه به میزان خرابی توسط تعمیرکار تعیین می شود.

با توجه به تخصصی بودن تعمیرات این قطعه، بازار کار تعمیرکاران برد الکترونیکی را می توان بسیار داغ و پر رونق تصور کرد. گسترش تکنولوژی در سال های آینده، خبر از ثبات این حرفه و آینده روشن آن می دهد و افراد می توانند با انتخاب این شغل نه تنها اکنون، بلکه در سال های آینده نیز از درآمد بالایی که در این کار وجود دارد بهره مند گردند.

اموزشگاه فن اموزان با مدرک فنی و حرفه ای معتبری که به کارآموزان ارائه می دهد امکان مهاجرت افراد به سایر کشورها و انجام کار در این حوزه را فراهم کرده و با توجه به رونق بازار عالی این رشته در کشورهای خارجی، این افراد قادر به درآمدزایی بالایی از این طریق خواهند بود.

سرمایه مورد نیاز شغل تعمیرات برد

شرکت در دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی موسسه فن آموزان، شهریه زیادی را نیاز نداشته و می توان با صرف اندک هزینه ای مهارت های مربوط به تعمیرات برد را در زمانی کوتاه فرا گرفت.

برای راه اندازی این حرفه نیاز به سرمایه دارید تا از طریق آن بتوانید مغازه ای کوچک را رهن یا خریداری نموده و در آنها به انجام تعمیرات انواع بردها مشغول شوید.

برای پیشرفت بیشتر در این حرفه و کسب درآمد بالاتر تا حد امکان؛ این مغازه را در محل های پر تردد شهر راه اندازی نمایید.

اما در صورتی که از سرمایه کافی برای انجام این کار برخوردار نیستید می توانید در شرکت های خدماتی و تعمیراتی که در سطح شهر وجود دارند استخدام شده و حقوقی را به صورت ماهیانه و یا پورسانتی از شرکت دریافت نمایید.

تهیه ابزار کار مورد نیاز این حرفه نیز سرمایه ای در حدود 5 میلیون تومان لازم داشته و نیاز است در شروع کار این وسایل خریداری گردند.

نحوه ورود به شغل تعمیرات برد

جهت ورود به بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی نیاز به گذراندن دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی بصورت تخصصی در اموزشگاههای فنی حرفه ای یا طریق تحصیل در رشته الکترونیک لازم است.

مجتمع فن اموزان با برگزاری دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی زیر نظر اساتید مجرب و باتجربه نیروهای بیشمار متخصص و حرفه ای را وارد بازار کار کرده و سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی افراد داشته است.

عملی و پروژه محور بودن اموزشهای این موسسه ، کارآموزان را به سمت کسب تجربیات فنی و عملی در این حرفه سوق می دهد و سبب می شود با سابقه فنی وارد بازار کار می شوند.

پشتیبانی نامحدود دوره ها ، این امکان را برای کارآموزان فراهم می کند که اگر در یک دوره مباحث را یاد نگرفتند ، در دوره بعدی رایگان شرکت کنند. دوره های مقدماتی تا پیشرفته بدون نیاز به پیش زمینه ، استفاده از کارگاه های عملی ، استفاده از اساتید باتجربه و … سبب اعطای عنوان بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای در زمینه های برق ، الکترونیک و تعمیرات به این موسسه توسط کارآموزان شده است.

مراحل تعمیرات برد

برای هر دانش آموز یا علاقه مندان به تعمیرات و عیب یابی مدار الکترونیکی ، فکر یک PCB معیوب می تواند ترسناک تر باشد ، مخصوصا اگر یک برد جدید باشد. اکثر افراد بدون در نظر گرفتن امکان تعمیر مدار در دستگاه های الکترونیکی خود ، یک PCB جدید را جایگزین می کنند.

بنابراین ، اجازه دهید ما علل احتمالی آسیب به PCB را بررسی کنیم و ببینیم که آیا همه تعمیرات احتمالی PCB ها امکان پذیر است.

هرگونه آسیب PCB در نتیجه شرایط مشابه نیست. بنابراین ضروری است که درک کنید چه چیزی باعث ایجاد مشکل می شود تا بتوانید راه حلی برای این مشکل پیدا کنید.

  • گرما و رطوبت – بیشتر با آتش سوزی ، اکثر PCB ها به راحتی ترمیم نمی شوند ، اما این نیز به میزان خسارات ناشی از آتش سوزی بستگی دارد. بازگرداندن چنین خساراتی برای شما بسیار دشوار خواهد بود و توصیه می شود که در صورت جبران خسارات وارده ، PCB جدیدی را انتخاب کنید.
  • الکتریسیته ساکن – این عدم تعادل بار الکتریکی در مدار چاپی است. بنابراین ، بگذارید بگوییم در هنگام افزایش برق ، به عنوان مثال ، تریس ها در PCB ممکن است آسیب مبینند. از این رو ضروری است که در هنگام افزایش برق دستگاه های خود را خاموش کنید.
  • اختلالات فیزیکی – برخی از آسیب های فیزیکی ممکن است در هنگام قرار گرفتن در معرض فشار به PCB وارد شود ، باعث شکستگی ، ساییدگی یا پارگی شود. وقتی PCB به طور تصادفی سقوط کند ، این احتمال دارد که به آن آسیب برساند.

اما مراحلی که هنگام تعمیر برد مدار خراب باید طی کرد، می تواند بصورت زیر باشد:

  1. جزء آسیب دیده را شناسایی کرده و یک جایگزین مناسب خریداری کنید. در اکثر وسایل الکترونیکی از یک تنظیم کننده ولتاژ برای حفظ سطح ولتاژ ثابت استفاده کنید. اگرچه توصیه می شود برای اجزای فعالی که عملکرد خاصی دارند ، از همان قسمت استفاده کنید تا قسمت معیوب را جایگزین کند.
  2. تخته را روی یک سطح صاف قرار دهید و آن را ببندید تا در حین تعمیر حرکتی اتفاق نیفتد.
  3. اسلحه هوای گرم را روشن کرده و تقریباً 6 اینچ روی اجزای آسیب دیده ببرید.
  4. با استفاده از موچین ، قطعه مورد نیاز برای تعمیر را با دقت از صفحه مدار خود بیرون بیاورید.
  5. آهن لحیم کاری را روشن کرده و اجازه دهید تا 450 درجه سانتیگراد گرم شود.
  6. روی پدی که مولفه از آن گرفته شده است ، نوار مس را روی آن قرار داده و با استفاده از نوک لحیم کاری آن را گرم کنید.
  7. با استفاده از سواب الکل ، لنت و مناطق اطراف آن را تمیز کنید.
  8. لنت های روی صفحه را مرتب کنید تا با مولفه جدید مطابقت داشته باشد. سپس قبل از پیوستن به آنها اطمینان حاصل کنید که جهت گیری صحیحی دارد.
  9. در آخر ، با یک لحیم کاری تمام لیدها و لنت ها را بهم متصل کنید ، و شما کار خوبی خواهید داشت.

باید توجه داشته باشید که این نوع تعمیرات تقریباً برای انواع آسیب های PCB کاملاً جواب می دهد. همچنین نباید سعی کنید PCB هایی را که تولیدکنندگان نسبت به تعمیر قطعات آن هشدار داده اند ، تعمیر کنید.

توجه نمودید که خرابی ها و مشکلات متعددی ممکن است در برد های الکترونیکی رخ دهد. این بردها تنها یک نوع نبوده و در دستگاه های مختلف، نوع برد به کار رفته نیز متفاوت می باشد و به همین دلیل عیب یابی و تعمیر این بردها تخصص بالایی را می طلبد و افرادی که دارای هیچ گونه تخصصی در این زمینه نمی باشند به هیچ وجه قادر به تعمیر این قطعات نمی باشند.

افرادی هستند که در رشته الکترونیک و برق تحصیل کرده اند و یا دوره های آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی را به صورت حرفه ای پشت سر گذاشته اند؛ این افراد با انواع بردهای الکترونیکی تک لایه، دو لایه و چند لایه به طور کامل آشنایی داشته و می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن آنها را عیب یابی و تعمیر نمایند.

در صورتی که وسیله الکترونیکی شما خراب شده و تعمیرکار تشخیص داده که ایراد از برد دستگاه می باشد باید آن را نزد تعمیرکار برد الکترونیکی برده تا مشکل آن را پیدا کند. هرگونه اقدامی توسط خود فرد می تواند منجر به خرابی بیشتر برد و دستگاه شده و هزینه بیشتری را برای وی به دنبال داشته باشد.

برخی دیگر از سایر دوره های ویژه بازار کار در مجتمع فن آموزان شامل آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش برق ساختمان ، آموزش تعمیرات ایسیو ، آموزش نصب پکیج و … می باشد. لیست تمامی دوره ها در صفحه اصلی سایت قابل مشاهده است.

مشاهده بیشتر
4.6/5 - (5 امتیاز)

34 پاسخ به “آموزش تعمیرات برد الکترونیکی”

  1. سلام
    وقت بخیر
    گفتید که توی کرج هم یک شعبه دارید میشه لطف کنید آدرس آموزشگاه را بگید و اینکه آموزشگاه شعبه کرج هم خوابگاه دارد؟؟؟

    • با سلام و درود دوست عزیز.
      شعبه اصفهان ، کرج و تهران فن آموزان در حال حاضر فعال هستند انشالله در استان های دیگر بزودی شعبه های دیگر شروع بکار خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید
      در ضمن تمامی دوره ها به صورت آنلاین در سایت فن آموزان آنلاین در درسترس شما از هرکجا که تشریف دارید هستند.

  2. سلام واسه سن ۲۱ هم میشه تبتنام کرد؟
    و در کدام شهر میباشد ؟

    • سلام دوست جوان.
      بله میتونید در دوره به صورت حضوری و آنلاین ثبت نام کنید.
      شعبات فن آموزان در تهران ، کرج و اصفهان میباشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. تلفن تماس 02191321001

  3. سلام و عرض ادب
    بعد از تمام شدن دوره مستقیما مدرک فنی حرفه ای توسط آموزشگاه داده میشود یا باید در امتحان خاصی شرکت کرد. به طور کلی تمام مراحل مدرک در خود آموزشگاه است ؟ و آیا با این مدرک میتوان جواز کسب گرفت

    • سلام دوست عزیز.
      بله پس از اتمام دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی ؛ آموزشگاه برای شرکت در آزمون فنی حرفه ای کشوری معرفی تون میکنه و جواز شرکت در این آزمون رو برای شما صادر میکنه.

  4. سلام وقت بخیر . بنده میخواستم در مورد انتخاب دوره آموشی و شغل فنی با شما مشورت کنم . من کارشناس برق هستم و میخواستم بدونم از لحاظ آینده شغلی و میزان درآمد ، شغل تعمیرات لوام خانگی (هم مکانیک لوازم خانگی و هم برد ) بهتر است یا شغل تعمیرات لپ تاپ ؟ ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید

    • سلام دوست عزیز با توجه به زمینه برقی که دارید رشته های خوبی رو انتخاب کردید اما به قطع میشه گفت آموزش تعمیرات لوازم خانگی (مکانیک و برد) با توجه به فراگیر بودن استفاده از این وسایل در هر خانه ای بازار کار بهتری دارن و بازار کار اونها حتی در شهرهای کوچک هم سودآور هست و حتی از نظر هزینه راه اندازی این شغل سرمایه کمتری نسبت به تعمیر لپ تاپ برای راه اندازی نیاز خواهد داشت.

  5. سلام. در این دوره می توانیم بردهای الکترونیک را خودمان طراحی کنیم؟

    • سلام و وقت بخیر
      این دوره مختص آموزش تعمیرات برد های الکترونیکی می باشد و به دلیل تخصصی بودن مطالب آموزش طراحی برد بصورت مجزا و از پایه تا پیشرفته برگزار می شود. برای اطلاعات دروه طراحی بردها به لینک زیر مراجعه نمایید:
      https://fanamoozan.com/course/make-electronic-board/

  6. سلام.دوره تعمیربردچندروزطول میکشد؟ماشهرستانی هااگه دوره روبخواهیم فشرده ترکنیم تازودتر تمام بشه امکانش هست؟میشه ضمن آموزش تعمیربرد،آموزش مکانیکی لوازم خانگی هم دید؟

    • سلام بله موردی نیستش ما دوره ی خصوصی هم در صورت تایم ازاد استاد برگزار میکنیم میتونید برای اطلاعات بیشتر با کارشناس های فنی ما در ارتباط باشید .

  7. سلام آیا یادگیری تعمیرات برد پیشنیاز دارد و کسی که کلا هیچ سر رشته ای ندارد با شرکت در این دوره مسلط میشود به تعمیرات ؟

    • سلام. خیر دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی پیش نیاز نداره و مباحث از صفر تا صد آموزش داده میشه.

  8. من میخوام توی این دوره شرکت کنم ولی شهرستانم حضوری بهتره یا مجازی هم به همون کیفیت هستش برام خیلی سخت نیست حضوری بیام ولی مجازی اگه به کیفیت باشه نیام ممنون کاش یه نمونه از فیلم دوره مجازی باشه ببینیم ممنون

    • سلام. تمام سرفصلهای کلاس حضوری در دوره مجازی هم اموزش داده میشه

  9. ادرستون کجاست و اینکه خانمها بدون هیچ پیش زمینه ای هم میتونن یاد بگیرن

    • سلام. تقاطع جمهوری و ولیعصر. با آموزشگاه تماس بگیرید کامل راهنمایی می کنن

  10. سلام دوره مجازی میزان یادگیری با دوره حضوری یکسان هست؟ مشخصا حضوری برتری هایی دارد ولی محدودیت های زیادی هم برای شهرستان های دور از تهران هست!

    • سلام دوست عزیز
      دوره های آنلاین به جهت در دسترس بودن ویدئوها و توانایی مدیریت ویدئو امکان یادگیری بسیار بالایی رو فراهم کرده و هم چنین فیلمبرداری حرفه ای هم کمک شایانی به یادگیری شما خواهد کرد که آموزش ها از این مزیت بهره مند هستند

  11. سلام خسته نباشید خواستم بدونم با گذراندن این دوره توانایی تعمیر برد های پکیج شوفاژ دیواری رو هم کسب می کنیم ؟

  12. با عرض سلام و خسته نباشید
    اگه امکانش هست یک سری اطلاعات درباره خوابگاه هم بگذارید؟ مثل هزینه اسکان ماهانه؟ تعداد افراد هر اتاق؟
    ممنون
    موفق و موید باشید

    • سلام وقت بخیر ، لطفا برای دریافت اطلاعات با آموزشگاه تماس بگیرید.

  13. سلام و وقت بخیر خدمت شما اساتید. می خوام بدونم که آیا این دوره همون دوره آموزش تعمیرات فوق تخصصی الکترونیک کاربردی هست یعنی سر فصل هاش با همون دوره یکیه یا خیر؟؟؟ پیشاپیش ممنونم از پاسخگویی تون

  14. سلام دوره ها بصورت روزانه است؟ یا دوره معینی برگزار میشود ؟ من دوست دارم اموزش تعمیربردهای الکترونیک شرکت کنم اماحضوری نمیتونم مجازی شرکت کنم مدرک معتبر میدهند؟

    • سلام، بله دوره ها هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگزار می شود.

  15. سلام
    می توانید کلاس های خصوصی شرکت کنید که در هر زمانی که توانستین تشریف بیارین براتون کلاس بگذارند
    موفق باشید

  16. سلام
    اصول کلی تعمیرات گفته میشود و شما میتوانید تمامی برد هارو تعمیر کنید کلاس ها عملی بوده و تا زمانی که شما خوب یاد نگیرید کلاس ادامه خواهد داشت.
    موفق باشید

  17. سلام
    یک دنیا ممنون از اظهار لطفتون خداروشکر که راضی بودین
    سپاس

  18. سلام
    بستگی به شهری که در آن کار میکنید داره ولی در کل چون همه تعویض کار شدن تعمیرات برد در حال حاضر بازار کار خوبی دارد.
    موفق باشید

  19. سلام
    بله استاد شمارشونو در اختیارتون میزارن و هرموقع در کار با مشکل مواجه شدین میتونین تماس بگسرید.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *