0 روز
0 ساعت
0 دقیقه
0 ثانیه

آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی رشته ای مورد توجه و پرطرفدار در صنعت الکترونیک می باشد این دور به تجزیه و تحلیل بردهای الکترونیک و نحوه ساخت آنها می پردازد کارآموزان علاقه مند به طراحی و تعمیرات بردهای الکترونیک برای تکمیل دانش خود می توانند در دوره مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی شرکت نموده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

دوره آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی همانند دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی به صورت کاملا عملی برگزار می شود و کارآموزان پس از گذراندن دوره وارد بازار کار می شوند.

فیلم معرفی دوره آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

ویدئو

پادکست معرفی دوره آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

شرایط مورد نیاز جهت شرکت در دوره

حداقل سن : 14 سال

حداقل مدرک تحصیلی : سیکل

جنسیت : آقا / خانم

پیش نیاز : ندارد

پایان خدمت : نیاز ندارد

محل برگزاری : تهران و شعبات

شهریه: 9/500/000 تومان

مدت آموزش: تماس بگیرید ساعت

ویژگی‌های این دوره

نوع برگزاری : تئوری و عملی

پشتیبانی بعد از دوره : دارد

معرفی خوابگاه : دارد

کلاس رایگان مشاوره راه اندازی کسب و کار : دارد

سرفصلهای دوره آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

logo gold

آموزش الکترونیک مقدماتی

مروری بر قطعات الکترونیک

آموزش مباحث پایه ای مهندسی معکوس

آموزش نحوه ترسیم نقشه مدارات چاپی

آموزش نحوه تفکیک قسمتهای مختلف مدار

آموزش لحیم کاری به صورت صحیح

آموزش اصول طراحی استاندارد PCB

آشنایی با دیتاشیت قطعات

آشنایی کامل با قطعات SMD و DIP

شناخت اصول نقشه خوانی

شناخت اصول نقشه کشی

تکنیکهای عیب یابی مدارات

آشنایی کامل با اصول طراحی شماتیک مدار

آموزش مهندسی معکوس برد یک لایه

نمایش بیشتر
logo gold

شناخت اصول طراحی برد های یک لایه

آموزش مهندسی معکوس برد دولایه

شناخت اصول طراحی بردهای دولایه

آموزش نرم افزار های مرتبط

آموزش کار با ابزار مورد نیاز در مهندسی معکوس بردها

آموزش عملی لحیم کاری طراحی و اجرای بردها

طراحی و ساخت منبع تغذیه خازنی

طراحی و ساخت منبع تغذیه آنالوگ

طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ(شارژر موبایل)

آشنایی با میکرو کنترلرها

آشنایی با اصول اولیه برنامه نویسی میکرو کنترلر

مهندسی معکوس 5 عدد برد صنعتی

مهندسی معکوس اس ام اس کنترلر صنعتی با قابلیت کنترل پیامکی

و …

نمایش بیشتر
نظرات کارآموزان دوره آموزشی مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی
ویدئو
ویدئو

هزینه آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

دوره آنلاین
دوره مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی 8/400/000 تومان
ثبت نام
دوره حضوری با 30% تخفیف
دوره مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی 14/000/000 تومان 9/500/000 تومان
ثبت نام
دوره خصوصی
دوره مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی 15/000/000 تومان
ثبت نام

برای یک شروع قدرتمند این ویدئو را حتما ببینید

ویدئو

اگر در آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی تخصص نداشته باشید:

با یادگیری این حرفه می توانید آینده کاری خود را تضمین کنید ، با توجه به بازار کار مناسب این حرفه با داشتن تخصص در این زمینه می توانید کسب و کار خودتان را بصورت مستقل راه اندازی نمایید و روز به روز در کار خود پیشرفت نمایید.

این دوره آموزشی بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای از 0 تا 100 متناسب با بازار کار توسط اساتید مجرب در آموزشگاه فن آموزان برای شما عزیزان برگزار خواهد شد.

بازار کار و درآمد : امروزه با آموزش های غیر کاربردی و ناکارآمدی سیستم آموزشی داشتن جایگاه شغلی مناسب و کسب درآمد رضایت بخش برای گذراندن زندگی بسیار سخت شده است.

اما به شما حرفه ای را آموزش می دهیم که بتوانید کسب و کار خود را داشته باشید و با مهارت کاربردی و عملی خوبی که بدست می آورید درآمد بالایی کسب کنید.

سوالات متداول آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

جهت اطلاع دقیق از مدت زمان دوره با کارشناسان آموزشگاه تماس بگیرید.

پس از پایان دوره مدرک آموزشگاه که زیرنظر سازمان فنی حرفه ای ، بصورت دوزبانه، در داخل کشور و در شرکت های خصوصی و دولتی دارای اعتبار هست تقدیم شما میشود. برای مدرک بین المللی، کارآموز را به سازمان فنی حرفه ای معرفی میکنیم و پس از قبولی در آزمون کتبی و عملی مدرک رسمی و بین المللی به کاراموز تعلق می گردد.

جهت اطلاع دقیق از زمان برگزاری دوره با کارشناسان آموزشگاه تماس بگیرید.

پشتیبانی به صورت نامحدود و تلفنی و یا حضوری انجام می شود.

کلاس ها معمولا به صورت 90 درصد عملی و کارگاهی برگزار می شود و کاملا ویژه بازار کار طراحی شده.

دوره بدون پیش نیاز است.

با تحویل بیش از یک میلیون متخصص در طول فعالیت آموزشگاه فن آموزان تهران و کسب رضایت این کارآموزان امروز بزرگترین تضمین یادگیری برای شما سابقه ما است و به شما تضمین میدهیم بهترین تجهیزات و اساتید را برای آموزش در اختیارتان قرار دهیم و در مسیر آموزش تا اشتغال در کنار شما باشیم.

این رشته مطمئنا یکی از بهترین شاخه های فنی می باشد و بدلیل تخصصی بودن آن دارای بازار کار خوبی است. هیچ محدودیت درآمدی برای فعالیت در این شاخه جود ندارد و با مشاوره بازار کار و آموزشی که در این آموزشگاه می بینید به شما کمک می کنیم یک شغل پردرآمد را شروع کنید.

با توجه به اینکه این آموزشگاه یکی از بزرگترین موسسه ها با بیشترین تعداد کارگاه در سطح کشور است دارای زمانبندی منعطف برگزاری کلاس در طول هفته، آخر هفته ها برای کارمندان و افراد شاغل، کلاس های فشرده وبژه کارآموزان شهرستان و کلاس های تخصصی و خصوصی ویژه می باشد.

ویژگی های دوره
دسترسی به حمل و نقل عمومی دسترسی به حمل و نقل عمومی
تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری تجدید دوره رایگان در صورت عدم یادگیری
بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه بهره مندی از اساتید به نام و باتجربه
آموزش در کارگاه‌های مجهز آموزش در کارگاه‌های مجهز
پشتیبانی نامحدود پس از دوره پشتیبانی نامحدود پس از دوره
ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای
برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان برگزاری کلاس‌های مشاوره و کسب و کار بصورت رایگان
اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی اقامت در خوابگاه ویژه کارآموزان شهرستانی
نظرات کارآموزان دوره
”آموزش رو کاملا عملی سپری کردم و استاد دوره به تمامی سوالات با صبر و حوصله کامل جواب دادند.“
نظر کارآموز
”آموزشها تماما از پایه و بدون هیچ پیش نیازی هست و توصیه میکنم به کسانی که مایل به یادگیری این مهارت هستند حتما در آموزشگاه فن آموزان این دوره رو سپری کنند.“
نظر کارآموز
”اساتید دوره تمامی مباحث مطرح شده در سرفصل ها رو به بهترین شکل ممکن و بسیار کامل پوشش دادند.“
نظر کارآموز
مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

برای طراحی و ساخت یک برد الکترونیک، باید شخصی بنام طراح، شماتیک و طرحی را برای برد ارائه دهد. سپس برد الکترونیکی از روی آن طرح ساخته می شود.

حال اگر دسترسی به طرح یا طراح، مثلا به دلیل تحریم، برای ما وجود نداشته باشد، برای تولید برد جدید از مهندسی معکوس استفاده می کنیم. در مهندسی معکوس قطعات و اتصلات و به صورت کلی برد، به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. پس از آنالیز هوشمندانه برد، یک نمونه جدید طراحی و تولید می شود. اما چگونه؟

معمولا دو روش برای آنالیز دستگاه وجود دارند: روش تخریب لایه، و روش پرتو ایکس. در روش تخریب لایه، برای کسب اطلاعات دقیق از قطعات و ابعاد آن ها و اینکه کجا نصب شده اند، اتصالات آن ها به چه ترتیبی ست و چگونه در تعامل با هم بوده اند، لایه های ساختاری برد را تخریب می کنند، تا هر چه بهتر متوجه جزئیات شوند. اما در روش پرتو ایکس، بدون نیاز به تخریب لایه ها و درگیر شدن با مشکلات آن، به نقشه برد دستگاه دست پیدا می کنند.

مرحله بعد این است که به شناسایی و استخراج اطلاعات در مورد هر قطعه بپردازیم. این کار برای این است که به یک جمع بندی در مورد برد برسیم و قطعات را از بازار تهیه کنیم.

اما چالش بزرگی که در این زمینه وجود دارد این است که به دلیل تحریم بودن کشورمان، و محدودیت واردات، ممکن خیلی از قطعات در بازار موجود نباشند. در اینجا توصیه می شوند دامنه تحقیقات خود را گسترش داده و مشابه ترین قطعه موجود در بازار را، که با نصب آن عملکرد برد جدید نزدیک به عملکرد برد اصلی باشد، پیدا و تهیه کنیم.

چرا که در مهندسی معکوس انتخاب قطعه بسیار حائز اهمیت است. قطعات اشتباه باعث می شوند به کیفیت مورد هدف خود نرسیم.

در بردهای الکترونیکی برخی از قطعات برنامه نویسی می شوند. در واقع نقشی که باید در مدار بازی کنند، توسط یک زبان برنامه نویسی، به آن ها القا می شود.

در مهندسی معکوس، گاهی ممکن است با این چالش نیز مواجه شوید که برنامه ای که برای یک قطعه نوشته شده است، توسط شرکت سازنده قفل است و شما به آن دسترسی ندارید. در این موقعیت، مهندسین داخلی با تکیه بر تلاش و دانش خود، راه های مختلفی برای رفع این مشکل پیشنهاد می دهند.

یکی از این راه ها، برنامه نویسی مجدد قطعه مورد نظر است. شاید ساده به نظر برسد، اما مهندسی معکوس کاری ست که به دقت و ظرافت بسیار زیادی نیاز دارد.

برای برنامه نویسی مجدد یک قطعه، با توجه به آنالیز دقیقی که در مرحله اول از قطعات داشتیم و اطلاعات کامل آن در اختیارمان است، رفتار قطعه و نقشی که در مدار دارد بررسی شده، و با استفاده از آن برنامه نویس برنامه آن را می نویسد.

در انتهای کار، از شماتیک بدست آمده با استفاده از یکی از نرم افزارهای طراحی مدار، مثل solid work یا EasyEDA،یک نمونه شکل سه بعدی تهیه کرده، و بعد از آن به سراغ تولید محصول نهایی پرداخته می شود.

مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی با مدرک فنی و حرفه ای

مهندسی معکوس، نوعی اکتشاف است. طی مراحلی که در بالا گفته شد، قدم به قدم، قطعه به قطعه، شناسایی ها انجام می شود. اطلاعات ثبت و در هنگام تهیه و تولید مجدد، مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر جزء افرادی هستید که با خواندن این مطلب انگیزه پیدا کرده اید تا در این زمینه فعالیت کنید، یا شخصی هستید که پیش زمینه ای از علم الکترونیک و بردهای پرکاربرد دارید، می توانید با شرکت کردن در دوره های آموزشی مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی، به این مهم برسید.

ما به شما دوره هایی را پیشنهاد می کنیم، که همراه با مدرک فنی و حرفه ای باشد. چرا که کلاس های آموزشی تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای، از معتبرترین، با کیفیت ترین و کاربردی ترین دوره ها هستند.

آموزشگاه مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

با توجه به اهمیت مهندسی معکوس، برخی از آموزشگاه ها بر آن شدند، تا آموزش های تخصصی این رشته را در لیست دوره های آموزشی خود قرار دهند. که به نظر می رسد با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده اند. افراد علاقه مند می توانند به آموزشگاه ها مراجعه کرده و بعد از تحقیق در رابطه با کیفیت دوره و اساتید و عملکرد آموزشگاه، مراحل ثبت نام خود را آغار کنند.

بازار کار آموزش مهندسی معکوس پس از گذراندن دوره آموزش

برای پی بردن به بازار کار مهندسی معکوس، بد نیست مروری داشته باشیم بر مزایای این شغل. امروزه مردم به کیفیت و کارایی وسایل و دستگاه هایی که دارند، بسیار توجه می کنند.

از طرف دیگر تنوع طلبی تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز، روز به روز در حال افزایش است. به عنوان مثال در چند دهه قبل مردم تنها انتظاری که از یک تلویزیون داشتند، این بود که با روشن شدن آن، تصویری برایشان به نمایش درآید. اما در دنیای امروز، توقعات از این دستگاه، بیشتر از فقط نمایش تصویر است.

داشتن قابلیت اتصال به اینترنت، هوشمند بودن، قابلیت اتصال به شبکه های سراسر دنیا، سیستم صوتی قوی و … از جمله انتظاراتی ست که مردم از تلویزیون های جدید دارند. با استفاده از مهندسی معکوس، به راحتی می توان این نیاز را پاسخ داد و در واقع نوعی ابزار تولید کرد و در اختیار متقاضیان قرار داد.

مزیت دیگر مهندسی معکوس، مقرون به صرفه بودن آن است. یک کارخانه می تواند به جای صرف هزینه های سنگین و خرید یا وارد کردن دستگاه های گران قیمت، با اختصاص هزینه ای بسیار کمتر، به تولید موارد مشابه بپردازد.

بنابراین با توجه به تعداد بسیار زیاد دستگاه های الکترونیکی در بازار، و با توجه به این که همه آن ها دارای بردهای الکترونیکی ساده یا پیچیده ای هستند، افراد با داشتن تخصص مهندسی معکوس، دارای بازار کار بسیار پرکاری اند و در ازای کار ارزشمندی که انجام می دهند، دستمزد خوبی می گیرند.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار کار مهندسی معکوس

شاید تصور شما از سرمایه برای شروع یک کار، میزان پولی است که باید در حساب بانکی خود داشته باشید. این تصور، بخشی از مفهوم سرمایه را می رساند، اما نه همه آن را! شاید این تعریف و تصور برای برخی مشاغل درست به نظر برسد، اما در مورد بازار کار مهندسی معکوس برد الکترونیک، صدق نمی کند.

برای استارت فعالیت در زمینه مهندسی معکوس، شما به پول زیادی نیاز ندارید. در ابتدا باید در یک دوره آموزشی شرکت کنید، پس باید پول شهریه این کلاس را داشته باشید. در طی دوره، اساتید به شما تعلیم می دهند برای انجام کار، چه ابزاری نیاز دارید، پس باید مبلغی برای خرید آن ها نیز صرف کنید.

اما مهم ترین سرمایه ای که شما برای کار در این رشته مهم و کاربردی برای صنعت نیاز دارید، علم و دانش تان است. اگر شما دانشجوی رشته مکانیک بوده و هستید، و اطلاعات پیش زمینه ای در مورد برد الکترونیک و اجزا و قطعات دارید، چه بهتر؛ اما اگر نه، بهتر است تا می توانید اطلاعات جانبی لازم را با خواندن مقالات علمی و کتاب های مرتبط، به دست بیاورید.

پس در یک جمع بندی می توان گفت، سرمایه برای شروع کار دربازار کار مهندسی معکوس برد الکترونیک، علاوه بر پول، علم و دانشی که با تلاش و پشتکار، بدست خواهد آمد.

مجتمع آموزشی فن آموزان مجری برگزاری دوره ها ویژه بازار کار با ارائه مدرک فنی و جحرفه ای در تهران می باشد. برخی از دوره های پرطرفدار این مرکز آموزش plc ، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش رباتیک ، آموزش برق ساختمان ، آموزش سیم پیچی موتور ، آموزش نصب دوربین مدار بسته و … می باشد. برای مشاهده لیست تمامی دوره ها به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

مشاهده بیشتر
5/5 - (1 امتیاز)

7 پاسخ به “آموزش مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی”

  1. با سلام و وقت بخیر . لطفا دورهای غیرحضوری آموزش هوشمند سازی ساختمان پیشرفته ، مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی و طراحی مدارهای الکترونیکی را نیز تدارک دیده و آماده کنید تا ما شهرستانی ها نیز در این شرایط کرونا بتولنیم از آموزش های خوب آموزشگاه فن آموزان استفاده کنیم. با تشکر

  2. با سلام و وقت بخیر . لطفا دوره غیرحضوری مهندسی معکوس و طراحی بردهای الکترونیک را نیز به دورهای مجازی آموزشگاه اضافه نمایید . با تشکر

  3. سلام ازچه نرم افزاری برای مهندسی معکوس و اموزش استفاده میکنید

  4. سلام
    بله گاهی با یک سری نرم افزار کار میکنید که نیاز به لپ تاپ دارید.
    موفق باشید

  5. سلام
    اگر سرفصل هارا مشاهده کرده باشید متوجه میشین که کلاس ها متفاوت است .
    تعمیرات برد بحث تعمیرات انواع بردها و لوازم هستش ولی مهندسی معکوس بحث تحلیل یک برد هستش برای کپی کردن بردها و ساخت برد های مشابه.
    موفق باشید

  6. سلام
    دوره ی مهندسی معکوس حدود 40 ساعت کار عملی و کاربردی انجام میدین و حدود یک یا دو جلسه هم بحث تئوری دارید.
    موفق باشید

  7. سلام
    یک شهریه دوره عادی هستش که کلاس ها 6 نفره بوده و زمانی که ما میدیم خدمتتون و دومی شهریه دوره خصوصی بوده که کلاس یک یا دو نفره هستش و زمان بندی کلاس ها رو خودتون میتونین مشخص کنید .
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *